Pasażerowie byli zaskoczeni. Przypisano im miejsca, które nie istnieją
Pasażerowie, lecący irlandzkimi liniami lotniczymi Ryanair z Londynu do Dublina, byli wyjątkowo zaskoczeni, kiedy zorientowali się, że przypisanych im miejsc nie ma w samolocie. Okazało się, że dwóch ostatnich rzędów siedzeń w ogóle nie było.
Irlandzkie linie lotnicze Ryanair słyną przede wszystkim ze stosunkowo tanich - w porównaniu do innych przewoźników - biletów. Niestety, wielokrotnie w kontekście tej firmy mówi się też o opóźnieniach czy odwołanych lotach, ale tym razem wydarzyło się jeszcze coś innego, wyjątkowo zaskakującego.
Wysłali za mały samolot
Jeden z pasażerów linii lotniczych Ryanair - 62-letni Gerry Harrington - twierdził, że on i kilka innych osób lecących z Londynu do Dublina 21 października 2022 roku weszło na pokład samolotu tylko po to, aby dowiedzieć się, że ich miejsca w rzeczywistości nie istnieją.
"Zdarzyło się to kilku osobom. Wszyscy staliśmy z tyłu samolotu i zastanawialiśmy się, co teraz będzie. Pokazaliśmy swoje karty pokładowe i było jasne, że gdzieś zaszła pomyłka" - relacjonuje Gerry cytowany przez "The Sun". Personel pokładowy szybko zorientował się, że podstawiono za mały samolot mający 33 rzędy siedzeń zamiast 35.
Całe zdarzenie zostało nagrane przez poszkodowanego mężczyznę i udostępnione w mediach społecznościowych. Z komentarzy internautów wynika, że nie była to pierwsza tego typu sytuacja. "To typowe dla Ryanaira. Nigdy żadnej komunikacji", "Miałem taką sytuację w lipcu. Nie mogę uwierzyć, że to wciąż się dzieje!" - piszą komentujący.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Ryanair tłumaczy
Ryanair przekazał pasażerom - dla których nie było miejsc - że jeśli zrezygnują, to będzie im przysługiwać odszkodowanie w wysokości 250 funtów (około 1,4 tys. zł). Wylecieć mogliby rankiem następnego dnia. Dla poszkodowanych oznaczało to pominięcie turnieju, na który się wybierali. Jednak mimo tego zdecydowali o opuszczeniu pokładu i pójściu na ugodę.
"Ze względu na zmianę samolotu bardzo mała liczba pasażerów tego lotu z Londynu Stansted do Dublina została przeniesiona na alternatywne loty następnego dnia. Poszkodowanym pasażerom zapewniono nocleg i otrzymają oni odszkodowanie. Ryanair szczerze przeprasza ich za wszelkie niedogodności" - czytamy w oświadczeniu rzecznika irlandzkich linii lotniczych.
Źródło: "The Sun"