Trwa ładowanie...
07-03-2012 11:11

Andaluzja: wakacje po hiszpańsku

22 lutego oficjalnie ruszył nowy niekomercyjny projekt HiszpanskiwAndaluzji.pl, łączący promocję turystyki wyjazdowej do Andaluzji i nauki języka hiszpańskiego. Pomysłodawcą idei jest powołana przez Rząd Autonomiczny Regionu Andaluzji Agencja Promocji Regionu Andaluzji Extenda, która od wielu lat zajmuje się promocją andaluzyjskiego sektora nauczania języka hiszpańskiego dla obcokrajowców.

Andaluzja: wakacje po hiszpańskuŹródło: informacja prasowa HiszpanskiwAndaluzji.pl
dw0s323
dw0s323

22 lutego oficjalnie ruszył nowy niekomercyjny projekt HiszpanskiwAndaluzji.pl, łączący promocję turystyki wyjazdowej do Andaluzji i nauki języka hiszpańskiego. Pomysłodawcą idei jest powołana przez Rząd Autonomiczny Regionu Andaluzji Agencja Promocji Regionu Andaluzji Extenda, która od wielu lat zajmuje się promocją andaluzyjskiego sektora nauczania języka hiszpańskiego dla obcokrajowców.

HiszpanskiwAndaluzji.pl jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie językiem hiszpańskim wśród Polaków. To właśnie w Polsce jest najwięcej w Europie liceów dwujęzycznych z wykładowym językiem hiszpańskim, a placówka Instytutu Cervantesa w Warszawie, promująca język i kulturę Hiszpanii, jest jedną z największych na świecie. Hiszpania jest również najczęściej wybieranym przez polskich studentów krajem w programie wymiany Erasmus.

Kluczowym elementem projektu jest strona internetowa HiszpanskiwAndaluzji.pl pełniąca głównie funkcję informacyjną. Jak wynika z danych Departamentu Turystyki Hiszpanii, niemal 60% Polaków indywidualnie organizuje swoje wyjazdy na Półwysep Iberyjski, dlatego portal internetowy został zaprojektowany tak, aby stanowić pełne źródło wiedzy na temat oferty szkół i kursów języka hiszpańskiego w Andaluzji, a także atrakcji regionu. HiszpanskiwAndaluzji.pl skierowany jest do każdego, kto chciałby wyjechać do Hiszpanii, aby uczyć się języka, poznawać tamtejszą kulturę i przy okazji realizować swoje pasje i zainteresowania. Zawiera podstawowe informacje na temat poszczególnych prowincji Andaluzji, wiele praktycznych wskazówek i porad, z którymi warto zapoznać się przed podróżą, przede wszystkim jednak oferuje informacje i narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą samodzielnie nawiązać bezpośredni kontakt ze szkołami, których oferta najbardziej odpowiada ich indywidualnym
potrzebom.

Głównym celem projektu jest promocja wyjazdów językowych do Andaluzji i zachęcenie do korzystania ze wszystkich atrakcji regionu. Zależało nam na stworzeniu bezpłatnego źródła wiedzy na temat andaluzyjskich szkół, które oferują całą gamę kursów językowych osadzonych w szerszym kontekście: min. muzyki i tańca flamenco, warsztatów kulinarnych, czy różnego rodzaju sportów letnich i zimowych. Stąd też pomysł, aby zaprojektować stronę z uwzględnieniem podziału na pięć tematycznych zakładek, nawiązujących do tematyki oferowanych kursów: Hiszpański w Ruchu, w Podróży, w Kuchni, w Kulturze i w Naturze. – wyjaśnia Maciej Grabowski, Dyrektor Agencji Promocji Regionu Andaluzji w Polsce. Projekt wpisuje się w promocję idei organizowania wyjazdów językowych na własną rękę, włącznie z samodzielną organizacją zakwaterowania na okres pobytu i transportu. Podróżowanie bez udziału biur podróży i innych agencji pośredniczących w ostatnich latach coraz bardziej zyskuje na popularności. Projekt wychodzi zatem naprzeciw temu
trendowi i zapewnia praktyczne narzędzia pomagające w samodzielnej organizacji urlopu, który oprócz walorów rekreacyjnych posiada również bardzo cenną wartość edukacyjną.

dw0s323

Tego typu wyjazdy są niezastąpioną formą nauki języka obcego. Każdy język stanowi część kultury, dlatego pobyt w Hiszpanii, poznawanie ludzi, dla których hiszpański jest językiem ojczystym, ich zwyczajów, tradycji czy kuchni jest nie tylko niezapomnianym przeżyciem, ma też wymierne skutki edukacyjne. Esencja wyjazdów językowych do Hiszpanii to używanie języka w warunkach naturalnych ale też do komunikacji między ludźmi różnych narodów. Rozumiemy wyjazdy językowe jako sposób nabywania kompetencji językowych, ale też komunikacyjnych i międzykulturowych, tak ważnych w dzisiejszym świecie. Co ważniejsze, wyjazdy językowe procentują również po powrocie do kraju. Takich wrażeń po prostu się nie zapomina. Udostępniając użytkownikom naszą stronę ze wszystkimi możliwymi informacjami na temat turystyki językowej nie tylko ułatwiamy organizacje wyjazdów do Andaluzji, ale również wspieramy lektorów i nauczycieli języka hiszpańskiego w ich codziennej pracy – dodaje pan Maciej Grabowski.

Projekt HiszpanskiwAndaluzji.pl jest całkowicie uniwersalny. Mogą z niego korzystać ludzie młodzi i starsi, rodziny i grupy przyjaciół, studenci i absolwenci - wszyscy, którzy szukają atrakcyjnego miejsca do spędzenia wakacji, z niezawodną pogodą, barwną kulturą, aromatyczną kuchnią i mnóstwem pomysłów na ciekawe spędzanie wolnego czasu. Andaluzja jest pod tym względem idealna, gdyż posiada wszystkie te cechy, a każda z jej 8 prowincji urzeka indywidualnym charakterem, wyróżniającym się na tle całej kultury iberyjskiej. Integralną częścią projektu jest specjalnie dedykowany Fan Page na serwisie społecznościowym Facebook. Został pomyślany jako miejsce swobodnej wymiany wrażeń z pobytu w Andaluzji i opinii na temat przebytych tam kursów językowych. Za pośrednictwem Fan Page’a użytkownicy mogą polecać sobie znane i lubiane miejsca, bary tapas czy tanie noclegi w regionie lub po prostu dzielić się swoimi doświadczeniami z nauki języka hiszpańskiego.

Hiszpański zdobywa świat
Prognozy Instytutu Cervantesa zapowiadają, że w 2030 roku 7,5% populacji świata będzie hiszpańskojęzyczna, a w roku 2050 będzie się nim posługiwać niemal 30% ludzi. Już w tej chwili hiszpański jest językiem urzędowym i obowiązującym w 21 krajach, których ludność stanowi około pół miliarda. Dla niemal 35 milionów mieszkańców USA i 2 milionów mieszkańców innych państw jest to język ojczysty. Hiszpański jest drugim językiem na świecie pod względem wykorzystania go w międzynarodowych kontaktach i wyprzedza w tej kategorii aż 7 tysięcy innych języków. W 2011 roku hiszpańskiego uczyło się 14 mln osób na całym świecie, co plasuje go na 4 miejscu wśród najchętniej wybieranych języków obcych. Z tych samych danych wynika, że w 2010 roku w Stanach Zjednoczonych język hiszpański był wybierany jako pierwszy język obcy i obecnie porozumiewa się w nim ponad 40 mln osób.

W tym samym roku w Europie, nie licząc rodowitych Hiszpanów i native-speakerów innych narodowości, językiem tym na różnych poziomach zaawansowania posługiwało się 30 mln ludzi. Wśród Europejczyków język hiszpański jest czwartym użytkowym językiem wybieranym, zaraz za angielskim, francuskim i niemieckim. Niesamowitą popularność hiszpańskiego w Europie pokazują też statystyki łatwości zdobywania dyplomów DELE („Diploma de Español como Lengua Extranjera”, czyli Dyplom z Hiszpańskiego, jako Języka Obcego) wystawianych przez Instytut Cervantesa w imieniu Ministerstwa Edukacji i Nauki Królestwa Hiszpanii: na starym kontynencie egzaminy te zdaje pomyślnie aż 75% osób, podczas gdy w USA 15%, a w Azji tylko 6%.

dw0s323

Tysiące Polaków znają już język hiszpański, a światowej sławy polscy intelektualiści, tacy jak Witold Gombrowicz czy Ryszard Kapuściński, utrzymywali bliskie kontakty ze światem hiszpańskojęzycznym. Obecnie w Polsce 11 uniwersytetów oferuje studia z zakresu filologii hiszpańskiej, a 17 liceów dwujęzyczny tok nauczania (polsko-hiszpański). O niezaspokojonym apetycie Polaków na naukę języka może świadczyć ogromna popularność prowadzonej przez Instytut Cervantesa internetowej strony „El día E” (po hiszpańsku „Dzień E”; E od słowa Español) będącej wirtualnym odpowiednikiem święta języka hiszpańskiego obchodzonego na całym świecie co roku w czerwcu.

„Turismo idiomático”, czyli po prostu turystyka językowa
Od lat ludzie najchętniej łączą przyjemne z pożytecznym. Dlaczego więc nie nauczyć się języka podczas wakacji, poza granicami kraju? Pojęcie turystyki językowej (z hiszpańskiego: „turismo idiomático”) ostatnio stało się bardzo popularne.

Z danych Instytutu Departamentu Turystyki Hiszpanii wynika, że od 2000 do 2007 roku liczba turystów, którzy przyjechali do ojczyzny flamenco, aby nauczyć się języka, wzrosła o 137,6%. Polacy nie są wyjątkiem, coraz chętniej i śmielej organizują wyjazdy za granicę, by podszkolić język. Uczestnicy takich kursów przekonują, że to najefektywniejszy i najprzyjemniejszy sposób poznania obcego języka, bo oprócz standardowych lekcji i kursów, także w czasie wolnym wykorzystuje się nowo poznane słowa. Dzięki tak intensywnemu kontaktowi z językiem, szybciej zapamiętuje się nowe wyrażenia, utrwala gramatykę i szlifuje płynność wypowiedzi. Wychodząc naprzeciw aktualnym trendom, szkoły w Hiszpanii organizują nie tylko kursy na różnym poziomie zaawansowania, ale też zajęcia dodatkowe, do wyboru w zależności od zainteresowań uczestników. Warsztaty flamenco, hiszpańskiej kuchni czy weekendowe wycieczki z pewnością przybliżą zwyczaje i kulturę rodowitych Hiszpanów i spotęgują rezultaty nauki języka. Wszyscy chętniej poznają
język podczas gotowania gazpacho, zwiedzania katedr, fortec czy zabytków.

dw0s323

Dlaczego akurat Andaluzja?
Andaluzja to największy region w Hiszpanii, w którego skład wchodzi osiem różnorodnych prowincji, co stwarza możliwość organizacji wyjazdu skrojonego na miarę potrzeb. Urokliwe białe domki andaluzyjskich wiosek i miasteczek robią ogromne wrażenie na turystach odwiedzających tę część południowej Hiszpanii. Teren Andaluzji jest mocno zróżnicowany. W lutym lub marcu można jeździć na nartach po stokach narciarskich w Sierra Nevada, będącego najwyższym pasmem górskim. Hiszpanii, a jeszcze tego samego dnia plażować i pływać na wybrzeżu Costa del Sol. Mimo swojej różnorodności i przepięknej stolicy regionu – Sewilli, to Malaga jest najbardziej popularna pod względem turystyki językowej. Wraz z bezpośrednim dostępem do Morza Śródziemnego, terenami górskimi i wieloma parkami narodowymi, stanowi łakomy kąsek dla turystów, co przekłada się na ilość szkół uczestniczących w projekcie. Każda z prowincji Andaluzji szczyci się czymś wyjątkowym: Kadyks słynie ze znanego na całym świecie wina Sherry, Almeria ma piękne plaże,
a Kordoba zachwyca gotyckimi kościołami i barokowymi budynkami. W Maladze natomiast urodził się Pablo Picasso, dzięki czemu w Muzeum Sztuk Pięknych tego miasta można podziwiać jego obrazy. Warto odczuć urok i klimat Andaluzji na własnej skórze, jednocześnie poznając jej język.

dw0s323
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dw0s323

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj