Szwedka zachwycona naszym kurortem. "To jeszcze Polska czy już Saint-Tropez?"
Polskie miasta i kurorty są coraz częściej dostrzegane i doceniane za granicą. Tym razem w samych superlatywach o Sopocie piszą Szwedzi. W tygodniku "Icakuriren" ukazał się artykuł, w którym miasto zostało określone jako "najmodniejszy kurort w Polsce".
Z przyjemnością informujemy, gdy zagraniczne media piszą pozytywnie o polskich atrakcjach i miastach. Tym razem o Polsce mogą przeczytać Szwedzi w tygodniku "Icakuriren".
Szwedzi odkryli Sopot
"WOW! Jeden z najpopularniejszych tygodników w Szwecji – Icakuriren (czytany przez 400 tys. osób) – pisze o naszym pięknym Sopocie" - pochwaliła się w swoich mediach społecznościowych Sopocka Organizacja Turystyczna.
Polski kurort odwiedziła dziennikarka Anna Wahlgren. Zachwycił ją nocleg w legendarnym Grand Hotelu, który określiła jako "zanurzenie w minionej epoce". Była zaskoczona jego ceną. "Spodziewałabym się, że za hotel tej klasy trzeba zapłacić dwa razy tyle" - czytamy. Podkreśla także, fakt, że choć do późna była poza hotelem, czuła się w okolicy bardzo bezpiecznie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Turkusowa woda i rajskie widoki. Nieodkryty przez Polaków zakątek w ukochanym wakacyjnym kraju
Dziennikarka podkreśla, że jest też wszędzie blisko - nie trzeba daleko iść czy podjeżdżać na plażę.
Czytaj także: Sopot. Co warto zobaczyć nad morzem?
Szwedka jest zachwycona kuchnią w miejscowych restauracjach. Wymienia nie tylko te eleganckie - dodaje, że z Polski nie można wyjechać bez wizyty w barze mlecznym. Szwedka skorzystała także ze spa, które w polskim wydaniu okazało się jakości premium w bardzo rozsądnej cenie. Uznała polski kurort za idealny cel na city break dla Szwedów - bliski, bilety lotnicze są bardzo tanie, a na miejscu będą zachwyceni. Bilety ze Sztokholmu można kupić za mniej niż 100 zł w jedną stronę.
Sopocka Organizacja Turystyczna dodaje, że Wahlgren określiła Sopot, za "najmodniejszy nadmorski kurort w Polsce, idealny dla fanów plaży i śródziemnomorskiego stylu życia!". "Czy to jeszcze Polska, czy już Saint-Tropez?" - pyta na koniec z przymrużeniem oka.
Publikacje w zagranicznych mediach to świetna reklama
- To świetna wiadomość i doskonała promocja – zarówno dla miasta, jak i dla całej polskiej turystyki. Artykuły w zagranicznych mediach mają ogromne znaczenie, bo działają jak najlepsza rekomendacja: są autentyczne, oparte na osobistych doświadczeniach i trafiają dokładnie do grupy potencjalnych turystów - komentuje Karol Wiak z Nocowanie.pl.
Dodaje, że w przypadku Szwecji to szczególnie ważne – połączenia lotnicze są szybkie i tanie, a Skandynawowie coraz chętniej szukają atrakcyjnych, a przy tym bardziej przystępnych cenowo kierunków niż południe Europy.
- Sopot ze swoim śródziemnomorskim klimatem, plażą i bogatą ofertą gastronomiczną wpisuje się w te oczekiwania idealnie - podkreśla. - Można powiedzieć, że takie publikacje działają jak darmowa reklama – budują markę Polski jako destynacji turystycznej. A kiedy Sopot nazywany jest "najmodniejszym kurortem w Polsce", to sygnał, że potencjał całego naszego wybrzeża dostrzegany jest coraz szerzej - dodaje ekspert.
Źródło: Icakuriren/ WP