Trwa ładowanie...

Niemcy wprowadzają kolejną ofertę tanich biletów. Skorzystają też turyści

Deutschlandticket, czyli kolejowy bilet miesięczny za 49 euro (ok. 230 zł), będzie mógł być używany od 1 maja. Ta oferta to pokłosie sukcesu ubiegłorocznego biletu na miejską i regionalną komunikację publiczną za dziewięć euro, który okazał się prawdziwym hitem.

Dworzec kolejowy w Berlinie Dworzec kolejowy w Berlinie Źródło: Getty Images, fot: 2022 Getty Images
d17xc6i
d17xc6i

Bilety miesięczne za dziewięć euro sprzedawano w zeszłe wakacje na okres jednego wybranego miesiąca — czerwca, lipca lub sierpnia. Na ich postawie można było podróżować zarówno komunikacją miejską w poszczególnych miastach, jak i pociągami regionalnymi.

Akcja — mająca na celu zachęcenie do korzystania z transportu zbiorowego — okazała się strzałem w dziesiątkę, więc Niemcy postanowili wprowadzić podobną, lecz nieco droższą ofertę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuka podróżowania - DS4

O zakończeniu rozmów dotyczących Deutschlandticket poinformował Oliver Krischer, czyli minister odpowiadający za transport w regionie Nadrenia Północna-Westfalia. Wprowadzanie biletu od 1 maja br. potwierdził też federalny minister finansów — Christian Lindner — który określił go największą reformą taryfową transportu publicznego w historii Niemiec.

Deutschlandticket

Tak samo, jak było w przypadku biletu za dziewięć euro, Deutschlandticket będzie dostępny dla każdego — zarówno dla obywateli Niemiec, jak i np. turystów odwiedzających ten kraj. Cena to 49 euro. Bilet można kupić m.in. za pośrednictwem aplikacji (Deutschlandticket App) i formie abonamentu, który będzie się co miesiąc odnawiał, dopóki użytkownik niego nie zrezygnuje. Warto podkreślić, że zwykłe bilety miesięczne — obowiązujące jedynie na terytorium konkretnych niemieckich landów — kosztują więcej niż 49 euro.

d17xc6i

Deutschlandticket umożliwi korzystanie ze wszystkich środków transportu publicznego w Niemczech — w tym pociągów regionalnych — na podstawie jednego biletu. Nie będzie on obowiązywał jedynie w pociągach dalekobieżnych (IC, EC, ICE). Co więcej — podobnie jak w przypadku biletu za dziewięć euro — Deutschlandticket będzie ważny wyłącznie dla jego posiadacza. To, czy za przewóz psa albo roweru trzeba dodatkowo zapłacić, zależy już od taryfy lokalnego przewoźnika.

Źródła: WP, Rynek Kolejowy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d17xc6i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17xc6i

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj