Trwa ładowanie...
d3ycc40
Informacja prasowa
norwegia
06-10-2011 15:41

Marketingowy sukces Północnej Norwegii

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

d3ycc40
d3ycc40

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

Po pierwsze, dotychczasowe regionalne organizacje turystyczne z Nordlandu, Troms i Finnmarku połączyły się w tym roku w jedną – Northern Norway Tourist Board (www.nordnorge.com)
, promującą całą Północną Norwegię. Fuzji wspomnianych organizacji towarzyszyły nowe, ukierunkowane działania marketingowe, które w krótkim czasie przyniosły wzrost zainteresowania ofertą turystyczną. Potwierdzeniem była m.in. zwiększona liczba odwiedzin serwisu internetowego www.nordnorge.com (w wersji międzynarodowej – www.northernnorway.com), znacznie przewyższająca dotychczasowy, zsumowany ruch generowany przez serwisy poszczególnych regionów. I to był czynnik drugi. Trzecim zaś okazała się unikalna promocja Północnej Norwegii (choć także innych regionów kraju) w formie 134-godzinnej transmisji na żywo z rejsu statku Hurtigruten M/S „Nordnorge”, płynącego z Bergen do Kirkenesu. Rezultaty tego projektu zrealizowanego wspólnie przez Hurtigruten i norweską telewizję NRK przeszły najśmielsze oczekiwania
organizatorów. Program telewizyjny, który przy okazji został odnotowany jako najdłuższy program non-stop w Księdze Rekordów Guinnesa, obejrzało kilka milionów widzów, w tym większość Norwegów, a informacje o nim obiegły świat.

W efekcie Północną Norwegię odwiedziło do sierpnia o 19% więcej turystów, niż w identycznym okresie roku 2010. Tylko w samym Finnmarku hotele przyjęły o 14% więcej gości. Ciekawe były także informacje napływające z call center Hurtigruten, gdzie odnotowano aż 15-krotny wzrost liczby telefonów związanych z ofertą rejsów wzdłuż norweskiego wybrzeża.

d3ycc40
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ycc40

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj