Trwa ładowanie...

Najdziwniejsze powody opóźnień lotów

Rozlany sok pomarańczowy, zderzenie z nietoperzami i zbyt długi postój w słońcu. Po przeanalizowaniu tysięcy wniosków o odszkodowania brytyjska firma ujawnia najbardziej zaskakujące przyczyny, dla których pasażerowie nie dolecieli na czas do celu podróży.

Najdziwniejsze powody opóźnień lotówŹródło: Shutterstock.com, fot: TravnikovStudio
d4ksdmv
d4ksdmv

Styczeń 2017 r. Lot z Liverpoolu do Malagi. Na pokładzie samolotu linii lotniczych EasyJet pasażer rozlewa sok pomarańczowy. Płyn niespodziewanie wywołuje awarię elektryczną, która uniemożliwia start maszyny. To zdecydowanie jeden z najdziwniejszych przypadków, z jakim spotkała się brytyjska Flight Delays, która pomaga klientom ubiegać się o odszkodowania ze strony linii lotniczych. W tym przypadku pasażer domagający się rekompensaty otrzymał 345 funtów, czyli ponad 1,7 tys. zł.

4 lata wcześniej samolot linii Jet2 nie wyleciał z lotniska Milas w Turcji do Manchesteru, ponieważ „zbyt długo stał na słońcu”, co zagroziło jego sprawnemu funkcjonowaniu. Pasażer, który dotarł na miejsce z ponad 24-godzinnym opóźnieniem, otrzymał 400 funtów, czyli ponad 2 tys. zł rekompensaty.

Innym razem 5-godzinna zwłoka była spowodowana faktem, że samolot lecący z Montpellier do Luton zderzył się ze stadem nietoperzy. Sprawdzenie stanu maszyny po tym niecodziennym "spotkaniu" przeciągało się nieskończoność, ponieważ na miejsce trzeba było sprowadzać specjalistę z Francji.

Shutterstock.com
Źródło: Shutterstock.com, fot: Sarun T

Z kolei 29-godzinne opóźnienie samolotu linii Icelandair z Londynu do Denver w sierpniu 2016 r. było związane z tym, że pilotom zabrakło paliwa. Gdy po uzupełnieniu zbiorników można było ponownie wystartować, obsługa samolotu oświadczyła, że właśnie zakończyła zmianę i nie poleci dalej.

d4ksdmv

Ciąg niefortunnych zdarzeń nie sprzyjał również podróżnym, lecącym w 2015 r. liniami Air India z Londynu. Start samolotu najpierw zablokowały problemy z personelem pokładowym, potem awaria silnika, a następnie... niesprawna toaleta.

To oczywiście nie wszystkie dziwne sytuacje, które uniemożliwiły podróżnym dotarcie do celu na czas. Te są najbardziej spektakularne. I stanowią świetną okazję do przypomnienia, że pasażerowie mają prawo do ubiegania się o odszkodowanie zawsze, gdy opóźnienie lotu wynosi 3 godziny lub więcej i jest spowodowane czynnikami, na które linia lotnicza ma wpływ, jak np. awaria samolotu. Jak pokazują statystyki, bardzo zaledwie 1 proc. podróżnych jest świadomych swoich praw i ubiega się o rekompensatę, która może wynosić nawet 600 euro. Najwyższa pora to zmienić.

d4ksdmv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ksdmv

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj