Regulamin konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny
REGULAMIN KONKURSU na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej (XIV edycja)
SPIS TREĆCI:
§ 1. Informacje ogólne
§ 2. Idea Konkursu
§ 3. Zakres Konkursu
§ 4. Przebieg Konkursu
§ 5. KapituĆa Konkursu
§ 6. Warunki zgĆoszenia
§ 7. Terminy
§ 8. Nagrody
§ 9. Inne postanowienia
§10. Informacje organizacyjne
§ 1
INFORMACJE OGĂLNE
- GĆĂłwnym organizatorem Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej zwanego dalej âKonkursemâ jest Polska Organizacja Turystyczna we wspĂłĆpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, zwanymi dalej ROT.
- Polska Organizacja Turystyczna, zwana dalej POT, jest administratorem Konkursu oraz wyĆÄ cznym wĆaĆcicielem praw majÄ tkowych do logo i nazwy Konkursu.
- ROT-y peĆniÄ rolÄ strategicznych partnerĂłw Konkursu, w ĆcisĆej wspĂłĆpracy z POT.
- Prawo zgĆaszania kandydatur do Konkursu przysĆuguje Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnym i Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorzÄ dom terytorialnym i gospodarczym, instytucjom, twĂłrcom produktĂłw turystycznych, stowarzyszeniom, fundacjom turystycznym, przedsiÄbiorcom prywatnym, a takĆŒe organizatorom turystyki.
- Partnerami Konkursu mogÄ byÄ media ogĂłlnopolskie, regionalne i lokalne oraz przedsiÄbiorstwa turystyczne posiadajÄ ce ofertÄ przyjazdowÄ do Polski. Media promujÄ ideÄ Konkursu, pretendentĂłw do Certyfikatu POT i laureatĂłw, a poprzez to PolskÄ jako destynacjÄ turystycznÄ .
- POT zastrzega sobie moĆŒliwoĆÄ zaproszenia do wspĂłĆorganizacji, innych niĆŒ wymienionych w Regulaminie partnerĂłw, celem zapewnienia najwyĆŒszego poziomu merytorycznego Konkursu.
- Partnerzy zobowiÄ zujÄ siÄ do jak najszerszej dystrybucji informacji i promocji Konkursu oraz laureatĂłw, jako elementu wspĂłlnych dziaĆaĆ prowadzonych w ramach bieĆŒÄ cej wspĂłĆpracy.
- POT i ROT-y dbajÄ o wĆaĆciwÄ organizacjÄ i wysoki poziom merytoryczny Konkursu.
§ 2
IDEA KONKURSU
- Konkurs ma na celu wyĆonienie w danym roku kalendarzowym, w XIV edycji za rok 2016, najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystĂłw produktĂłw turystycznych oraz ich promocjÄ, a takĆŒe wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, ktĂłrych efektem jest tworzenie produktĂłw turystycznych.
- WyĆonionym w Konkursie produktom turystycznym zostanÄ przyznane w danym roku kalendarzowym Certyfikaty POT.
- Certyfikaty POT przyznawane sÄ w 3 formach:
1) Certyfikat POT,
2) ZĆoty Certyfikat POT,
3) Certyfikat InternautĂłw.
- Certyfikat POT oraz ZĆoty Certyfikat POT przyznawany jest przez KapituĆÄ, (o ktĂłrej mowa w § 5).
- Certyfikaty POT przyznawane sÄ przez KapituĆÄ w maksymalnej liczbie 10.
- ZĆoty Certyfikat POT, w liczbie 1, zostanie wybrany przez KapituĆÄ spoĆrĂłd wszystkich produktĂłw turystycznych wyrĂłĆŒnionych dotychczas Certyfikatem POT i zgĆoszonych przez ROT jako kandydat do ZĆotego Certyfikatu POT
1) ZĆoty Certyfikat POT bÄdzie mĂłgĆ uzyskaÄ tylko ten produkt turystyczny, ktĂłry otrzymaĆ w latach ubiegĆych Certyfikat POT i nastÄpnie twĂłrczo rozwinÄ
Ć swojÄ
dziaĆalnoĆÄ,
2) ZĆoty Certyfikat POT moĆŒe byÄ przyznany produktowi nie wczeĆniej niĆŒ po upĆywie 5 lat od daty otrzymania Certyfikatu POT,
3) Otrzymanie ZĆotego Certyfikatu POT ĆÄ
czy siÄ z przyznaniem nagrody gĆĂłwnej, o ktĂłrej mowa w § 8.
- Certyfikat InternautĂłw, w liczbie 1, zostanie wyĆoniony w drodze konkursu internetowego przeprowadzonego na portalu informacyjnym o zasiÄgu ogĂłlnopolskim wg regulaminu znajdujÄ cego siÄ na portalu.
§ 3
ZAKRES KONKURSU
- W ramach Konkursu przyjmowane sÄ zgĆoszenia dotyczÄ ce produktu turystycznego, zgodne z przyjÄtÄ przez organizatorĂłw definicjÄ 1 pojÄcia âproduktu turystycznegoâ:
1) Produkt turystyczny â Wydarzenie cykliczne â charakteryzuje siÄ duĆŒÄ
spĂłjnoĆciÄ
tematycznÄ
, organizacyjnÄ
oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni. Jako przykĆady moĆŒna wymieniÄ: Festiwal Przystanek Woodstock, Dymarki ĆwiÄtokrzyskie, Jarmark DominikaĆski, festiwale filmowe, muzyczne (wydarzenie o duĆŒej skali, duĆŒej liczbie osĂłb biorÄ
cych w nim udziaĆ),
2) Produkt turystyczny â Pakiet usĆug turystycznych - Impreza turystyczna â skĆada siÄ z kilku usĆug lub usĆug i dĂłbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorĂłw turystyki. Jako przykĆady moĆŒna wymieniÄ: MaĆopolska WieĆ dla Dzieci, Podziemna eskapada czyli wycieczka z przygodami,
3) Produkt turystyczny â Obiekt â charakteryzuje siÄ wystÄpowaniem jednej gĆĂłwnej atrakcji (usĆugi) i dodatkowo kilku usĆug towarzyszÄ
cych skupionych w jednym miejscu (obiekcie) majÄ
cy z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy. Jako przykĆady moĆŒna wymieniÄ: Centrum SĆowian i WikingĂłw, Manufaktura w Ćodzi,
4) Produkt turystyczny â Szlak â skĆada siÄ z wielu miejsc lub obiektĂłw zwiÄ
zanych z pewnÄ
nadrzÄdnÄ
ideÄ
, poĆÄ
czonych ze sobÄ
wytyczonÄ
, zwykle oznakowanÄ
trasÄ
. Jako przykĆady moĆŒna wymieniÄ: Szlak Orlich Gniazd, Szlak Piastowski, Szlak Architektury Drewnianej.
5) Produkt turystyczny â Obszar â wewnÄtrznie zĆoĆŒony zbiĂłr elementĂłw wyrĂłĆŒnionych ze wzglÄdu na swojÄ
konkretnÄ
lokalizacjÄ w przestrzeni, charakteryzujÄ
cÄ
siÄ walorami turystycznymi. Jako przykĆady moĆŒna wymieniÄ: Beskidzka 5, Park Rowerowy Wierchomla.
- Po sprawdzeniu zgodnoĆci zgĆoszenia z przyjÄtÄ definicjÄ produktu turystycznego i etapie regionalnym, rozpoczyna siÄ etap ogĂłlnopolski - KapituĆa przeprowadza ocenÄ merytorycznÄ zgĆoszeĆ, wyraĆŒonÄ w punktacji, na podstawie poniĆŒszych kryteriĂłw. 5 KRYTERIA OCENY Ocena Opis produktu idea, gĆĂłwne atrakcje, grupa docelowa, infrastruktura turystyczna: 0-5 Perspektywy dalszego rozwoju plan dziaĆaĆ, strategia rozwoju, czĆonkostwo w sieciach, stowarzyszeniach, klastrach: 0-5 Opis atrakcyjnoĆci produktu turystycznego z punktu widzenia turystĂłw *USP - unique selling proposition, jakie unikalne cechy motywujÄ turystĂłw do skorzystania z oferty produktu? Jakie walory krajobrazu, cechy klimatu, obiekty dziedzictwa, zagospodarowania przestrzennego przyciÄ gajÄ turystĂłw na dany teren i obszar? Opis segmentacji rynku docelowego: 0-10 *PodjÄte dziaĆania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego dziaĆania zwiÄ zane z wprowadzeniem produktu turystycznego na rynek, m.in. pakietowanie usĆug i ofert, korzystanie z rĂłĆŒnych kanaĆĂłw dystrybucji, wspĂłlna strategia marketingowa, liczba oraz nazwy biur podrĂłĆŒy, portali sprzedaĆŒowych majÄ cych w swojej ofercie ten produkt, etc. Opcjonalnie moĆŒna posĆuĆŒyÄ siÄ danymi finansowymi lub statystycznymi z ostatnich 2 lat) 0-10 Zastosowane innowacje w rozwoju produktu jakie nowatorskie i innowacyjne rozwiÄ zania zastosowano w zakresie: samej oferty (np. oferowanie usĆug / produktĂłw dotychczas na rynku nieznanych, zupeĆnie nowych), zarzÄ dzania (np. funkcjonowanie w ramach innowacyjnej formuĆy partnerstwa z innymi podmiotami), marketingu (stosowanie nowatorskich metod promocji, badaĆ, komunikacji z rynkiem, etc ): 0-5 Wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji przykĆady narzÄdzi nowych technologii to: beacony, QR kody, aplikacje mobilne,zastosowanie technologii web 2.0, planery podrĂłĆŒy, geotagowanie, platformy multimedialne, multimedialne / interaktywne ekspozycje, systemy teleinformatyczne, rezerwacja / zakup on-line, e-booki, ekspozycje 3D, hologramy, wirtualne wycieczki, etc: 0-5 Gospodarcze, spoĆeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu potencjaĆ ekonomiczny produktu, w tym zdolnoĆÄ do generowania miejsc pracy, obraz produktu - postrzeganie oferty na rynku turystycznym, stopieĆ komercjalizacji, efekt ekonomiczny, integrowanie spoĆecznoĆci lokalnej, szacunkowa wielkoĆÄ ruchu turystycznego, moĆŒliwoĆÄ recepcyjna produktu: 0-5 ZgodnoĆÄ z âMarketingowÄ strategiÄ w sektorze turystyki na lata 2012 â 2020â oraz âPlanem DziaĆania POT na lata 2016-2017â czy produkt jest niszowy? Wizerunkowy? Czy jest zgodny z tematami wiodÄ cymi w planie dziaĆania POT, np. wellbeing, turystyka kulturowa z rozszerzeniem na zamki i paĆace, turystyka aktywna, w tym wodna, rowerowa etc: 0-5 Opis podjÄtych dziaĆaĆ promocyjnych reklama w TV, reklama w prasie, reklama w radiu, wydawnictwa promocyjne, udziaĆ w targach, internet, outdoor, eventy, dziaĆania PR, inne oryginalne formy promocji
Dodatkowe kryteria dla kandydata do ZĆotego Certyfikatu
TwĂłrcze rozwiniÄcie dziaĆalnoĆci produktu od otrzymania Certyfikatu POT twĂłrcze rozwiniÄcie dziaĆalnoĆci produktu ( liczba wspĂłĆpracujÄ
cych
touroperatorĂłw, kanaĆĂłw dystrybucji, liczba imprez / targĂłw / przedsiÄwziÄÄ promocyjnych, w ktĂłrych uczestnik konkursu braĆ udziaĆ, liczba sprzedanych
biletĂłw / uczestnikĂłw / ofert / uczestnikĂłw: 0-30
§ 4
PRZEBIEG KONKURSU
- Konkurs zostanie ogĆoszony na stronach internetowych administrowanych przez POT oraz ROT.
- Zawiadomienia o ogĆoszeniu Konkursu zostanÄ dodatkowo wysĆane do ROT drogÄ elektronicznÄ .
- Konkurs skĆada siÄ z dwĂłch etapĂłw: A. Etap I - regionalny
1) ROT prowadzi akcjÄ informacyjnÄ
i wyĆania kandydatĂłw do Certyfikatu ze swoich regionĂłw we wĆasnej formule organizacyjnej (pĂłĆfinaĆ Konkursu) na podstawie wĆasnego regulaminu,
2) ROT przyjmuje zgĆoszenia za poĆrednictwem aplikacji konkursowej, przygotowanej i dostarczonej przez POT,
3) Po oficjalnym ogĆoszeniu Konkursu przez POT, ROT w swoich regionach ogĆosi I etap Konkursu za poĆrednictwem mediĂłw regionalnych i lokalnych, wĆasnych stron internetowych oraz za pomocÄ
innych ĆrodkĂłw przekazu i jednoczeĆnie informuje, jakie formalnoĆci naleĆŒy speĆniÄ, aby zgĆosiÄ produkt turystyczny na tym etapie Konkursu,
4) KapituĆa powoĆana przez ROT dokonuje oceny otrzymanych zgĆoszeĆ i wskazuje 3 produkty turystyczne z caĆego regionu do udziaĆu w etapie ogĂłlnopolskim, w tym jeden z nich do rankingu internetowego,
5) Do etapu ogĂłlnopolskiego, ROT przesyĆa rĂłwnieĆŒ zgĆoszenie 1 kandydata do miana ZĆotego Certyfikatu POT,
6) Region reprezentowany przez najbardziej aktywny i zaangaĆŒowany w przebieg I etapu Konkursu ROT, moĆŒe zostaÄ nagrodzony specjalnym wyrĂłĆŒnieniem Prezesa POT, wg zasad ustalonych przez POT.
B. Etap II - ogĂłlnopolski
7) POT przedstawia czĆonkom KapituĆy Konkursu wszystkie zgĆoszenia przesĆane przez ROT, speĆniajÄ
ce warunki okreĆlone w Regulaminie,
8) KapituĆa Konkursu zapoznaje siÄ z kandydaturami konkursowymi i dokonuje ich oceny na podstawie kryteriĂłw, o ktĂłrych mowa w § 3 Regulaminu,
9) W drodze indywidualnej oceny punktowej, o ktĂłrej mowa w pkt. 2), KapituĆa Konkursu wybiera maksymalnie 15 kandydatĂłw do Certyfikatu z najwyĆŒszÄ
liczbÄ
punktĂłw, a nastÄpnie spoĆrĂłd nich w drodze wyboru jawnego, na podstawie kryteriĂłw z § 3, wybiera, maksymalnie 10 kandydatĂłw, ktĂłrym przyznaje Certyfikaty POT,
10) SpoĆrĂłd pozostaĆych 5 kandydatĂłw, ktĂłrym nie przyznano CertyfikatĂłw POT, KapituĆa Konkursu moĆŒe przyznaÄ maksymalnie 3 wyrĂłĆŒnienia,
11) SpoĆrĂłd zgĆoszonych do miana ZĆotego Certyfikatu POT produktĂłw turystycznych, KapituĆa Konkursu wybiera na podstawie kryteriĂłw, o ktĂłrych mowa w § 3, 3 nominowane produkty turystyczne, a nastÄpnie, w drodze tajnego gĆosowania wybiera jeden produkt turystyczny, ktĂłremu nada miano â ZĆOTEGO CERTYFIKATU POT,
12) Sekretarz KapituĆy Konkursu przygotuje oficjalny protokĂłĆ z wynikami, ktĂłry bÄdzie przedstawiony do wiadomoĆci publicznej podczas Gali WrÄczenia CertyfikatĂłw POT, bÄdÄ
cej podsumowaniem XIV edycji Konkursu z udziaĆem laureatĂłw, goĆci, partnerĂłw Konkursu oraz mediĂłw.
§ 5
KAPITUĆA KONKURSU
- ZgĆoszone do II etapu Konkursu â ogĂłlnopolskiego, produkty turystyczne ocenia KapituĆa Konkursu, powoĆana przez Prezesa POT, dziaĆajÄ ca zgodnie z regulaminem prac KapituĆy Konkursu.
- W celu zapewnienia wysokiego poziomu i fachowoĆci w podejĆciu do oceny zgĆoszonych produktĂłw turystycznych do udziaĆu w pracach KapituĆy zarĂłwno na poziomie regionalnym jak i ogĂłlnopolskim zaproszeni zostanÄ eksperci w zakresie turystyki, budowy i promocji produktĂłw turystycznych, komunikacji spoĆecznej i marketingowej, przedstawiciele Ćrodowisk akademickich zwiÄ zanych z turystykÄ , przedstawiciele mediĂłw oraz przedstawiciele izb branĆŒowych. Wskazane jest, aby w skĆadzie kapituĆy na poziomie regionalnym byli przedstawiciele izb branĆŒowych, w tym szczegĂłlnie osoby pozostajÄ ce poza strukturami czĆonkĂłw zarzÄ dĂłw ROT i czĆonkĂłw zwyczajnych organizacji w celu wzmocnienia relacji z branĆŒÄ w regionach, oraz stworzenia nowego kanaĆu promocji konkursu.
- Wyboru osĂłb, do ktĂłrych skierowane zostanÄ zaproszenia do udziaĆu w pracach KapituĆy Konkursu na poziomie ogĂłlnopolskim, dokonuje Prezes POT, ktĂłry podejmuje rĂłwnieĆŒ decyzjÄ o liczbie czĆonkĂłw KapituĆy Konkursu.
- ROT majÄ prawo wyĆoniÄ jednego niezaleĆŒnego przedstawiciela spoĆrĂłd wszystkich ROT, ktĂłry bÄdzie reprezentowaĆ Regiony w Kapitule Konkursu na poziomie ogĂłlnopolskim.
- Tryb pracy KapituĆy Konkursu na poziomie ogĂłlnopolskim:
1) CzĆonkowie KapituĆy Konkursu oceniÄ
produkty turystyczne na podstawie kart ocen, za poĆrednictwem aplikacji przygotowanej przez POT, w terminie wskazanym w § 7. Na podstawie ich indywidualnych ocen powstanie ranking 15 z najwiÄkszÄ
liczbÄ
punktĂłw, ktĂłry stanowiÄ bÄdzie podstawÄ do dalszej oceny. Lista ta zostanie przedstawiona na posiedzeniu KapituĆy Konkursu,
2) W przypadku, jeĆli na miejscu 15 znajduje siÄ wiÄcej niĆŒ jeden kandydat z takÄ
samÄ
liczbÄ
punktĂłw, to gĆos decydujÄ
cy co do wyboru jednego z nich przysĆuguje PrzewodniczÄ
cemu KapituĆy,
3) KaĆŒdy czĆonek KapituĆy konkursu wybiera 10 kandydatĂłw spoĆrĂłd wybranych 15 kandydatĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 i 2.. Certyfikat POT przyznawany jest 10 kandydatom, ktĂłrzy po zsumowaniu gĆosĂłw poszczegĂłlnych czĆonkĂłw KapituĆy Konkursu uzyskali najwiÄkszÄ
liczbÄ punktĂłw. W sytuacji, gdy po zsumowaniu gĆosĂłw poszczegĂłlnych czĆonkĂłw KapituĆy Konkursu na miejscu 10 bÄdzie kilku kandydatĂłw z takÄ
samÄ
liczbÄ
punktĂłw to gĆos decydujÄ
cy co do wyboru jednego z nich przysĆuguje PrzewodniczÄ
cemu KapituĆy,
4) KaĆŒdy czĆonek KapituĆy konkursu wybiera 1 kandydata spoĆrĂłd nominowanych do ZĆotego Certyfikatu POT 3 kandydatĂłw. ZĆoty Certyfikat POT przyznawany jest kandydatowi, ktĂłry po zsumowaniu gĆosĂłw poszczegĂłlnych czĆonkĂłw KapituĆy Konkursu uzyskaĆ najwiÄkszÄ
liczbÄ punktĂłw. W sytuacji, gdy po zsumowaniu gĆosĂłw poszczegĂłlnych czĆonkĂłw KapituĆy Konkursu wiÄcej niĆŒ jeden z kandydatĂłw z najwiÄkszÄ
liczbÄ
punktĂłw bÄdzie miaĆ takÄ
samÄ
iloĆÄ punktĂłw to gĆos decydujÄ
cy co do wyboru jednego z nich przysĆuguje PrzewodniczÄ
cemu KapituĆy Konkursu.
5) KaĆŒdy czĆonek KapituĆy konkursu moĆŒe oddaÄ 1 gĆos na 1 kandydata na danym etapie wybierania kandydata do CertyfikatĂłw. OddajÄ
c swĂłj gĆos na danego kandydata, czĆonek KapituĆy Konkursu uwzglÄdnia kryteria, o ktĂłrych mowa w § 3 Regulaminu,
6) KapituĆa Konkursu ma prawo w drodze gĆosowania, odstÄ
piÄ od przyznania ZĆotego Certyfikatu POT, na uzasadniony i pisemny wniosek CzĆonka KapituĆy Konkursu,
7) Na pisemny wniosek Sekretarza Konkursu, w przypadku stwierdzenia raĆŒÄ
co niskiego poziomu zgĆoszonego produktu turystycznego lub nienaleĆŒycie przygotowanych materiaĆĂłw zgĆoszeniowych, PrzewodniczÄ
cemu KapituĆy przysĆuguje prawo odrzucenia zgĆoszenia z Konkursu na kaĆŒdym etapie Konkursu,
8) SzczegĂłĆowy Regulamin prac KapituĆy Konkursu zostanie przedstawiony wszystkim ROT w terminie poprzedzajÄ
cym termin rozpoczÄcia przyjmowania zgĆoszeĆ do Konkursu OgĂłlnopolskiego.
§ 6
WARUNKI ZGĆOSZENIA
- Etap I - regionalny
1) Podmioty biorÄ
ce udziaĆ w etapie regionalnym, zgĆaszajÄ
swoje kandydatury do ROT poprzez formularz zgĆoszeniowy dostÄpny w aplikacji internetowej,
2) ROT zgĆasza do etapu ogĂłlnopolskiego maksymalnie 3 wybrane (wyselekcjonowane) produkty turystyczne do miana Certyfikatu (w tym jeden z nich do konkursu internetowego) oraz maksymalnie 1 produkt turystyczny do miana ZĆotego Certyfikatu. ĆÄ
cznie liczba wszystkich zgĆoszonych produktĂłw turystycznych przez dany ROT nie moĆŒe przekroczyÄ 4.
- Etap II - ogĂłlnopolski Prawo zgĆaszania produktĂłw turystycznych do etapu II Konkursu przysĆuguje ROT po wczeĆniejszym przeprowadzeniu, wg swojego Regulaminu, etapu regionalnego w obrÄbie swoich regionĂłw (wojewĂłdztw), za pomocÄ formularza zgĆoszeniowego dostÄpnego w aplikacji internetowej,
- Prawo zgĆaszania kandydatĂłw do Konkursu o ZĆoty Certyfikat POT majÄ ROT-y.
