Aż siedem razy więcej turystów z zagranicy. Region chwali się liczbami
Kolejny rok z rzędu Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna prowadzi akcję, której celem jest promocja województwa lubelskiego za granicą. Przynosi to zamierzony efekt, gdyż liczba turystów odwiedzających ten region stale rośnie.
Z roku na rok rośnie liczba turystów odwiedzających Lublin i województwo lubelskie. W ubiegłym roku tylko stolicę województwa odwiedziło blisko 1,6 mln podróżnych. Zauważalna jest też coraz większa liczba turystów zagranicznych. Było ich aż siedmiokrotnie więcej w porównaniu do poprzedniego roku.
Choć tegoroczny sezon powoli dobiega już końca, trwają działania, których celem jest promowanie Lubelszczyzny w innych krajach. Ma to zaowocować dalszym wzrostem liczby turystów.
Więcej miejsc pracy
Rozwój turystyki niesie bowiem za sobą środki finansowe. Wraz ze wzrostem liczby turystów rośnie liczba miejsc pracy m.in. w hotelach, restauracjach, transporcie lub obiektach rozrywkowych. Pobudza to również gospodarkę, zwiększa źródła dochodów mieszkańców, pomaga również w rozwoju infrastruktury.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ewenement na skalę światową. Turystów nie brakuje nawet po sezonie
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje projekt Taste of the Lublin Region czyli Smak Lubelszczyzny. W jego ramach w Konsulacie Generalnym RP w Mediolanie i w Ambasadzie RP w Dublinie zorganizowano spotkania dla dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli firm turystycznych z Włoch, Irlandii i Wielkiej Brytanii.
Smakołyki z regionu
Uczestnicy obejrzeli multimedialną prezentację ukazującą walory turystyczne regionu, a także mieli okazję skosztować pysznych, regionalnych dań przygotowanych przez szefa kuchni restauracji Trzy Romanse z hotelu Wieniawski. Na stole pojawiły się m.in. cebularze, chłodnik, sery, krówki, śliwki nałęczowskie, konfitura różana i inne smakołyki.
Czytaj także: Plaże, hamaki i boiska. Nowa atrakcja w polskim mieście
– Dodatkowo przygotowaliśmy wystawę zdjęć z Lubelszczyzny, która wzbogacała całą prezentację. Każdy uczestnik otrzymał materiały promujące nasze województwo w języku angielskim i włoskim oraz gadżety i produkty regionalne – wyjaśnia Weronika Kwiecień z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Podobne działania realizowano również w ubiegłym roku. Wówczas region odwiedziła grupa dziennikarzy z kilku europejskich krajów, co zaowocowało licznymi materiałami prasowymi prezentującymi piękno Lubelszczyzny. Zalety województwa lubelskiego zaprezentowano także touroperatorom. Promocja odbywała się też na licznych targach branży turystycznej.
Obecną akcję przeprowadzono przy współpracy z Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi Metropolia Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów oraz Zamość i Roztocze, a także Departamentem Promocji, Sportu i Turystyki UMWL.