Marketingowy sukces Północnej Norwegii

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

Wakacje dobiegły już końca i nadeszła pora pierwszych podsumowań. Okazuje się, że ostatnie miesiące były niezwykle pomyślne dla branży turystycznej Północnej Norwegii. Złożyły się na to co najmniej trzy czynniki.

Po pierwsze, dotychczasowe regionalne organizacje turystyczne z Nordlandu, Troms i Finnmarku połączyły się w tym roku w jedną – Northern Norway Tourist Board (www.nordnorge.com)
, promującą całą Północną Norwegię. Fuzji wspomnianych organizacji towarzyszyły nowe, ukierunkowane działania marketingowe, które w krótkim czasie przyniosły wzrost zainteresowania ofertą turystyczną. Potwierdzeniem była m.in. zwiększona liczba odwiedzin serwisu internetowego www.nordnorge.com (w wersji międzynarodowej – www.northernnorway.com), znacznie przewyższająca dotychczasowy, zsumowany ruch generowany przez serwisy poszczególnych regionów. I to był czynnik drugi. Trzecim zaś okazała się unikalna promocja Północnej Norwegii (choć także innych regionów kraju) w formie 134-godzinnej transmisji na żywo z rejsu statku Hurtigruten M/S „Nordnorge”, płynącego z Bergen do Kirkenesu. Rezultaty tego projektu zrealizowanego wspólnie przez Hurtigruten i norweską telewizję NRK przeszły najśmielsze oczekiwania
organizatorów. Program telewizyjny, który przy okazji został odnotowany jako najdłuższy program non-stop w Księdze Rekordów Guinnesa, obejrzało kilka milionów widzów, w tym większość Norwegów, a informacje o nim obiegły świat.

W efekcie Północną Norwegię odwiedziło do sierpnia o 19% więcej turystów, niż w identycznym okresie roku 2010. Tylko w samym Finnmarku hotele przyjęły o 14% więcej gości. Ciekawe były także informacje napływające z call center Hurtigruten, gdzie odnotowano aż 15-krotny wzrost liczby telefonów związanych z ofertą rejsów wzdłuż norweskiego wybrzeża.

Źródło artykułu: Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Nowe zasady na Teneryfie. Od 2026 roku opłata za wejście na Teide
Nowe zasady na Teneryfie. Od 2026 roku opłata za wejście na Teide
Nietypowa trasa Wizz Aira. Przewoźnik oferuje loty z Gdańska do stolicy Tatr
Nietypowa trasa Wizz Aira. Przewoźnik oferuje loty z Gdańska do stolicy Tatr
Pozowali do zdjęć przy Krzywej Wieży. Tego gestu się nie spodziewali
Pozowali do zdjęć przy Krzywej Wieży. Tego gestu się nie spodziewali
Odwiedził m.in. Rosję, Izrael i Palestynę. "Od samego początku mnie śledzili"
Odwiedził m.in. Rosję, Izrael i Palestynę. "Od samego początku mnie śledzili"
Kolejna tragedia na Kanarach. Ciało mężczyzny dryfowało niedaleko brzegu
Kolejna tragedia na Kanarach. Ciało mężczyzny dryfowało niedaleko brzegu
Rekordowa cena za ptaka w Arabii Saudyjskiej. Kosztuje setki tysięcy złotych
Rekordowa cena za ptaka w Arabii Saudyjskiej. Kosztuje setki tysięcy złotych
Nowa atrakcja w polskim kurorcie. Projekt podzielił internautów: "Koszmar", "Bajka!"
Nowa atrakcja w polskim kurorcie. Projekt podzielił internautów: "Koszmar", "Bajka!"
Nietypowy pomnik we Wrocławiu. Ma mieć symboliczny wymiar
Nietypowy pomnik we Wrocławiu. Ma mieć symboliczny wymiar
Nowy park narodowy nad Bałtykiem. 97 proc. to woda
Nowy park narodowy nad Bałtykiem. 97 proc. to woda
Działka w Łebie po ośrodku wczasowym na sprzedaż. 100 m od morza
Działka w Łebie po ośrodku wczasowym na sprzedaż. 100 m od morza
Turyści będą zadowoleni. Atrakcja Krakowa odzyska dawny blask
Turyści będą zadowoleni. Atrakcja Krakowa odzyska dawny blask
Egipskie kurorty czeka rewolucja. Nie tylko turyści będą w szoku
Egipskie kurorty czeka rewolucja. Nie tylko turyści będą w szoku