- WypeĆniony formularz zgĆoszeniowy naleĆŒy przesĆaÄ drogÄ internetowÄ za pomocÄ aplikacji wraz z wszelkimi zaĆÄ cznikami (materiaĆami promocyjnymi) zgodnie z poniĆŒszymi wymaganiami: a) KaĆŒda zgĆoszona kandydatura powinna zawieraÄ zdjÄcia oraz inne materiaĆy multimedialne poĆwiadczajÄ ce atrakcyjnoĆÄ produktu turystycznego i potwierdzajÄ ce speĆnienie kryteriĂłw, o ktĂłrych mowa w §3. Formularz aplikacyjny naleĆŒy wypeĆniÄ starannie, podajÄ c jak najwiÄcej informacji opisujÄ cych produkt turystyczny, b) Rozpatrywane bÄdÄ kandydatury, ktĂłre dotrÄ do POT w wyznaczonym terminiem, o ktĂłrym mowa w § 7, c) Regulamin znajduje siÄ na stronach internetowych POT: www.konkurs.pot.gov.pl, www.pot.gov.pl, www.polskapodajdalej.pl, d) Dodatkowych informacji udziela Koordynator Konkursu: Anna KsiÄĆŒnik â Polska Organizacja Turystyczna, tel: 22 536-70-25, 22 536-70-70, e-mail: anna.ksieznik@pot.gov.pl. § 7 TERMINY
- Etap I - regionalny: Termin rozpoczÄcie tego etapu â 27 czerwca 2016 r. Termin przyjmowania zgĆoszeĆ od ROT przez POT drogÄ on-line â do 4 listopada 2016 r.
- Etap II â ogĂłlnopolski: Okres trwania tego etapu â od 5 listopada do 16 grudnia 2016 r.
- Gala wrÄczenia CertyfikatĂłw â 17 lutego 2017 r., podczas targĂłw Tour Salon w Poznaniu.
- Terminy powyĆŒsze w uzasadnionych przypadkach mogÄ ulec zmianie, o czym POT poinformuje, co najmniej z miesiÄcznym wyprzedzeniem.
§ 8
NAGRODY
- NagrodÄ gĆĂłwnÄ w Konkursie dla produktu turystycznego, ktĂłry zostaĆ wyrĂłĆŒniony âZĆotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznejâ, bÄdzie zrealizowanie przez POT krajowej kampanii promocyjnej w roku 2017, o wartoĆci nie mniejszej niĆŒ 100 000 PLN. Harmonogram dziaĆaĆ przygotowawczych do kampanii zostanie opracowany przez POT w terminie 1 miesiÄ ca od daty przyznania ZĆotego Certyfikatu POT. Zasady, termin i sposĂłb realizacji kampanii promocyjnej oraz jej zasiÄg okreĆli POT w konsultacji z wĆaĆciwym ROT i zarzÄ dcÄ (wĆaĆcicielem) nagrodzonego produktu. Kampania realizowana bÄdzie przez POT.
- Produkty turystyczne wyrĂłĆŒnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat InternautĂłw), zostanÄ wĆÄ czone w wybrane dziaĆania promocyjne prowadzone przez POT na rynku krajowym oraz rynkach objÄtych dziaĆaniami Zagranicznych OĆrodkĂłw Polskiej Organizacji Turystycznej, na zasadach okreĆlonych przez POT, do koĆca roku kalendarzowego, w ktĂłrym rozstrzygniÄto Konkurs. POT moĆŒe zdecydowaÄ o wydĆuĆŒeniu tego terminu.
- Ponadto wszystkie produkty turystyczne wyrĂłĆŒnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat InternautĂłw) oraz laureat ZĆotego Certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej otrzymajÄ zgodÄ na posĆugiwanie siÄ logo Certyfikatu POT w swoich materiaĆach promocyjnych, na zasadach okreĆlonych przez POT i przekazanych laureatowi w dniu otrzymania Certyfikatu w formie zasad posĆugiwania siÄ nim.
