Trwa ładowanie...

Najgorsza pogoda na lot. Pilot zdradza, co wzbudza największy strach

Niektóre zjawiska pogodowe potrafią wzbudzać w pasażerach linii lotniczych najgorsze emocje. Pilot British Airways zdradza, które z nich są w skali od 1 do 10 najbardziej niebezpieczne dla lotu.

Burza z piorunami nie stanowi wbrew pozorom zagrożenia dla bezpieczeństwa podróżnych Burza z piorunami nie stanowi wbrew pozorom zagrożenia dla bezpieczeństwa podróżnych Źródło: Adobe Stock, fot: aapsky
d2l1hdq
d2l1hdq

Na skalę niebezpieczeństwa danego zjawiska dla lotu pasażerskiego składa się przede wszystkim siła jego oddziaływania na samolot oraz powodowanie dywersji.

Kapitan British Airways przygotował listę takich zjawisk w oparciu o własne doświadczenia oraz opowieści kolegów z branży lotniczej. Zamieścił ją w książce szkoleniowej dla pilotów "Flying With Confidence: The Proven Program To Fix Your Flying Fears".

Najbardziej niebezpieczne zjawiska atmosferyczne

Najmniej niebezpieczne dla samolotu pasażerskiego są wysokie temperatury powietrza oraz lądowanie na dużych wysokościach (1/10). Kiedy powietrze jest gorące, staje się rzadkie, co sprawia, że silniki nie pracują tak wydajnie, a skrzydła mają mniejszą siłę nośną. Mimo wszystko, stanowi to wyzwanie dla pilotów.

d2l1hdq

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Porównał Polki i Azjatki. "To jest zupełnie inny świat"

Taki sam poziom niebezpieczeństwa przyznano oblodzeniom (1/10). To z nimi bardzo często mierzą się pracownicy obsługi lotniskowej. Niebezpieczne może być zarówno oblodzenie pasów do startu i lądowania oraz skrzydeł samolotu. Wszystkie samoloty komercyjne wyposażone są w w system przeciwoblodzeniowy.

Śnieg, lód i mgła to największe utrapienie pilotów Adobe Stock
Śnieg, lód i mgła to największe utrapienie pilotów Źródło: Adobe Stock, fot: Steven Heap

Niegroźny dla bezpieczeństwa lotu jest również grad (1/10). Kapitan przyznał, że miał kilka razy okazję spotkać się z tym zjawiskiem. Poza niedogodnością w postaci uciążliwego hałasu, grad nie powoduje zagrożeń. Nawet mocno potłuczone maszyny bezpiecznie lądują na lotnisku.

d2l1hdq

Piloci nie boją się również ulewnego deszczu (1/10). Nowoczesne silniki doskonale radzą sobie z pochłanianiem dużej ilości wody. Nawet mokry pas do lądowania stanowi w rzeczywistości plus dla pilotów, ponieważ pomaga uniknąć uderzenia przy przyziemieniu.

Najbardziej znienawidzone przez pilotów zjawiska atmosferyczne

Na liście złych warunków atmosferycznych znalazła się również mgła (3/10). Ta jednak, jak twierdzą zgodnie piloci, nie stanowi zagrożenia, ale za to powoduje liczne opóźnienia. Dlatego otrzymała nr 3 w dziesięciostopniowej skali niebezpieczeństwa. Niemal każde nowoczesne lotnisko posiada system lądowania, który umożliwia bezpieczne lądowanie nawet przy mocno ograniczonej widoczności.

d2l1hdq

Równie nieszkodliwy dla samolotów, ale za to uciążliwy dla pracowników jest śnieg (3/10), który jest przez pilotów również znienawidzony ze względu na powodowanie opóźnień w lotach. Przed wylotem śnieg musi zostać usunięty ze skrzydeł samolotu.

Źródło: "Daily Mail"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2l1hdq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2l1hdq