Wielka przebudowa lotniska w Hurghadzie. Szykuje się turystyczna rewolucja
Egyptian Airports Company podpisała umowę ramową z China General Architectural Engineering Company Limited na rozbudowę międzynarodowego lotniska w Hurghadzie. Koszt to 300 mln dolarów.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Jak podkreślają władze Egiptu, inwestycja jest bardzo potrzebna z uwagi na "ożywienie turystyczne, które tylko w ciągu jednego roku wzrosło o 43 proc., a liczba pasażerów na egipskich lotniskach przekroczyła 23 miliony osób".
Hurghada International Airport stał się najbardziej obleganym turystycznym portem lotniczym w Egipcie, a zmiany na nim są bardzo potrzebne.
Zmiany na lotnisku w Hurghadzie
W tej chwili lotnisko w Hurghadzie składa się z dwóch Terminali (1 i 2), dwóch parkingów dla samochodów i autokarów. Na miejscu brakuje zdecydowanie infrastruktury zewnętrznej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Halo Polacy". Jedno z najpiękniejszych miejsc w Europie. "Błękit jak na Malediwach"
Ogromnym problemem dla indywidualnych turystów wracających z Hurghady jest oddalenie o pół kilometra obu terminali i brak połączenia pomiędzy nimi. Bardzo często zdarza się tak, że turyści nie wiedzą, z którego terminala odlatuje ich samolot i na własną rękę muszą transportować się z jednego na drugi.
Problemem Terminalu 2 (tzw. starego) jest to, iż nie posiada on ruchomych pomostów, które łączą halę z wejściem do samolotu. Wszystko dlatego, że hala odlotów znajduje się na wysokości płyty startowej. Ponadto jest to obiekt wybudowany kilkanaście lat temu i nie jest w pełni przystosowany do pełnej i komfortowej obsługi pasażerów.
Terminal 2, choć remontowany, nie spełnia wymogów certyfikatów Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i zostanie przebudowany.
Czytaj też: Nowy aquapark w Polsce. Koszt: 150 mln zł
Rewolucja za 300 mln dolarów
W nadchodzącym roku ma się rozpocząć budowa nowego terminalu w technologii Smart-Green Building. Ten standard budownictwa ekologicznego to precedens na egipskich i afrykańskich lotniskach. Według założeń, nowy terminal będzie "portem przesiadkowym" dla podróżnych udających się w głąb Afryki i na Daleki Wschód.
W związku z tym wybudowane zostaną dodatkowe płyty postojowe dla samolotów oraz hangary naprawcze i towarowe. W części dojazdowej do lotniska ma powstać Airport City, gdzie wybudowany zostanie hotel, centrum handlowo-rozrywkowe, szpital i centrum biznesowe.
Dotychczasowe Terminale 1 i 2 mają zostać połączone kolejką elektryczną, by ułatwić pasażerom bezproblemowe przemieszczanie się z jednego na drugi. W Terminalu 2 ma powstać nowa hala gastronomiczno-handlowa. Według wstępnego projektu ma tu także zostać wybudowana nowa (piętrowa) hala przylotów i odlotów z rękawami prowadzącymi bezpośrednio do samolotów.
W tej chwili kończą się zaawansowane prace koncepcyjne dotyczące projektu inwestycji. Sama przebudowa ma się rozpocząć w drugiej połowie przyszłego roku.
Koszt inwestycji wyceniono na 300 mln dolarów. Całość mają sfinansować chińskie banki. Rząd egipski zobowiązał się do gwarancji pełnej płatności zaciągniętego kredytu w ciągu 15 lat od daty rozpoczęcia inwestycji. Po przebudowanie międzynarodowe lotnisko w Hurghadzie ma obsługiwać 7 mln pasażerów rocznie.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.