Trwa Ƃadowanie...
13-12-2015 11:07

Regulamin konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny

REGULAMIN KONKURSU na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej (XIV edycja)

Regulamin konkursu na Najlepszy Produkt TurystycznyĆčrĂłdƂo: Polska Organizacja Turystyczna
d439n8v
d439n8v

SPIS TREƚCI:
§ 1. Informacje ogólne
§ 2. Idea Konkursu
§ 3. Zakres Konkursu
§ 4. Przebieg Konkursu
§ 5. KapituƂa Konkursu
§ 6. Warunki zgƂoszenia
§ 7. Terminy
§ 8. Nagrody
§ 9. Inne postanowienia
§10. Informacje organizacyjne

§ 1
INFORMACJE OGÓLNE

  1. GƂównym organizatorem Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej zwanego dalej „Konkursem” jest Polska Organizacja Turystyczna we wspóƂpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, zwanymi dalej ROT.
  2. Polska Organizacja Turystyczna, zwana dalej POT, jest administratorem Konkursu oraz wyƂącznym wƂaƛcicielem praw majątkowych do logo i nazwy Konkursu.
  3. ROT-y peƂnią rolę strategicznych partnerów Konkursu, w ƛcisƂej wspóƂpracy z POT.
  4. Prawo zgƂaszania kandydatur do Konkursu przysƂuguje Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnym i Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorządom terytorialnym i gospodarczym, instytucjom, twĂłrcom produktĂłw turystycznych, stowarzyszeniom, fundacjom turystycznym, przedsiębiorcom prywatnym, a takĆŒe organizatorom turystyki.
  5. Partnerami Konkursu mogą być media ogólnopolskie, regionalne i lokalne oraz przedsiębiorstwa turystyczne posiadające ofertę przyjazdową do Polski. Media promują ideę Konkursu, pretendentów do Certyfikatu POT i laureatów, a poprzez to Polskę jako destynację turystyczną.
  6. POT zastrzega sobie moĆŒliwoƛć zaproszenia do wspóƂorganizacji, innych niĆŒ wymienionych w Regulaminie partnerĂłw, celem zapewnienia najwyĆŒszego poziomu merytorycznego Konkursu.
  7. Partnerzy zobowiązują się do jak najszerszej dystrybucji informacji i promocji Konkursu oraz laureatĂłw, jako elementu wspĂłlnych dziaƂaƄ prowadzonych w ramach bieĆŒÄ…cej wspóƂpracy.
  8. POT i ROT-y dbają o wƂaƛciwą organizację i wysoki poziom merytoryczny Konkursu.

§ 2
IDEA KONKURSU

  1. Konkurs ma na celu wyƂonienie w danym roku kalendarzowym, w XIV edycji za rok 2016, najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystĂłw produktĂłw turystycznych oraz ich promocję, a takĆŒe wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, ktĂłrych efektem jest tworzenie produktĂłw turystycznych.
  2. WyƂonionym w Konkursie produktom turystycznym zostaną przyznane w danym roku kalendarzowym Certyfikaty POT.
  3. Certyfikaty POT przyznawane są w 3 formach:

1) Certyfikat POT,
2) ZƂoty Certyfikat POT,
3) Certyfikat InternautĂłw.

  1. Certyfikat POT oraz ZƂoty Certyfikat POT przyznawany jest przez KapituƂę, (o której mowa w § 5).
  2. Certyfikaty POT przyznawane są przez KapituƂę w maksymalnej liczbie 10.
  3. ZƂoty Certyfikat POT, w liczbie 1, zostanie wybrany przez KapituƂę spoƛrĂłd wszystkich produktĂłw turystycznych wyrĂłĆŒnionych dotychczas Certyfikatem POT i zgƂoszonych przez ROT jako kandydat do ZƂotego Certyfikatu POT
d439n8v

1) ZƂoty Certyfikat POT będzie mógƂ uzyskać tylko ten produkt turystyczny, który otrzymaƂ w latach ubiegƂych Certyfikat POT i następnie twórczo rozwinąƂ swoją dziaƂalnoƛć,
2) ZƂoty Certyfikat POT moĆŒe być przyznany produktowi nie wczeƛniej niĆŒ po upƂywie 5 lat od daty otrzymania Certyfikatu POT,
3) Otrzymanie ZƂotego Certyfikatu POT Ƃączy się z przyznaniem nagrody gƂównej, o której mowa w § 8.

  1. Certyfikat Internautów, w liczbie 1, zostanie wyƂoniony w drodze konkursu internetowego przeprowadzonego na portalu informacyjnym o zasięgu ogólnopolskim wg regulaminu znajdującego się na portalu.

§ 3
ZAKRES KONKURSU

  1. W ramach Konkursu przyjmowane są zgƂoszenia dotyczące produktu turystycznego, zgodne z przyjętą przez organizatorów definicją1 pojęcia „produktu turystycznego”:

1) Produkt turystyczny – Wydarzenie cykliczne – charakteryzuje się duĆŒÄ… spĂłjnoƛcią tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni. Jako przykƂady moĆŒna wymienić: Festiwal Przystanek Woodstock, Dymarki ƚwiętokrzyskie, Jarmark DominikaƄski, festiwale filmowe, muzyczne (wydarzenie o duĆŒej skali, duĆŒej liczbie osĂłb biorących w nim udziaƂ),
2) Produkt turystyczny – Pakiet usƂug turystycznych - Impreza turystyczna – skƂada się z kilku usƂug lub usƂug i dĂłbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorĂłw turystyki. Jako przykƂady moĆŒna wymienić: MaƂopolska Wieƛ dla Dzieci, Podziemna eskapada czyli wycieczka z przygodami,
3) Produkt turystyczny – Obiekt – charakteryzuje się występowaniem jednej gƂównej atrakcji (usƂugi) i dodatkowo kilku usƂug towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie) mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy. Jako przykƂady moĆŒna wymienić: Centrum SƂowian i WikingĂłw, Manufaktura w Ɓodzi,
4) Produkt turystyczny – Szlak – skƂada się z wielu miejsc lub obiektĂłw związanych z pewną nadrzędną ideą, poƂączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą. Jako przykƂady moĆŒna wymienić: Szlak Orlich Gniazd, Szlak Piastowski, Szlak Architektury Drewnianej.
5) Produkt turystyczny – Obszar – wewnętrznie zƂoĆŒony zbiĂłr elementĂłw wyrĂłĆŒnionych ze względu na swoją konkretną lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi. Jako przykƂady moĆŒna wymienić: Beskidzka 5, Park Rowerowy Wierchomla.

  1. Po sprawdzeniu zgodnoƛci zgƂoszenia z przyjętą definicją produktu turystycznego i etapie regionalnym, rozpoczyna się etap ogĂłlnopolski - KapituƂa przeprowadza ocenę merytoryczną zgƂoszeƄ, wyraĆŒoną w punktacji, na podstawie poniĆŒszych kryteriĂłw. 5 KRYTERIA OCENY Ocena Opis produktu idea, gƂówne atrakcje, grupa docelowa, infrastruktura turystyczna: 0-5 Perspektywy dalszego rozwoju plan dziaƂaƄ, strategia rozwoju, czƂonkostwo w sieciach, stowarzyszeniach, klastrach: 0-5 Opis atrakcyjnoƛci produktu turystycznego z punktu widzenia turystĂłw *USP - unique selling proposition, jakie unikalne cechy motywują turystĂłw do skorzystania z oferty produktu? Jakie walory krajobrazu, cechy klimatu, obiekty dziedzictwa, zagospodarowania przestrzennego przyciągają turystĂłw na dany teren i obszar? Opis segmentacji rynku docelowego: 0-10 *Podjęte dziaƂania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego dziaƂania związane z wprowadzeniem produktu turystycznego na rynek, m.in. pakietowanie usƂug i ofert, korzystanie z rĂłĆŒnych kanaƂów dystrybucji, wspĂłlna strategia marketingowa, liczba oraz nazwy biur podrĂłĆŒy, portali sprzedaĆŒowych mających w swojej ofercie ten produkt, etc. Opcjonalnie moĆŒna posƂuĆŒyć się danymi finansowymi lub statystycznymi z ostatnich 2 lat) 0-10 Zastosowane innowacje w rozwoju produktu jakie nowatorskie i innowacyjne rozwiązania zastosowano w zakresie: samej oferty (np. oferowanie usƂug / produktĂłw dotychczas na rynku nieznanych, zupeƂnie nowych), zarządzania (np. funkcjonowanie w ramach innowacyjnej formuƂy partnerstwa z innymi podmiotami), marketingu (stosowanie nowatorskich metod promocji, badaƄ, komunikacji z rynkiem, etc ): 0-5 Wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji przykƂady narzędzi nowych technologii to: beacony, QR kody, aplikacje mobilne,zastosowanie technologii web 2.0, planery podrĂłĆŒy, geotagowanie, platformy multimedialne, multimedialne / interaktywne ekspozycje, systemy teleinformatyczne, rezerwacja / zakup on-line, e-booki, ekspozycje 3D, hologramy, wirtualne wycieczki, etc: 0-5 Gospodarcze, spoƂeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu potencjaƂ ekonomiczny produktu, w tym zdolnoƛć do generowania miejsc pracy, obraz produktu - postrzeganie oferty na rynku turystycznym, stopieƄ komercjalizacji, efekt ekonomiczny, integrowanie spoƂecznoƛci lokalnej, szacunkowa wielkoƛć ruchu turystycznego, moĆŒliwoƛć recepcyjna produktu: 0-5 Zgodnoƛć z „Marketingową strategią w sektorze turystyki na lata 2012 – 2020” oraz „Planem DziaƂania POT na lata 2016-2017” czy produkt jest niszowy? Wizerunkowy? Czy jest zgodny z tematami wiodącymi w planie dziaƂania POT, np. wellbeing, turystyka kulturowa z rozszerzeniem na zamki i paƂace, turystyka aktywna, w tym wodna, rowerowa etc: 0-5 Opis podjętych dziaƂaƄ promocyjnych reklama w TV, reklama w prasie, reklama w radiu, wydawnictwa promocyjne, udziaƂ w targach, internet, outdoor, eventy, dziaƂania PR, inne oryginalne formy promocji
d439n8v

Dodatkowe kryteria dla kandydata do ZƂotego Certyfikatu
Twórcze rozwinięcie dziaƂalnoƛci produktu od otrzymania Certyfikatu POT twórcze rozwinięcie dziaƂalnoƛci produktu ( liczba wspóƂpracujących
touroperatorów, kanaƂów dystrybucji, liczba imprez / targów / przedsięwzięć promocyjnych, w których uczestnik konkursu braƂ udziaƂ, liczba sprzedanych
biletĂłw / uczestnikĂłw / ofert / uczestnikĂłw: 0-30

§ 4
PRZEBIEG KONKURSU

  1. Konkurs zostanie ogƂoszony na stronach internetowych administrowanych przez POT oraz ROT.
  2. Zawiadomienia o ogƂoszeniu Konkursu zostaną dodatkowo wysƂane do ROT drogą elektroniczną.
  3. Konkurs skƂada się z dwóch etapów: A. Etap I - regionalny

1) ROT prowadzi akcję informacyjną i wyƂania kandydatów do Certyfikatu ze swoich regionów we wƂasnej formule organizacyjnej (póƂfinaƂ Konkursu) na podstawie wƂasnego regulaminu,
2) ROT przyjmuje zgƂoszenia za poƛrednictwem aplikacji konkursowej, przygotowanej i dostarczonej przez POT,
3) Po oficjalnym ogƂoszeniu Konkursu przez POT, ROT w swoich regionach ogƂosi I etap Konkursu za poƛrednictwem mediĂłw regionalnych i lokalnych, wƂasnych stron internetowych oraz za pomocą innych ƛrodkĂłw przekazu i jednoczeƛnie informuje, jakie formalnoƛci naleĆŒy speƂnić, aby zgƂosić produkt turystyczny na tym etapie Konkursu,
4) KapituƂa powoƂana przez ROT dokonuje oceny otrzymanych zgƂoszeƄ i wskazuje 3 produkty turystyczne z caƂego regionu do udziaƂu w etapie ogólnopolskim, w tym jeden z nich do rankingu internetowego,
5) Do etapu ogĂłlnopolskiego, ROT przesyƂa rĂłwnieĆŒ zgƂoszenie 1 kandydata do miana ZƂotego Certyfikatu POT,
6) Region reprezentowany przez najbardziej aktywny i zaangaĆŒowany w przebieg I etapu Konkursu ROT, moĆŒe zostać nagrodzony specjalnym wyrĂłĆŒnieniem Prezesa POT, wg zasad ustalonych przez POT.
B. Etap II - ogĂłlnopolski
7) POT przedstawia czƂonkom KapituƂy Konkursu wszystkie zgƂoszenia przesƂane przez ROT, speƂniające warunki okreƛlone w Regulaminie,
8) KapituƂa Konkursu zapoznaje się z kandydaturami konkursowymi i dokonuje ich oceny na podstawie kryteriów, o których mowa w § 3 Regulaminu,
9) W drodze indywidualnej oceny punktowej, o ktĂłrej mowa w pkt. 2), KapituƂa Konkursu wybiera maksymalnie 15 kandydatĂłw do Certyfikatu z najwyĆŒszą liczbą punktĂłw, a następnie spoƛrĂłd nich w drodze wyboru jawnego, na podstawie kryteriĂłw z § 3, wybiera, maksymalnie 10 kandydatĂłw, ktĂłrym przyznaje Certyfikaty POT,
10) SpoƛrĂłd pozostaƂych 5 kandydatĂłw, ktĂłrym nie przyznano CertyfikatĂłw POT, KapituƂa Konkursu moĆŒe przyznać maksymalnie 3 wyrĂłĆŒnienia,
11) Spoƛród zgƂoszonych do miana ZƂotego Certyfikatu POT produktów turystycznych, KapituƂa Konkursu wybiera na podstawie kryteriów, o których mowa w § 3, 3 nominowane produkty turystyczne, a następnie, w drodze tajnego gƂosowania wybiera jeden produkt turystyczny, któremu nada miano – ZƁOTEGO CERTYFIKATU POT,
12) Sekretarz KapituƂy Konkursu przygotuje oficjalny protokóƂ z wynikami, który będzie przedstawiony do wiadomoƛci publicznej podczas Gali Wręczenia Certyfikatów POT, będącej podsumowaniem XIV edycji Konkursu z udziaƂem laureatów, goƛci, partnerów Konkursu oraz mediów.

§ 5
KAPITUƁA KONKURSU

  1. ZgƂoszone do II etapu Konkursu – ogólnopolskiego, produkty turystyczne ocenia KapituƂa Konkursu, powoƂana przez Prezesa POT, dziaƂająca zgodnie z regulaminem prac KapituƂy Konkursu.
  2. W celu zapewnienia wysokiego poziomu i fachowoƛci w podejƛciu do oceny zgƂoszonych produktĂłw turystycznych do udziaƂu w pracach KapituƂy zarĂłwno na poziomie regionalnym jak i ogĂłlnopolskim zaproszeni zostaną eksperci w zakresie turystyki, budowy i promocji produktĂłw turystycznych, komunikacji spoƂecznej i marketingowej, przedstawiciele ƛrodowisk akademickich związanych z turystyką, przedstawiciele mediĂłw oraz przedstawiciele izb branĆŒowych. Wskazane jest, aby w skƂadzie kapituƂy na poziomie regionalnym byli przedstawiciele izb branĆŒowych, w tym szczegĂłlnie osoby pozostające poza strukturami czƂonkĂłw zarządĂłw ROT i czƂonkĂłw zwyczajnych organizacji w celu wzmocnienia relacji z branĆŒÄ… w regionach, oraz stworzenia nowego kanaƂu promocji konkursu.
  3. Wyboru osĂłb, do ktĂłrych skierowane zostaną zaproszenia do udziaƂu w pracach KapituƂy Konkursu na poziomie ogĂłlnopolskim, dokonuje Prezes POT, ktĂłry podejmuje rĂłwnieĆŒ decyzję o liczbie czƂonkĂłw KapituƂy Konkursu.
  4. ROT mają prawo wyƂonić jednego niezaleĆŒnego przedstawiciela spoƛrĂłd wszystkich ROT, ktĂłry będzie reprezentowaƂ Regiony w Kapitule Konkursu na poziomie ogĂłlnopolskim.
  5. Tryb pracy KapituƂy Konkursu na poziomie ogólnopolskim:
d439n8v

1) CzƂonkowie KapituƂy Konkursu ocenią produkty turystyczne na podstawie kart ocen, za poƛrednictwem aplikacji przygotowanej przez POT, w terminie wskazanym w § 7. Na podstawie ich indywidualnych ocen powstanie ranking 15 z największą liczbą punktów, który stanowić będzie podstawę do dalszej oceny. Lista ta zostanie przedstawiona na posiedzeniu KapituƂy Konkursu,
2) W przypadku, jeƛli na miejscu 15 znajduje się więcej niĆŒ jeden kandydat z taką samą liczbą punktĂłw, to gƂos decydujący co do wyboru jednego z nich przysƂuguje Przewodniczącemu KapituƂy,
3) KaĆŒdy czƂonek KapituƂy konkursu wybiera 10 kandydatĂłw spoƛrĂłd wybranych 15 kandydatĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 i 2.. Certyfikat POT przyznawany jest 10 kandydatom, ktĂłrzy po zsumowaniu gƂosĂłw poszczegĂłlnych czƂonkĂłw KapituƂy Konkursu uzyskali największą liczbę punktĂłw. W sytuacji, gdy po zsumowaniu gƂosĂłw poszczegĂłlnych czƂonkĂłw KapituƂy Konkursu na miejscu 10 będzie kilku kandydatĂłw z taką samą liczbą punktĂłw to gƂos decydujący co do wyboru jednego z nich przysƂuguje Przewodniczącemu KapituƂy,
4) KaĆŒdy czƂonek KapituƂy konkursu wybiera 1 kandydata spoƛrĂłd nominowanych do ZƂotego Certyfikatu POT 3 kandydatĂłw. ZƂoty Certyfikat POT przyznawany jest kandydatowi, ktĂłry po zsumowaniu gƂosĂłw poszczegĂłlnych czƂonkĂłw KapituƂy Konkursu uzyskaƂ największą liczbę punktĂłw. W sytuacji, gdy po zsumowaniu gƂosĂłw poszczegĂłlnych czƂonkĂłw KapituƂy Konkursu więcej niĆŒ jeden z kandydatĂłw z największą liczbą punktĂłw będzie miaƂ taką samą iloƛć punktĂłw to gƂos decydujący co do wyboru jednego z nich przysƂuguje Przewodniczącemu KapituƂy Konkursu.
5) KaĆŒdy czƂonek KapituƂy konkursu moĆŒe oddać 1 gƂos na 1 kandydata na danym etapie wybierania kandydata do CertyfikatĂłw. Oddając swĂłj gƂos na danego kandydata, czƂonek KapituƂy Konkursu uwzględnia kryteria, o ktĂłrych mowa w § 3 Regulaminu,
6) KapituƂa Konkursu ma prawo w drodze gƂosowania, odstąpić od przyznania ZƂotego Certyfikatu POT, na uzasadniony i pisemny wniosek CzƂonka KapituƂy Konkursu,
7) Na pisemny wniosek Sekretarza Konkursu, w przypadku stwierdzenia raĆŒÄ…co niskiego poziomu zgƂoszonego produktu turystycznego lub nienaleĆŒycie przygotowanych materiaƂów zgƂoszeniowych, Przewodniczącemu KapituƂy przysƂuguje prawo odrzucenia zgƂoszenia z Konkursu na kaĆŒdym etapie Konkursu,
8) SzczegóƂowy Regulamin prac KapituƂy Konkursu zostanie przedstawiony wszystkim ROT w terminie poprzedzającym termin rozpoczęcia przyjmowania zgƂoszeƄ do Konkursu Ogólnopolskiego.
§ 6
WARUNKI ZGƁOSZENIA

  1. Etap I - regionalny

1) Podmioty biorące udziaƂ w etapie regionalnym, zgƂaszają swoje kandydatury do ROT poprzez formularz zgƂoszeniowy dostępny w aplikacji internetowej,
2) ROT zgƂasza do etapu ogĂłlnopolskiego maksymalnie 3 wybrane (wyselekcjonowane) produkty turystyczne do miana Certyfikatu (w tym jeden z nich do konkursu internetowego) oraz maksymalnie 1 produkt turystyczny do miana ZƂotego Certyfikatu. Ɓącznie liczba wszystkich zgƂoszonych produktĂłw turystycznych przez dany ROT nie moĆŒe przekroczyć 4.

  1. Etap II - ogólnopolski Prawo zgƂaszania produktów turystycznych do etapu II Konkursu przysƂuguje ROT po wczeƛniejszym przeprowadzeniu, wg swojego Regulaminu, etapu regionalnego w obrębie swoich regionów (województw), za pomocą formularza zgƂoszeniowego dostępnego w aplikacji internetowej,
  2. Prawo zgƂaszania kandydatów do Konkursu o ZƂoty Certyfikat POT mają ROT-y.
  3. WypeƂniony formularz zgƂoszeniowy naleĆŒy przesƂać drogą internetową za pomocą aplikacji wraz z wszelkimi zaƂącznikami (materiaƂami promocyjnymi) zgodnie z poniĆŒszymi wymaganiami: a) KaĆŒda zgƂoszona kandydatura powinna zawierać zdjęcia oraz inne materiaƂy multimedialne poƛwiadczające atrakcyjnoƛć produktu turystycznego i potwierdzające speƂnienie kryteriĂłw, o ktĂłrych mowa w §3. Formularz aplikacyjny naleĆŒy wypeƂnić starannie, podając jak najwięcej informacji opisujących produkt turystyczny, b) Rozpatrywane będą kandydatury, ktĂłre dotrą do POT w wyznaczonym terminiem, o ktĂłrym mowa w § 7, c) Regulamin znajduje się na stronach internetowych POT: www.konkurs.pot.gov.pl, www.pot.gov.pl, www.polskapodajdalej.pl, d) Dodatkowych informacji udziela Koordynator Konkursu: Anna KsiÄ™ĆŒnik – Polska Organizacja Turystyczna, tel: 22 536-70-25, 22 536-70-70, e-mail: anna.ksieznik@pot.gov.pl. § 7 TERMINY
  4. Etap I - regionalny: Termin rozpoczęcie tego etapu – 27 czerwca 2016 r. Termin przyjmowania zgƂoszeƄ od ROT przez POT drogą on-line – do 4 listopada 2016 r.
  5. Etap II – ogólnopolski: Okres trwania tego etapu – od 5 listopada do 16 grudnia 2016 r.
  6. Gala wręczenia Certyfikatów – 17 lutego 2017 r., podczas targów Tour Salon w Poznaniu.
  7. Terminy powyĆŒsze w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie, o czym POT poinformuje, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem.

§ 8
NAGRODY

  1. Nagrodą gƂówną w Konkursie dla produktu turystycznego, ktĂłry zostaƂ wyrĂłĆŒniony „ZƂotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej”, będzie zrealizowanie przez POT krajowej kampanii promocyjnej w roku 2017, o wartoƛci nie mniejszej niĆŒ 100 000 PLN. Harmonogram dziaƂaƄ przygotowawczych do kampanii zostanie opracowany przez POT w terminie 1 miesiąca od daty przyznania ZƂotego Certyfikatu POT. Zasady, termin i sposĂłb realizacji kampanii promocyjnej oraz jej zasięg okreƛli POT w konsultacji z wƂaƛciwym ROT i zarządcą (wƂaƛcicielem) nagrodzonego produktu. Kampania realizowana będzie przez POT.
  2. Produkty turystyczne wyrĂłĆŒnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat InternautĂłw), zostaną wƂączone w wybrane dziaƂania promocyjne prowadzone przez POT na rynku krajowym oraz rynkach objętych dziaƂaniami Zagranicznych OƛrodkĂłw Polskiej Organizacji Turystycznej, na zasadach okreƛlonych przez POT, do koƄca roku kalendarzowego, w ktĂłrym rozstrzygnięto Konkurs. POT moĆŒe zdecydować o wydƂuĆŒeniu tego terminu.
  3. Ponadto wszystkie produkty turystyczne wyrĂłĆŒnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat InternautĂłw) oraz laureat ZƂotego Certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej otrzymają zgodę na posƂugiwanie się logo Certyfikatu POT w swoich materiaƂach promocyjnych, na zasadach okreƛlonych przez POT i przekazanych laureatowi w dniu otrzymania Certyfikatu w formie zasad posƂugiwania się nim.

§ 9
INNE POSTANOWIENIA

  1. PrzesƂane na Konkurs ogólnopolski materiaƂy i dokumentacja zostaną zabezpieczone przez POT i nie będą zwracane.
  2. ROT-y przejmują od POT wszelką odpowiedzialnoƛć z tytuƂu roszczeƄ osób trzecich, jakie mogą powstać w związku ze zgƂoszeniem.
  3. WypeƂnienie zgƂoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązaƄ i warunków wynikających z niniejszego regulaminu.
  4. Poprzez dokonanie zgƂoszenia produktĂłw turystycznych do Konkursu, uczestnik udziela POT i ROT niewyƂącznej, nieodpƂatnej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie przez POT i ROT z utworĂłw zaƂączonych do produktu turystycznego w szczegĂłlnoƛci zdjęć, filmĂłw, itp. PowyĆŒsza licencja obejmuje prawo do wykorzystania utworĂłw w celach promocyjnych w ramach dziaƂalnoƛci statutowej POT i ROT, w tym m.in. poprzez wprowadzania utworĂłw lub poszczegĂłlnych elementĂłw do pamięci komputera i sieci wewnętrznych typu Intranet oraz Internet, jak rĂłwnieĆŒ przesyƂania utworu w ramach wyĆŒej wymienionej sieci; upubliczniania utworĂłw w formie elektronicznej; trwaƂe lub czasowe zwielokrotnienia jakimikolwiek ƛrodkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworĂłw - wytwarzania okreƛloną techniką egzemplarzy oraz w zakresie obrotu egzemplarzami, na ktĂłrych zostaƂy one utrwalone; uĆŒyczenia lub najmu egzemplarzy; wykorzystanie utworĂłw lub ich dowolnych częƛci do prezentacji.
  5. Decyzja KapituƂy Konkursu jest ostateczna.

§ 10
INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  1. Zadania ROT-u biorącego udziaƂ w Konkursie w roli strategicznego Partnera:
d439n8v

1) ROT po potwierdzeniu wspóƂpracy przy organizacji Konkursu komunikuje rozpoczęcie naboru zgƂoszeƄ do lokalnej branĆŒy turystycznej, rĂłwnieĆŒ nie będącej czƂonkami ROT-u, oraz mediĂłw danego regionu,
2) Po zakoƄczeniu Konkursu ROT monitoruje w swoim regionie produkty turystyczne, które zostaƂy uhonorowane Certyfikatem. ROT informuje POT, o ewentualnym naruszeniu przez zarządcę produktu kryteriów „produktu turystycznego” lub wystąpienia innych nieprawidƂowoƛci.

  1. Zadania POT:

1) Koordynacja przeprowadzenia Konkursu (w tym konkursu internetowego),
2) Relacjonowanie na Ƃamach stron administrowanych przez POT przebiegu Konkursu,
3) WysyƂanie do mediów w formie elektronicznych newsletterów informacji o produktach turystycznych,
4) Stworzenie wƂaƛciwych warunkĂłw pracy KapituƂy, w szczegĂłlnoƛci umoĆŒliwienie jej czƂonkom peƂnego zapoznania się z ofertą wybranych produktĂłw turystycznych wytypowanych do etapu ogĂłlnopolskiego,
5) Organizacja finaƂowej Gali wręczenia Certyfikatów,
6) Przygotowanie i realizacja dziaƂaƄ promocyjnych dla zdobywców Certyfikatów oraz ZƂotego
Certyfikatu POT oraz Certyfikatu Internautów wedƂug zasad ustalonych przez POT.

d439n8v
OceƄ jakoƛć naszego artykuƂu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treƛci.

Komentarze

Trwa Ƃadowanie
.
.
.
d439n8v