O czym Polki zapominają idąc na plażę?
Wraz z sezonem urlopowym i upalnym latem, miliony polskich konsumentek rozpoczęły marsz na plażę i opalanie w mocnych promieniach słońca. Tymczasem, jak pokazuje badanie "Kosmetyczka Polki", aż 40% badanych kobiet nie stosuje kosmetyków chroniących przed szkodliwym działaniem promieni UV.
_ Wraz z sezonem urlopowym i upalnym latem, miliony polskich konsumentek rozpoczęły marsz na plażę i opalanie w mocnych promieniach słońca. Tymczasem, jak pokazuje badanie \"Kosmetyczka Polki\", aż 40% badanych kobiet nie stosuje kosmetyków chroniących przed szkodliwym działaniem promieni UV. _
Spośród kobiet, które dbają o zabezpieczenie przed słońcem 10% zadeklarowało używanie kosmetyków z oznaczeniem SPF 15. Kosmetyki o współczynniku SPF 20 stosowane są przez 9% kobiet. Kosmetykami o SPF 10 smaruje się 7% Polek. Na dalszych pozycjach, z 6% udziałami, znalazły się preparaty o współczynnikach SPF 6, SPF 8, SPF 25 i SPF 30.
Polki kupując kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej uważają, że najbardziej czytelnymi oznakowaniami są tylko oznaczenia liczbowe np. SPF 6, 10, 15. Takiej odpowiedzi udzieliło 44% respondentek. Taki wynik można uznać za spodziewany - współczynnik SPF jest najszerzej stosowanym na świecie oznaczeniem skuteczności ochrony przed słońcem (a dokładnie przed promieniowaniem UVB) i konsumenci są do niego przyzwyczajeni. Nieco mniej, bo 36% Polek twierdzi, że ważna jest kategoria słowna oraz oznaczenie liczbowe zawarte na jednej etykiecie. Zapis słowny kategorii, np. ochrona niska, średnia, wysoka lub bardzo wysoka, przemawia do 18% kobiet. Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej na produktach ochrony przeciwsłonecznej powinna widnieć przede wszystkim kategoria słowna ochrony.
Trzecia edycja badania firmy Inquiry \"Kosmetyczka Polki\" została przeprowadzona na grupie 601 kobiet, mieszkających w małych, średnich i dużych miastach, mających różne wykształcenie i żyjących na zróżnicowanym poziome finansowym.