Skandal w egipskich hotelach. Turyści zgłaszają niepokojące zjawisko

Ukraińscy turyści alarmują, że w hotelach w Egipcie rozdawane są ulotki z rosyjską propagandą. Materiały te zniekształcają rzeczywistość i promują narrację Kremla.

Turyści skarżą się na rosyjską propagandę w Egipcie
Turyści skarżą się na rosyjską propagandę w Egipcie
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
oprac. MSI

Ukraińscy turyści, wypoczywający w egipskich hotelach, zgłaszają niepokojące zjawisko. Na recepcjach rozdawane są biuletyny z rosyjską propagandą. Materiały te zawierają zniekształcone informacje o wojnie, promując narrację Kremla. Biuletyny, znane jako "Good Morning News", pojawiły się w popularnych hotelach w Sharm el-Sheikh i Hurghadzie już w zeszłym roku.

Egipskie hotele promują rosyjską propagandę

W najnowszym wydaniu z 24 marca 2025 r. turyści mogli przeczytać o atakach na siły ukraińskie w rejonie Kijowa. Wszystkie wiadomości w biuletynie to przedruki z rosyjskiej agencji Interfax. Co ciekawe, propaganda jest dostępna nie tylko po rosyjsku, ale także w językach niemieckim, angielskim i francuskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pokazała wideo z plaży w Gdyni. To nie foka

Za druk i publikację tych materiałów odpowiada brytyjska firma KVH Media Group Ltd. W przeszłości biuletyny "Good Morning News" były publikowane głównie po angielsku i nie zawierały propagandy. Hotele, takie jak Sunrise Resorts&Cruises oraz JAZ Hotel Group zaprzeczają, jakoby były zaangażowane w produkcję tych materiałów, choć nie komentują ich dystrybucji.

Turyści skarżą się od dawna

Ukraińscy turyści zgłaszali skargi na te biuletyny już w grudniu. Marina Kazakova, specjalistka ds. wiz i wyboru wycieczek, poinformowała News Ukraine, że hotele zaprzeczają publikacji tych gazet, ale nie odnoszą się do ich dystrybucji. Jaz Aquamarine zapewnił, że usunął biuletyny i przeprosił oburzonych gości.

Sytuacja z rosyjską propagandą w egipskich hotelach jest niepokojąca. Podkreśla to znaczenie rozsądnego wyboru miejsca wypoczynku i czujności wobec środowiska informacyjnego nawet za granicą. Masowe skargi mogą być skutecznym narzędziem nacisku na branżę hotelarską, by zapobiec rozprzestrzenianiu się wrogich narracji w przyszłości.

Źródło: newsukraine.rbc.ua

Źródło artykułu:WP Turystyka
w podróżyporadyplaże

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)