Odwołano twój lot lub wycieczkę? Jeśli płaciłeś kartą, możesz łatwo odzyskać pieniądze
W ostatnim czasie wielu osobom odwołano loty lub wycieczki. Część z nich dokonała płatności kartą płatniczą, która posiada opcję chargeback. Pozwala ona na otrzymanie zwrotu pieniędzy.
Chargeback, czyli tzw. "obciążenie zwrotne" zostało stworzone w celu ochrony konsumentów. Na czym polega? W przypadku, gdy zakupione towary lub usługi są niezgodne z umową, klient może zażądać zwrotu pieniędzy. Dotyczy to również odwołanej wycieczki z biurem podróży lub anulowanego lotu – z przyczyn niezależnych od kupującego.
Jak wyjaśnia "Gazeta Wyborcza", na wniosek posiadacza karty bank, jako jej wydawca, jest zobowiązany do zwrotu środków na konto klienta. Z takiej reklamacji możemy skorzystać np. wtedy, gdy kupiliśmy towar przez internet i nie otrzymaliśmy go. Z opcji chargeback mogą w ostatnim czasie skorzystać rzesze poszkodowanych osób, którym z powodu epidemii koronawirusa odwołano lot lub wczasy.
Zobacz też: Chcesz otrzymać pieniądze za odwołany lot? "Warto zwrócić się do banku"
"GW" wskazuje, że gdy impreza turystyczna została odwołana z powodu epidemii, w pierwszej kolejności zastosowanie mają regulacje ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
"Przepisy stanowią, że odstąpienie od umowy o imprezę turystyczną przez podróżnego lub jej rozwiązanie przez organizatora turystyki, które to odstąpienie od umowy lub rozwiązanie umowy pozostaje w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2, jest skuteczne z mocy prawa dopiero po upływie 180 dni od dnia powiadomienia przez podróżnego o odstąpieniu lub powiadomienia o rozwiązaniu przez organizatora turystyki" – czytamy.
Źródło: Gazeta Wyborcza
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl