Najlepszy produkt turystyczny Polski - województwa południowe
Wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną wybierzmy najatrakcyjniejszy, nowatorski i najbardziej przyjazny turystom produkt, który będzie stanowił gwarancję przeżycia wielu niezapomnianych doznań kulturalnych, rozrywkowych, a także rekreacyjno-przygodowych. Prezentujemy tegorocznych kandydatów.
INDUSTRIADA jest świętem i głównym wydarzeniem Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Coroczny festiwal promuje dziedzictwo przemysłowe jako wyjątkową atrakcję turystyczną regionu poprzez organizację kilkudziesięciu różnego rodzaju imprez, takich jak: koncerty, przedstawienia, wystawy, zawody sportowe, prezentacje, wykłady, degustacje czy fabularyzowane zwiedzanie obiektów SZT. Celem projektu jest przybliżenie odwiedzającym - obiektów Szlaku i industrialnego dziedzictwa regionalnego. Wzrost frekwencji (2010: 28 tyś., 2011: 53 tyś., 2012: 62 tyś., 2013: 75 tyś.) oraz badania konsumenckie świadczą o tym, że idea Industriady i SZT rozwija się, stając się sztandarowym produktem turystycznym województwa śląskiego. Industriada współpracuje również ze szlakami tematycznymi ulokowań.
Więcej na: www.industriada.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 8% głosów internautów.
Festiwal Kultury Dziecięcej
Celem Festiwalu Kultury Dziecięcej jest promocja działalności twórczej młodych artystów-amatorów w dziedzinie muzycznej i teatralnej oraz przybliżenie dzieciom i młodzieży dostępu do kultury i zagospodarowanie czasu wolnego. Festiwal organizowany jest przede wszystkim dla dzieci, Głównymi atrakcjami podczas Festiwalu są Spotkania Mistrzów Teatru i Mistrzów Muzyki - czyli młodych utalentowanych artystów, konkurs Bajkowy Korowód, Dorośli Dzieciom - czyli głośne czytanie bajek oraz występy profesjonalnych grup teatralnych i przede wszystkim warsztaty w strefach: wiedzy, twórczości i zabawy oraz konkursy prowadzone przez Koziołka Matołka. Działania w ramach Festiwalu realizowane są zarówno na stadionie w Pacanowie jak i w rynku. Uczestnikom wydarzenia zapewniona jest baza gastronomiczna.
Więcej na: www.stolica-bajek.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 2% głosów internautów.
Małopolska Wieś dla Seniorów
Małopolska Wieś dla seniorów to jedyny kompleksowy produkt skierowany dla osób starszych w Polsce. Na seniorów, czeka 15 starannie wybranych gospodarstw na terenach wiejskich w Małopolsce. Gospodarze to ludzie otwarci, serdeczni, chętnie spędzający czas ze swoimi gośćmi. Prowadzą całodzienne wyżywienie, oparte ma regionalnej kuchni, wykorzystując produkty ekologiczne i z tradycyjnych upraw. Przygotowali atrakcyjne oferty wypoczynku od uprawiania turystyki aktywnej, jazdę konną na rowerze, na nartach biegowych i zjazdowych, po spacery szlakami pieszymi. Podczas pobytu można też poznać historie i tradycje regionalne, zwiedzić z gospodarzami okoliczne zabytki. Gospodarze zastosowali specjalne zniżki dla seniorów ."
Więcej na: www.sot.org.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 2% głosów internautów.
Beskidzka Trasa Kurierska JAGA-KORA
Wspomnienia i spisane relacje z 45 pomyślnie odbytych, obciążonych najwyższym ryzykiem utraty życia, kurierskich wypraw w latach 1939-44 (z Warszawy przez Słowację do Budapesztu) herosa Jana Łożańskiego, stały się inspiracją do stworzenia komplementarnego produktu turystycznego. Trakt wiedzie w większości przez zespoły leśne z ogromnym bogactwem okazów flory i fauny, w niektórych miejscach poddane prawnej ochronie w formie parków krajobrazowych i rezerwatów, niepowtarzalnymi w innych rejonach Polski. Ten rejon Beskidu Niskiego stanowi o wielkiej atrakcyjności tej części Podkarpacia.
Więcej na: www.beskidniski.org.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 19% głosów internautów.
Bieszczadzkie FOTOSAFARI
Celem Bieszczadzkiego Fotosafari jest pokazanie osobom przyjeżdżającym w Bieszczady świat flory i fauny. Wyprawa ma charakter rekreacyjno-edukacyjny. Wyprawy rozpoczynają się bardzo wcześnie rano, jeszcze przed wschodem słońca lub późnym wieczorem, ponieważ w tych porach najłatwiej jest spotkać żerującą zwierzynę. Podróż samochodami terenowymi marki UAZ w okolicach Baligrodu, przy głównej obwodnicy Bieszczadzkie jak również na terenie nadleśnictwa, dzięki czemu łatwiej pokazać "Dzikie Bieszczady". Wizyta w Muzeum Przyrodniczo - Łowieckim KNIEJA, możliwość "poczatowania" na ambonie lub zamaskowanym namiocie. Ponadto wizyta przy retortach, gdzie wypalany jest węgiel drzewny a także wizyta w opuszczonej cerkwi w nieistniejącej wsi Żernica. Wyprawy kierowane są do każdej grupy wiekowej.
Więcej na: www.bieszczadzkiefotosafari.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 9% głosów internautów.
Głosuj w II turze na najlepszą atrakcję w Polsce!
Szlak Kulinarny Śląskie Smaki
Szlak Kulinarny Śląskie Smaki to jedyny w Polsce regionalny szlak kulinarny, w ramach którego polecane jest certyfikowane przez komisje eksperckie (kucharzy, etnografów) lokalne menu. Produkt powstał w X 2012 r., w IV 2013 r. dołączyły do niego kolejne restauracje - obecnie jest ich 35. W ramach Szlaku polecane są dania z menu Śląskie Smaki, a więc lokalne specjały różnorodnych kuchni województwa śląskiego - śląskiej, jurajskiej, zagłębiowskiej czy beskidzkiej. W skład Szlaku wchodzą zarówno restauracje hotelowe (3 i 4 gwiazdki), jak i małe rodzinne lokale. Większość z nich jest położona w pobliżu atrakcji turystycznych województwa, dzięki czemu oferta turystyki kulinarnej uzupełnia tradycyjną ofertę turystyczną regionu. Dzięki Szlakowi klienci odkrywają często już zapomniane potrawy.
Więcej na: www.slaskiesmaki.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 3% głosów internautów.
Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno
Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie to projekt odwołujący się do tradycji tej gałęzi przemysłu, z której miasto zasłynęło na cały świat. Szkło tamtejszych hut od dawna stanowi synonim najwyższej klasy i kunsztu, zaś artyści projektujący i wytwarzający je to uznani specjaliści, których prace prezentowane były nie tylko w całym kraju, ale w wielu najsłynniejszych galeriach i muzeach na świecie. Powstałe przy krośnieńskim Rynku Centrum stanowić ma godną oprawę dla ich dorobku, który prezentowany jest w nowoczesny i bardzo atrakcyjny sposób, wykorzystując najnowsze techniki ekspozycyjne. Centrum jest jednak przede wszystkim PRODUKTEM TURYSTYKI INDUSTRIALNEJ, który jako pierwszy w Polsce prezentuje nieznany i nieobecny dotąd temat hutnictwa szkła i szklanej twórczości.
Więcej na: www.miastoszkla.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 4% głosów internautów.
Trasa Pamięci - Fabryka Emalia Oskara Schindlera, Apteka pod Orłem, Ulica Pomorska
Trasę Pamięci tworzą trzy oddziały Muzeum Historycznego Miasta Krakowa: Ulica Pomorska, Apteka pod Orłem oraz Fabryka Emalia Oskara Schindlera. Te trzy punkty na mapie Krakowa to dopełniające się opowieści o historii Krakowa z lat 1939-1945-1956. Muzeum sprawuje opiekę nad tymi miejscami pamięci. Na urządzonych w nich wystawach stałych zgromadzono cenne pamiątki, a narracja prowadzona jest w taki sposób, aby możliwie najpełniej ukazać okupacyjną rzeczywistość, ułatwić zwiedzającym zrozumienie mechanizmów działania systemu totalitarnego oraz skłonić do refleksji nad wojną i jej skutkami. Trasę przygotowano z myślą o krakowianach, często nieświadomych tak nieodległej historii miasta. Jednak trasa cieszy się także dużą popularnością wśród turystów zagranicznych (30% zwiedzających).
Więcej na: www.mhk.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 5% głosów internautów.
Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach
Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach jest jednym z najciekawszych obiektów turystycznych na Górnym Śląsku. Jest ona częścią podziemnego, bo liczącego aż 150 km, labiryntu wyrobisk górniczych, chodników i sztolni odwadniających, drążonych przez dawnych gwarków w skale dolomitowej od XVI do XX wieku. Dla zwiedzających udostępniono fragment XIX-wiecznych podziemi o długości 1740m, w tym 270-metrowy odcinek pokonuje się łodziami. Produkt turystyczny jest obiektem całorocznym adresowanym do każdej grupy wiekowej. Trasa dostępna jest również dla osób niepełnosprawnych. Na powierzchni znajduje się Multimedialne Muzeum Górnictwa w którym można zapoznać się z historią, geologią, technikami wydobycia i odwadniania tarnogórskich podziemi oraz Skansen Maszyn Parowych (30 eksponatów).
Więcej na: www.kopalniasrebra.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 8% głosów internautów.
BUKOVINA Terma Hotel Spa
BUKOVINA Terma Hotel Spa to nowoczesny kompleks położony na granicy 45, w samym sercu Tatr. Składa się z największego w Polsce zespołu basenów termalnych Terma BUKOVINA, czterogwiazdkowego hotelu oraz nowoczesnego Spa z 16 gabinetami odnowy biologicznej. W Hotelu BUKOVINA dostępne są 152 pokoje i apartamenty, 2 restauracje, bary, dyskoteka, kręgielnia, a także centrum konferencyjne. Wizyta w BUKOVINA Terma Hotel Spa to doskonała propozycja zarówno dla miłośników aktywnego wypoczynku, jak i osób poszukujących chwili wytchnienia z dala od miejskiego zgiełku.
Więcej na: www.bukovina.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 6% głosów internautów.
BASENY MINERALNE SOLEC ZDRÓJ wraz z zapleczem hotelowym w postaci Hotelu**** Malinowy Zdrój
Innowacyjny kompleks łączący funkcje rekreacji z lecznictwem uzdrowiskowym. W celu wyróżnienia się na nasyconym rynku tzw. basenów termalnych stworzono nową kategorię i markę. W nieckach basenowych wykorzystuje się wodę mineralną wysokozmineralizowaną. Pierwsza grupa docelowa to rodziny z dziećmi i np. Seniorzy zainteresowani relaksem i profilaktyką zdrowia. Kompleks składa się z basenu rekreacyjnego (z urządzeniami hydroterapeutycznymi) strefy Saun i Wellness oraz jedynego w Polsce basenu leczniczego. Znajduje się w nim solanka z Ciechocinka i najsilniejsza na świecie woda siarczkowa z Solca-Zdroju. Druga grupa to kuracjusze. Mogą oni w przychodni rehabilitacyjnej korzystać z zabiegów np. kinezyterapii, balneoterapii (kąpiele siarczkowe). Ofertę dopełnia restauracja oraz zaplecze hotelowe.
Więcej na: www.basenymineralne.pl, www.malinowyzdroj.pl
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 5% głosów internautów.
Szlak Przygody
Szlak Przygody jest największym sieciowym produktem turystycznym w Polsce. Obejmuje 850 km wyznaczonych tras, 100 oznakowanych atrakcji w sześciu Krainach, centralny system zarządzania produktem oraz system lojalnościowy, w ramach którego szybko rośnie grono partnerów komercyjnych. Szlak w 2013 r. utworzyło Partnerstwo sześciu Lokalnych Grup Działania ze Świętokrzyskiego. To zintegrowana oraz konkurencyjna oferta turystyczna, oparta o wyróżniki obszaru Partnerstwa i adresowana do zdefiniowanych grup turystów, rozwijana zgodnie z zasadami zarządzania marketingowego oraz zasadą zrównoważonego rozwoju. Na Szlaku rozmieszczono 85 tablic z mapami oraz polsko- i angielskojęzycznymi opisami atrakcji, 245 sztuk znaków drogowych kierunkowych E22 A i B oraz cztery przystanki turystyczne.
Więcej na: www.szlakprzygody.eu
W pierwszej turze plebiscytu produkt zdobył 22% głosów internautów.