Trwa ładowanie...

Nie wpuścili 82-latki na pokład. Wszystko przez błąd obsługi

Obywatelka Wielkiej Brytanii nie poleciała na wakacje z powodu niekompetencji pracowników lotniska Southampton. Osoby obsługujące odprawę uznały, że paszport 82-latki jest nieważny i nie wpuściły jej na pokład samolotu.

82-latka straciła lot i wakacje przez błąd pracowników82-latka straciła lot i wakacje przez błąd pracownikówŹródło: Adobe Stock, fot: CHRIS COOK
dp7p58g
dp7p58g

W roli głównej tego incydentu znalazł się personel Swissport, pracujący dla British Airways na lotnisku w Southampton w Wielkiej Brytanii. Jak podaje portal Independent, pracownicy nie znali nowych przepisów, obowiązujących po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej lub błędnie je zinterpretowali.

Pracownicy lotniska nie znali obowiązujących przepisów

Zgodnie z nowymi zasadami, od czasu brexitu, brytyjskie paszporty muszą być nie starsze niż 10 lat w dniu wyjazdu do danego państwa Unii Europejskiej, a dzień powrotu musi przypaść na co najmniej trzy miesiące przed datą upływu ważności dokumentu. 

Paszport kobiety spełniał te wymogi, ale mimo to została ona zatrzymana podczas kontroli. Pracownicy popełnili po prostu błąd. Według analizy portalu Independent, jej dokument umożliwiał wjazd na teren UE do 6 listopada bieżącego roku – jej pobyt musiałby zakończyć się do dnia 7 stycznia włącznie.

dp7p58g

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Od lat mieszka w Kolumbii. Zdumiewające, co myślą tam o Polsce

Personel odmówił 82-latce wejścia na pokład, mimo, że jej paszport był aktualny. Jak poinformowała córka poszkodowanej, pracownicy nie znali obowiązującego prawa i posiłkowali się informacjami przeczytanymi w internecie.

- Wszystko wydawało się bardzo przypadkowe, jeden z pracowników sprawdzał przepisy w Google i pokazywał nam je - mówiła. - Inna pani stwierdziła, że skontaktuje się z personelem brytyjskich służb granicznych, ale po powrocie przyznała, że z nikim nie rozmawiała - dodała. 

dp7p58g

Poszkodowana będzie się ubiegała o zwrot kosztów utraconego wyjazdu

82-latka musiała ostatecznie zapłacić ponad 500 funtów za "paszport premium". Mimo to ona i jej córka nie zdążyły na planowany lot, a kolejny był dopiero za tydzień. Tym samym podróżne nie skorzystały z wakacji, za które zapłaciły 2000 funtów ( ponad 10 tys. zł.)

Rzecznik prasowy lotniska Southampton poinformował, że kobieta może ubiegać się o odszkodowanie w wysokości 220 funtów za bezprawne niewpuszczenie jej na pokład. Ponadto 82-latka będzie walczyć jeszcze o zwrot kosztów za utracone wakacje.

dp7p58g

Źródło: Independent, Polsat News

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dp7p58g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dp7p58g

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj