Aquapark tylko dla dorosłych. Jest finał kontrowersyjnej akcji

O łódzkim aquaparku jesienią mówiła cała Polska. Wszystko przez kontrowersyjną, październikową akcję, gdy wstęp na miejski basen miały tylko osoby dorosłe, co reklamowano plakatem z przekreślonym płaczącym dzieckiem w czerwonym okręgu przypominającym znak zakazu.

Kontrowersyjna reklama w miejskim aquaparku Fala w Łodzi. Zdj. Kontrowersyjna reklama w miejskim aquaparku Fala w Łodzi.
Źródło zdjęć: © Facebook, Getty Images | Aquapark Fala, nikkytok
oprac.  IKO

Aquapark Fala w Łodzi zorganizował w sobotę 19 października 2024 r. "dzień bez dzieci". Na profilu spółki na Facebooku w informacji o akcji pojawiła się m.in. grafika z przekreślonym płaczącym dzieckiem i hasłami: "Fala tylko dla dorosłych" i "Dzieciom wstęp wzbroniony".

Kontrowersyjna akcja aquaparku z Łodzi

"Marzy Ci się cały dzień na basenie bez pisków, chlapania i kolejek na zjeżdżalnie? 19 października w Aquaparku Fala bawią się wyłącznie dorośli! (...) Dzieciom wstęp wzbroniony" - dodano w opisie.

Akcja szybko zdobyła rozgłos i wywołała ogromne kontrowersje wśród Polaków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aquapark w Łodzi bez dzieci. "To dyskryminacja"

Do akcji odniosła się także rzeczniczka praw dziecka Monika Horna-Cieślak. W piśmie do prezydent miasta i prezesa obiektu podkreśliła, że używanie języka wykluczającego dzieci z życia społecznego budzi jej sprzeciw. Monika Horna-Cieślak wniosła także oficjalną skargę w tej sprawie do Komisji Etyki Reklamy.

Jak czytamy na stronie Rady Reklamy, Komisja Etyki Reklamy na posiedzeniu w dniu 29 stycznia 2025 r. zgodziła się ze stanowiskiem rzeczniczki praw dziecka.

"Skarżona reklama zawiera treści dyskryminujące ze względu na wiek. Wydarzenie promowane w sposób nieuzasadniony ogranicza dostęp dzieci do przestrzeni publicznej, co może stanowić naruszenie ich podstawowych uprawnień, w tym przywileju równego dostępu do usług rekreacyjnych. Nie bez znaczenia jest fakt, że wydarzenie miało miejsce w sobotę, czyli w dniu, który dla wielu rodzin jest jedyną okazją do wspólnego spędzania czasu. Ogranicza to możliwość korzystania z miejskiej infrastruktury przez rodziny z dziećmi w dogodnym dla nich terminie" - uznano.

Uznanie przez Komisję Etyki reklamy za nieetyczną ma jedynie znaczenie wizerunkowe - nie wiąże się z innymi konsekwencjami.

Źródło artykułu: WP Turystyka

Wybrane dla Ciebie

Pędził z zawrotną prędkością. Grozi mu więzienie i wysoka grzywna
Pędził z zawrotną prędkością. Grozi mu więzienie i wysoka grzywna
Losowali, co robić w Wenecji. Nie każdy odważyłby się na taki pomysł
Losowali, co robić w Wenecji. Nie każdy odważyłby się na taki pomysł
Nowy bon turystyczny już niebawem. Na jaką dopłatę można liczyć?
Nowy bon turystyczny już niebawem. Na jaką dopłatę można liczyć?
Wyjątkowa atrakcja w Łodzi. Rusza zwiedzanie "podziemnej katedry"
Wyjątkowa atrakcja w Łodzi. Rusza zwiedzanie "podziemnej katedry"
Jedno z najbardziej widowiskowych wydarzeń w Tatrach. Zapada w pamięci na całe życie
Jedno z najbardziej widowiskowych wydarzeń w Tatrach. Zapada w pamięci na całe życie
Familiada. Padło pytanie o ulubione miasto turystów
Familiada. Padło pytanie o ulubione miasto turystów
Spektakularne widoki w polskich górach. Oto najpiękniejsze panoramy
Spektakularne widoki w polskich górach. Oto najpiękniejsze panoramy
Ważna decyzja w Zakopanem. "Ogromne znaczenie"
Ważna decyzja w Zakopanem. "Ogromne znaczenie"
Tanio, czysto, ale bez szału. Sprawdził, jak jest w Hajduszoboszlo
Tanio, czysto, ale bez szału. Sprawdził, jak jest w Hajduszoboszlo
Złe wieści dla turystów. Podróż do USA droższa
Złe wieści dla turystów. Podróż do USA droższa
Zagadka pewnego tunelu. Wciąż nie wiadomo, skąd się wziął
Zagadka pewnego tunelu. Wciąż nie wiadomo, skąd się wziął
Europejska wyspa absolutnym hitem Polaków. Gigantyczny wzrost przyjazdów
Europejska wyspa absolutnym hitem Polaków. Gigantyczny wzrost przyjazdów