Sprawdzili, czego szukają Polacy. Hasło "tanie loty" robi furorę
Polacy najczęściej szukają w internecie wakacyjnych noclegów za granicą i tanich podróży lotniczych - wynika z analizy Google Polska. W pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń wrócimy do przedpandemicznych podróży - powiedział w rozmowie PAP Jacek Bisiński z Google Polska.
Z najnowszej analizy trendów przygotowanej przez Google Polska wynika, że wyszukiwania haseł związanych z podróżami w maju tego roku przewyższyły poziom z czasu przed pandemią, czyli z lipca 2019 roku.
Polacy wracają do przedpandemicznych przyzwyczajeń
W maju 2022 roku fraza "noclegi na wakacje" była o 40 proc. częściej wpisywana do wyszukiwarek niż rok wcześniej. Podobnie jak hasło "loty", które odnotowało 20 proc. wzrost. - Co więcej, o 45 proc. wzrosła liczba wyszukiwań lotów porównując maj 2022 do maja 2019, czyli do czasu jeszcze przed pandemią - powiedział PAP Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google Polska.
Jego zdaniem już w zeszłym roku widoczna była zmiana trendu co do wyboru kierunków wakacyjnych w porównaniu do pierwszych, pandemicznych wakacji w 2020. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi i coraz chętniej planowane były podróże zagraniczne.
- Dziś z pewnością możemy potwierdzić hipotezę, że w pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń Polki i Polacy wrócą do przedpandemicznych przyzwyczajeń. Mówi o tym na pewno wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 - skomentował.
Które atrakcje są najpopularniejsze?
Google przeanalizował też hasła związane z atrakcjami turystycznymi w Polski. Najczęściej wpisywanymi hasłami były Energylandia, Zakopane, park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, zoo we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk oraz Bieszczady.
Z kolei spada zainteresowanie kamperami i podróżami przyczepami kempingowymi.
- Frazy związane z kamperami i przyczepami kempingowymi w maju odnotowały spadek w porównaniu do 2021 i 2020 roku, odpowiednio -11 proc. oraz -13 proc. w skali rok do roku - ocenił i dodał, że jednak nadal wyszukiwania tych fraz są na poziomie wyższym o 61 proc. niż w maju 2019 roku.
Kierunki europejskie wróciły do łask
Wśród kierunków zagranicznych w czołówce znalazły się Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja i Chorwacja. - Kraje, takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana, które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obowiązujących obostrzeń dotyczących wjazdu, powróciły na miejsca sprzed pandemii, czyli kolejno na 13, 34 i 41 miejsce - stwierdził.
W maju 55 proc. wyszukiwań związanych z podróżami w Polsce dotyczyło miejsc w kraju, a kierunki zagraniczne stanowiły 45 proc. - Liczby te praktycznie pokrywają się z danymi sprzed pandemii, czyli z 2019 roku, kiedy podróże krajowe stanowiły 56 procent wyszukiwań, a zagraniczne 44 procent - wyjaśnił. Co ciekawe, w 2020 i 2021 roku miejsca znajdujące się w Polsce dominowały nad zagranicznymi i stanowiły ponad 60 proc. wszystkich wyszukiwań lokalizacji wakacyjnych.
- Co więcej, hasło "tanie loty" cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie. W maju 2022 jego popularność wzrosła o 138 proc. w zestawieniu rok do roku - podsumował