Najnowocześniejszy polski pociąg
Mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego mogą już cieszyć się najbardziej nowoczesnym składem kolejowym w Polsce. Pociąg Link, ze względu na wygląd nazywany "Rekinem", wjechał oficjalnie na polskie tory. Dwie maszyny wyprodukowane przez bydgoskie zakłady PESA, kosztowały Urząd Marszałkowski w Szczecinie aż 24 mln zł. Dwuczłonowy spalinowy pojazd ma prawie 44 metry długości i może przewozić łącznie 240 osób. Linki mogą osiągać prędkość do 120 km/h i będą obsługiwały linię Szczecin - Kołobrzeg.
Rekin polskich torów
Mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego mogą już cieszyć się najbardziej nowoczesnym składem kolejowym w Polsce. Pociąg Link, ze względu na wygląd nazywany "Rekinem", wjechał oficjalnie na polskie tory. Dwie maszyny wyprodukowane przez bydgoskie zakłady PESA, kosztowały Urząd Marszałkowski w Szczecinie aż 24 mln zł. Dwuczłonowy spalinowy pojazd ma prawie 44 metry długości i może przewozić łącznie 240 osób. Linki mogą osiągać prędkość do 120 km/h i będą obsługiwały linię Szczecin - Kołobrzeg.
pw/if
Rekin polskich torów
Każdy pociąg wyposażony jest tak samo - posiada klimatyzowane przedziały pasażerskie i kabinę maszynisty, a także darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu. Bydgoski producent nie zapomniał także o najmłodszych podróżnych – w pociągu są specjalne kolorowe siedzenia z tablicami dla pociech.
Rekin polskich torów
Niewątpliwym atutem jest nowoczesna informacja pasażerska, a także duże przestrzenne okna, które, jak zapewnia producent, korzystnie wpływają na komfort podróży. Pociąg jest także dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – posiada dwa miejsca do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, a także toalety przystosowane do potrzeb inwalidów.
Rekin polskich torów
Produkowane w Bydgoszczy Linki to jak dotąd najnowocześniejsze maszyny spółki Pesa. Zostały zaprojektowane tak, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pasażerom, jak i obsłudze składu. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa monitoring zamontowany we wnętrzu i w strefach wejściowych składu.
Rekin polskich torów
Są nie tylko komfortowe i bezpieczne, ale także ekologiczne. Pociągi spełniają wszystkie normy europejskie dotyczące emisji spalin. Wyposażone w silniki spalinowe spełniają normy EURO IIIB. Na dodatek w 88 proc. wykonywane są z materiałów, które nadają się do recyklingu.
Rekin polskich torów
Linki produkowane są głównie na potrzeby rynku polskiego, niemieckiego oraz czeskiego. Pierwsze zamówienie na Linki spłynęło właśnie z Czech (31 pojazdów). Niemcy natomiast złożyli zamówienie aż na kilkaset maszyn (mowa o prawie 500 sztukach).
pw/if