Podróżowanie w klasie ekonomicznej ma tyle samo zalet, co wad - koszt biletu jest teoretycznie niższy, jednak za dodatkowe usługi trzeba słono płacić. Do tego dochodzi nie zawsze miła obsługa i warunki panujące w samolocie. Jakość foteli, czystość czy zagęszczenie siedzeń mogą irytować i wzbudzać niesmak. Do tego mało apetyczne jedzenie i niemiła obsługa mogą uprzykrzyć lot nawet najcierpliwszym pasażerom. Skytrax, magazyn zajmujący się oceną warunków na pokładach samolotów przedstawił listę 20 najgorszych ekonomicznych linii lotniczych. W skali od 1 do 100 oceniono jakość foteli, rozrywki, obsługi, serwowanego jedzenia oraz szeroko pojętą czystość. Poznajcie niechlubną czołówkę tego zestawienia.
Podróżowanie w klasie ekonomicznej ma tyle samo zalet, co wad - koszt biletu jest teoretycznie niższy, jednak za dodatkowe usługi trzeba słono płacić. Do tego dochodzi nie zawsze miła obsługa i warunki panujące w samolocie. Jakość foteli, czystość czy zagęszczenie siedzeń mogą irytować i wzbudzać niesmak. Do tego mało apetyczne jedzenie i niemiła obsługa mogą uprzykrzyć lot nawet najcierpliwszym pasażerom. Skytrax, magazyn zajmujący się oceną warunków na pokładach samolotów przedstawił listę 20 najgorszych ekonomicznych linii lotniczych. W skali od 1 do 100 oceniono jakość foteli, rozrywki, obsługi, serwowanego jedzenia oraz szeroko pojętą czystość. Poznajcie niechlubną czołówkę tego zestawienia.
at/if
Miejsce 8. Iceland Express
Iceland Express to niskokosztowa linia lotnicza z Islandii, w której skład wchodzą obecnie jedynie dwa Airbusy A320s.
Ocena jakości usług i czystości: 42,8 pkt
Miejsce 7. Rossija Airlines
Linie lotnicze Rossija mają swoją siedzibę w *Petersburgu *i właśnie odświeżyły swoją flotę. W jej skład wchodzą Airbusy, Boeingi i samoloty rosyjskiej produkcji.
Ocena jakości usług i czystości: 42,7 pkt
Miejsce 6. Bulgaria Airlines
Linie lotnicze Bulgaria mające swoją siedzibę w Sofii, powstały w 2002 roku. Flota składa się z 18 samolotów. Pasażerowie korzystający z usług tego przewoźnika narzekają, że personel pokładowy słabo włada językami obcymi, a na pokładzie brakuje poduszek i koców.
Ocena jakości usług i czystości: 41,8 pkt
Miejsce 6. Air Koryo
Północnokoreańskie linie lotnicze Air Koryo nie mają zbyt wielu powodów do dumy - na ich pokładzie pasażerowie mogą usłyszeć "rewolucyjne marsze", a jedzenie z trudem można nazwać jadalnym. Z całej floty Air Koryo tylko dwa samoloty mają pozwolenie lotów w przestrzeni powietrznej Unii Europejskiej.
Ocena jakości usług i czystości: 39,2 pkt
Miejsce 4. Uzbekistan Air
Linie lotnicze Uzbekistanu od chwili powstania w 1992 roku zanotowały już trzy tragiczne w skutkach katastrofy, w których zginęły 54 osoby. Pasażerowie narzekają tu głównie na brak zainteresowania ze strony personelu pokładowego.
Ocena jakości usług i czystości: 37,5 pkt
Miejsce 3. Ukraine International Airlines
Ukraiński narodowy przewoźnik, który ma swoją siedzibę w Kijowie, zyskał dość wysokie oceny ze strony pasażerów co do jakości usług ze strony personelu pokładowego, jednak czystość, siedzenia czy udogodnienia na pokładzie pozostawiają tu wiele do życzenia.
Ocena jakości usług i czystości: 36,3 pkt
Miejsce 2. Sudan Airways
Na drugim miejscu zestawienia znalazły się Sudan Airways. Niewiele rzeczy można tu pochwalić - jedynie fotele na pokładach samolotów nie zostały ocenione najniżej. Ze względu na niską jakość usług, linie lotnicze Sudan nie mają pozwolenia na wykonywanie lotów do Unii Europejskiej.
Ocena jakości usług i czystości: 33,3 pkt
Miejsce 1. Turkmenistan Airlines
Na pierwszym miejscu wśród najgorszych przewoźników niskobudżetowych i klasy ekonomicznej znalazły się linie lotnicze Turkmenistanu. Mimo że w skład floty wchodzą Boeingi, a piloci byli szkoleni na Zachodzie, to jeśli chodzi o komfort lotu, obsługę pasażerów i opiekę nad nimi, Turkmenistan Airlines są bez wątpienia najgorsze na świecie.
Ocena jakości usług i czystości: 30,8 pkt
at/if