Marketingowy sukces Północnej Norwegii

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

Po pierwsze, dotychczasowe regionalne organizacje turystyczne z Nordlandu, Troms i Finnmarku połączyły się w tym roku w jedną – Northern Norway Tourist Board (www.nordnorge.com)
, promującą całą Północną Norwegię. Fuzji wspomnianych organizacji towarzyszyły nowe, ukierunkowane działania marketingowe, które w krótkim czasie przyniosły wzrost zainteresowania ofertą turystyczną. Potwierdzeniem była m.in. zwiększona liczba odwiedzin serwisu internetowego www.nordnorge.com (w wersji międzynarodowej – www.northernnorway.com), znacznie przewyższająca dotychczasowy, zsumowany ruch generowany przez serwisy poszczególnych regionów. I to był czynnik drugi. Trzecim zaś okazała się unikalna promocja Północnej Norwegii (choć także innych regionów kraju) w formie 134-godzinnej transmisji na żywo z rejsu statku Hurtigruten M/S „Nordnorge”, płynącego z Bergen do Kirkenesu. Rezultaty tego projektu zrealizowanego wspólnie przez Hurtigruten i norweską telewizję NRK przeszły najśmielsze oczekiwania
organizatorów. Program telewizyjny, który przy okazji został odnotowany jako najdłuższy program non-stop w Księdze Rekordów Guinnesa, obejrzało kilka milionów widzów, w tym większość Norwegów, a informacje o nim obiegły świat.

W efekcie Północną Norwegię odwiedziło do sierpnia o 19% więcej turystów, niż w identycznym okresie roku 2010. Tylko w samym Finnmarku hotele przyjęły o 14% więcej gości. Ciekawe były także informacje napływające z call center Hurtigruten, gdzie odnotowano aż 15-krotny wzrost liczby telefonów związanych z ofertą rejsów wzdłuż norweskiego wybrzeża.

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Tragedia na Jamajce. Znaleźli martwą stewardesę w hotelowym pokoju
Tragedia na Jamajce. Znaleźli martwą stewardesę w hotelowym pokoju
Koszmar w chmurach. Pasażer zaatakował załogę
Koszmar w chmurach. Pasażer zaatakował załogę
Ewakuacja samolotu z powodu pożaru na lotnisku
Ewakuacja samolotu z powodu pożaru na lotnisku
Rewolucja w Egipcie. Ukochana atrakcja turystów mniej dostępna?
Rewolucja w Egipcie. Ukochana atrakcja turystów mniej dostępna?
Najgorsze miejsce w samolocie. Stewardesa nie ma złudzeń
Najgorsze miejsce w samolocie. Stewardesa nie ma złudzeń
Realizują bony turystyczne. Już wydali ponad 1 mln zł
Realizują bony turystyczne. Już wydali ponad 1 mln zł
Tajemniczy poszukiwacz ujawnił swoją tożsamość. Twierdzi, że jest na tropie złotego pociągu
Tajemniczy poszukiwacz ujawnił swoją tożsamość. Twierdzi, że jest na tropie złotego pociągu
W górach praktycznie nie ma miejsc. W tym terminie już nie planuj wyjazdu
W górach praktycznie nie ma miejsc. W tym terminie już nie planuj wyjazdu
Pierwszy taki lot w historii. Samolot był prawie pełen
Pierwszy taki lot w historii. Samolot był prawie pełen
Osuwisko przeraziło turystów. Chmura pyłu widoczna z odległości kilku kilometrów
Osuwisko przeraziło turystów. Chmura pyłu widoczna z odległości kilku kilometrów
Ekstremalne zimno. W tej miejscowości temperatura spadła do -50 st. C
Ekstremalne zimno. W tej miejscowości temperatura spadła do -50 st. C
Alarm smogowy w jednej z największych metropolii świata. Turyści muszą być czujni
Alarm smogowy w jednej z największych metropolii świata. Turyści muszą być czujni
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