Najdłuższy tunel kolejowy świata
Tunel kolejowy Gotarda, Szwajcaria
Jeszcze w tym roku przez najdłuższy na świecie kolejowy tunel Gotarda pojadą pierwsze regularne pociągi. Za jednym zamachem zbliżą się do siebie Północ z Południem, kantony Uri i Ticino, Włochy, Niemcy i Holandia. Dzięki temu odcinkowi kursować będzie nie tylko więcej pociągów, a połączenia będą szybsze, ale także u celu będzie więcej czasu na zwiedzanie.
Jeszcze w tym roku przez najdłuższy na świecie kolejowy tunel pojadą pierwsze regularne pociągi. Za jednym zamachem zbliżą się do siebie północ z południem, kantony Uri i Ticino, Włochy i Niemcy. Dzięki temu odcinkowi kursować będzie nie tylko więcej pociągów, a połączenia będą szybsze, ale także u celu będzie więcej czasu na zwiedzanie.
Niemal 17 lat trwała budowa najdłuższego tunelu kolejowego na świecie. Prace budowlane rozpoczęły się w 1999 roku. Płaski tor pod Alpami jest odzwierciedleniem szwajcarskiej precyzji, innowacyjności i niezawodności. Jest także mistrzostwem sztuki inżynieryjnej w Europie. 2600 robotników pracowało przy budowie tej niezwykłej inwestycji. Połączenie jednej z dwóch jednokierunkowych nitek (przebicie się przez góry) w 2010 roku było ważnym momentem dla Szwajcarii i krajów sąsiednich. Pięć lat później tunel Gotarda jest już niemal gotowy do użytku: pod koniec 2016 roku zostanie włączony do ruchu. Automatycznie skróci się czas przejazdu między niemieckojęzyczną częścią Szwajcarii i Ticino, a także między krajami sąsiednimi - Niemcami i Włochami.
MySwitzerland.com /ik