Trwa ładowanie...
dse3383

Ryanair odda pieniądze klientom. Irlandzki przewoźnik: "Nieautoryzowane strony blokują zwroty"

Niskokosztowa linia z Irlandii przekazała, że zwróci pieniądze klientom, którzy kupili bilety za pośrednictwem "nieautoryzowanych stron internetowych". W tym celu Ryanair wprowadza nową opcję "weryfikacji pasażera". Chodzi m.in. o Kiwi.com czy Fru.pl. Firma eSky.pl odniosła się do zarzutów przewoźnika.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Klienci mają szansę na odzyskanie pieniędzy za loty
Klienci mają szansę na odzyskanie pieniędzy za loty (Andrew Mccaren / Zuma Press / Forum, Fot: RM, Andrew Mccaren / Zuma Press / Forum)
dse3383

Ryanair oddaje pieniądze klientom, którzy zarezerwowali lot bezpośrednio na stronie internetowej przewoźnika. Linia twierdzi, że są pasażerowie, którzy mają problem ze zwrotem gotówki, którzy kupili bilety - jak to określiła - na "nieautoryzowanych stronach".

"Nowa opcja 'weryfikacji klienta' pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy" - czytamy w oświadczeniu Ryanair'a.

Problem ze zwrotem pieniędzy bezpośrednio na konto klienta

dse3383

Funkcja "weryfikacji klienta" ma pomóc pasażerom w odzyskaniu pieniędzy za loty oferowane przez pośredników na stronach internetowych. Linia Ryanair wymieniła firmy Kiwi.com, eSky.pl czy Fru.pl. Przewoźnik uważa, że powyższe strony dodają nazwiska klientów do "wirtualnych" kart kredytowych i blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konta osób, które czekają na zwroty.

- W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair, podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces "weryfikacji klienta" online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanair - tłumaczył Eddie Wilson, prezes Ryanair'a.

Oświadczenie eSky.pl

"Odnosząc się do komunikatu linii lotniczej Ryanair z dnia 9 lipca, w ocenie firmy eSky.pl takie działanie jest próbą wykorzystania pandemii COVID-19 do przejmowania klientów OTA (internetowych biur podróży), które mają możliwość prezentowania ofert setek linii lotniczych, aby klient sam mógł porównać i zdecydować, która jest dla niego najlepsza. Dodatkowo klienci eSky.pl mogą skorzystać z produktów typu MultiLine, łączących w ramach jednej podróży loty różnych przewoźników, dzięki czemu mogą znaleźć opcję najbardziej dopasowaną do swoich potrzeb.

dse3383

Pragniemy również poinformować, że przed i na samym początku pandemii realizacja zwrotów za niewykorzystane bilety lotnicze ww. linią przebiegała bez zakłóceń. Następnie po zmianie polityki w zakresie anulowanych lotów przez linię Ryanair, tj. wstrzymanie zwrotów pieniężnych i oferowanie voucherów przez przewoźnika, przekazaliśmy je zgodnie z regulacjami linii do naszych klientów. Wskazywanie na brak bądź niewłaściwe dane klientów jako powód braku zwrotu środków przez Ryanair jest bezzasadne, zwłaszcza że dotychczas wszystkie procesy przebiegały bezproblemowo.

Ponadto szybkość zwrotu środków przez poszczególne linie lotnicze ma krytyczne znaczenie w szybkości realizowanych zwrotów do klientów. W aktualnej sytuacji trudno jest bowiem oczekiwać od internetowych biur podróży, aby kredytowały przewoźników na taką skalę. Wykorzystywanie takiej sytuacji przez przewoźnika przeciwko Klientom nie powinno mieć miejsca.

Informujemy także, iż zastosowane przez linię określenie 'Nieautoryzowana strona internetowa' godzi w nasze dobre imię. Firma eSky.pl istnieje na rynku od 15 lat, obsługując miliony klientów (w 2019 r. - ponad 3 mln), a także jest agentem akredytowanym Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. W ofercie eSky znajdują się loty ponad 950 linii lotniczych, ponad 1,3 mln opcji zakwaterowania, ubezpieczenia podróżne oraz możliwość wynajmu samochodu. Firma posiada doskonałe relacje z uznanymi na całym świecie liniami lotniczymi, wprowadza rozwiązania umożliwiające oferowanie korzystnych ofert lotniczych dla klientów, m.in. poprzez wdrożenieNDC (New Distribution Capability)." - przekazał Deniz Rymkiewicz z portalu eSky.pl.

Źródło: "Ryanair", "eSky.pl"

dse3383

Odleciał bez pasażerów. Kuriozalna sytuacja podczas lotu do Krakowa

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dse3383

Podziel się opinią

Share

dse3383

dse3383