Niebezpieczny incydent na brytyjskim lotnisku. Mogło dojść do zderzenia
Niewiele brakowało, aby lecący z Bydgoszczy do Birmingham samolot Ryanaira podczas lądowania na brytyjskim lotnisku zderzył się ze startującą maszyną Air France.
Zarówno pasażerowie lecący samolotem irlandzkiego przewoźnika z Bydgoszczy do Birmingham, jak i turyści startujący z brytyjskiego portu lotniczego do Paryża, przeżyli chwile grozy. Na szczęście pilotom w porę udało się zapanować nad zaistniałą sytuacją.
O krok od tragedii
We wtorek 7 listopada br. o godzinie 9:35 Boeing 737-800 rozpoczął lot nr FR-1213 z Bydgoszczy do Birmingham. Niespełna półtorej godziny później maszyna znajdowała się już w końcowej fazie podejścia do pasa startowego nr 33 na brytyjskim lotnisku. W tym czasie na tej samej płycie kołowanie wykonywał już Airbus A321-200 linii lotniczej Air France, który przygotowywał się do lotu do Paryża.
Do zderzenia na szczęście nie doszło, choć niewiele brakowało. Pilot samolotu Air France w porę zareagował. Przerwał start przy prędkości ok. 140 km/h, po czym natychmiast zjechał na boczny pas startowy. W tym samym czasie piloci Ryanaira, który znajdował się na wysokości ok. 300 m, postanowili odejść na drugi krąg, tym samym opóźniając lądowanie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kochają ucztować i uważają się za podobnych do Polaków. "Czuję się tutaj jak w domu"
Po ok. 15 min samolot z Bydgoszczy bezpiecznie wylądował. Kiedy Ryanair bezpiecznie zakończył swój rejs, Airbus Air France ponownie rozpoczął startowanie, a do Paryża dotarł z zaledwie kilkunastominutowym opóźnieniem.
Dlaczego doszło do incydentu?
Póki co nie wiadomo, co było przyczyną niebezpiecznego zdarzenia. Nie wiadomo, również czy zostanie wszczęte dochodzenie w tej sprawie. W pierwszej kolejności to załogi lotnicze i pracownicy kontroli ruchu lotniczego sporządzają własne raporty na temat potencjalnie niebezpiecznego zdarzenia. Jeśli ustalenia wykażą poważne nieprawidłowości lub np. błędy pilotów, dopiero wtedy sprawa będzie dalej wyjaśniana.
Źródło: "The Aviation Herald"