§ 9
INNE POSTANOWIENIA
- PrzesĆane na Konkurs ogĂłlnopolski materiaĆy i dokumentacja zostanÄ zabezpieczone przez POT i nie bÄdÄ zwracane.
- ROT-y przejmujÄ od POT wszelkÄ odpowiedzialnoĆÄ z tytuĆu roszczeĆ osĂłb trzecich, jakie mogÄ powstaÄ w zwiÄ zku ze zgĆoszeniem.
- WypeĆnienie zgĆoszenia jest rĂłwnoznaczne z przyjÄciem zobowiÄ zaĆ i warunkĂłw wynikajÄ cych z niniejszego regulaminu.
- Poprzez dokonanie zgĆoszenia produktĂłw turystycznych do Konkursu, uczestnik udziela POT i ROT niewyĆÄ cznej, nieodpĆatnej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie przez POT i ROT z utworĂłw zaĆÄ czonych do produktu turystycznego w szczegĂłlnoĆci zdjÄÄ, filmĂłw, itp. PowyĆŒsza licencja obejmuje prawo do wykorzystania utworĂłw w celach promocyjnych w ramach dziaĆalnoĆci statutowej POT i ROT, w tym m.in. poprzez wprowadzania utworĂłw lub poszczegĂłlnych elementĂłw do pamiÄci komputera i sieci wewnÄtrznych typu Intranet oraz Internet, jak rĂłwnieĆŒ przesyĆania utworu w ramach wyĆŒej wymienionej sieci; upubliczniania utworĂłw w formie elektronicznej; trwaĆe lub czasowe zwielokrotnienia jakimikolwiek Ćrodkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworĂłw - wytwarzania okreĆlonÄ technikÄ egzemplarzy oraz w zakresie obrotu egzemplarzami, na ktĂłrych zostaĆy one utrwalone; uĆŒyczenia lub najmu egzemplarzy; wykorzystanie utworĂłw lub ich dowolnych czÄĆci do prezentacji.
- Decyzja KapituĆy Konkursu jest ostateczna.
§ 10
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Zadania ROT-u biorÄ cego udziaĆ w Konkursie w roli strategicznego Partnera:
1) ROT po potwierdzeniu wspĂłĆpracy przy organizacji Konkursu komunikuje rozpoczÄcie naboru zgĆoszeĆ do lokalnej branĆŒy turystycznej, rĂłwnieĆŒ nie bÄdÄ
cej czĆonkami ROT-u, oraz mediĂłw danego regionu,
2) Po zakoĆczeniu Konkursu ROT monitoruje w swoim regionie produkty turystyczne, ktĂłre zostaĆy uhonorowane Certyfikatem. ROT informuje POT, o ewentualnym naruszeniu przez zarzÄ
dcÄ produktu kryteriĂłw âproduktu turystycznegoâ lub wystÄ
pienia innych nieprawidĆowoĆci.
- Zadania POT:
1) Koordynacja przeprowadzenia Konkursu (w tym konkursu internetowego),
2) Relacjonowanie na Ćamach stron administrowanych przez POT przebiegu Konkursu,
3) WysyĆanie do mediĂłw w formie elektronicznych newsletterĂłw informacji o produktach turystycznych,
4) Stworzenie wĆaĆciwych warunkĂłw pracy KapituĆy, w szczegĂłlnoĆci umoĆŒliwienie jej czĆonkom peĆnego zapoznania siÄ z ofertÄ
wybranych produktĂłw turystycznych wytypowanych do etapu ogĂłlnopolskiego,
5) Organizacja finaĆowej Gali wrÄczenia CertyfikatĂłw,
6) Przygotowanie i realizacja dziaĆaĆ promocyjnych dla zdobywcĂłw CertyfikatĂłw oraz ZĆotego
Certyfikatu POT oraz Certyfikatu InternautĂłw wedĆug zasad ustalonych przez POT.