Skandaliczne zachowanie na pokładzie. Linia lotnicza zablokowała pasażerów
Para, która pokłóciła się z pasażerką o odchylenie fotela w samolocie, nie będzie już latać liniami Cathay Pacific. Linie lotnicze z Hongkongu zakazały jej lotów po tym, jak w sieci pojawiło się wideo obrazujące incydent, do którego doszło podczas jednego z niedawnych rejsów.
Na nagraniu zamieszczonym na portalu Xiaohongshu, chińskim odpowiedniku Instagrama, widać skandaliczne zachowanie dwojga pasażerów. Para używała wulgarnych gestów i potrząsała fotelem pasażerki podczas 14-godzinnego lotu z Hongkongu do Londynu liniami lotniczymi Cathay Pacific.
Pasażerowie znęcali się nad podróżną
Linia lotnicza w oświadczeniu, opublikowanym na tej samej platformie, przeprosiła za zaistniałą sytuację. "Utrzymujemy politykę zerowej tolerancji wobec zachowań naruszających przepisy bezpieczeństwa lub prawa innych pasażerów" - napisała firma w komunikacie przetłumaczonym przez CNBC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Był w wodzie, gdy pojawiły się rekiny. "Wtedy wiedziałem, że czas wyjść"
Pasażerka, która nagrała część wideo, twierdzi, że była nękana po odmowie ustawienia fotela do pionowej pozycji. Zgłosiła sytuację załodze, ale nie przyniosło to żadnych rezultatów. Na nagraniu widać, jak jej fotel jest kopany i popychany przez podróżnych siedzących za nią. Ostatecznie kobieta została przeniesiona na inne miejsce.
Cathay Pacific informuje, że załoga dwukrotnie wydała ustne ostrzeżenia zakłócającym spokój pasażerom. Zachowanie pary skłoniło również innych podróżnych do interwencji. Na nagraniu słychać, jak inni mówią: "Zachowujcie się przyzwoicie!" i "Nie znęcajcie się nad tą dziewczyną!"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
國泰航班上因椅背問題辱罵內地女 夫婦惹眾怒:太給我們香港人丟臉了
Pomimo zablokowania dwojga niesfornych pasażerów, linie Cathay Pacific spotkały się z krytyką ze strony użytkowników mediów społecznościowych. Internauci zarzucają przewoźnikowi niewłaściwe traktowanie podróżnych. "Dopiero po interwencji innych pasażerów Cathay próbowały naprawić sytuację" - brzmiał jeden z popularnych komentarzy.
To niejedyna taka sytuacja w chińskich liniach lotniczych
Wielu obywatelom Chin incydent ten przypomniał o skandalu z ubiegłego roku, kiedy linie zwolniły trzech członków załogi po tym, jak wyśmiewali pasażera, który błędnie użył słowa "carpet" zamiast "blanket".
Źródło: CNBC