Skandynawowie narzekają na polskiego przewoźnika. Znalazł się na czarnej liście
Prestiżowe szwedzkie czasopismo "Rad & Ron" opublikowało na swoich łamach czarną listę firm krajowych i zagranicznych, które z różnych względów uznawane są za nieprzyjazne dla swoich klientów. Niestety w zestawieniu znalazł się także nasz największy, narodowy przewoźnik.
Miesiąc temu, w rankingu opiniotwórczej marki Cirium Polskie Linie Lotnicze LOT zostały uznane za najpunktualniejszego, europejskiego przewoźnika w pierwszym półroczu 2023 r. Niestety, jak się okazuje, nie każdy ma dobre zdanie o naszej narodowej firmie, bowiem szwedzkie czasopismo umieściło ją na czarnej liście.
LOT w niechlubnym zestawieniu
W obecnym na rynku wydawniczym od 65 lat magazynie ukazują się artykuły dotyczące spraw konsumenckich, jakości usług i produktów oraz oceny usług oferowanych przez różne firmy. Na opublikowanej tam czarnej liście, obok LOT-u znaleźli się też inni przewoźnicy, np. KLM i Ryanair, a także dwa duże internetowe biura podróży - Travellink i Bravofly.
LOT oraz inne linie lotnicze trafiły na listę po zgłoszeniach niezadowolonych klientów ze Skandynawii. Skargi dotyczyły głównie braku reakcji na reklamacje i odszkodowania, problemów z nawiązaniem kontaktu, a także opóźnień i odwołanych lotów, co według statystyk polskiemu przewoźnikowi nie zdarza się często.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polska hitem turystycznym. "Możemy konkurować z Europą"
Czarna lista
W tym roku szwedzki magazyn negatywnie ocenił łącznie 700 firm krajowych i zagranicznych, oferujących różne usługi. Jak twierdzą twórcy rankingu, ma pełnić on przede wszystkim funkcję ostrzegawczą dla konsumentów. Ponadto ma pomóc w wyborze klientom, którzy decydując się na skorzystanie z konkretnej usługi lub produktu, powinni kierować się świadomą kalkulacją ryzyka związanego z możliwością braku respektowania ich praw przez niektóre podmioty działające na rynku w północnej części Europy.
Co więcej, zdaniem szwedzkiego magazynu, pojawienie się danej marki w ich zestawieniu może wpłynąć na osłabienie reputacji i zaufania innych klientów.
Źródło: "Rad & Ron"