Warszawskie Okęcie powiedziało: adios, Hiszpanie
Terminal 2 na warszawskim Okęciu ruszy w marcu – obiecuje w "Rzeczpospolitej" nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec. Systemy uruchomi nie hiszpański Ferrovial z Budimeksem, ale niemiecki Hochtief.
Terminal 2 na warszawskim Okęciu ruszy w marcu – obiecuje w \"Rzeczpospolitej\" nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec. Systemy uruchomi nie hiszpański Ferrovial z Budimeksem, ale niemiecki Hochtief.
Budowa Terminalu 2, to dwa lata opóźnienia i groźba międzynarodowej kompromitacji. Mimo to zanosiło się, że wyrzucone w październiku przez ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) konsorcjum Ferrovial, Budimex i Lamela wróci na Okęcie.
Tymczasem nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec – wcześniej dyrektor lotniska w Łodzi – oświadczył: _ podpisałem wartą 400 tys. euro umowę z Hochtiefem na asystę techniczno-operacyjną. Ten koncern weźmie na siebie uruchomienie m.in. systemów bagażowych, informatycznych, odprawy pasażerskiej, a także przeszkolenie pracowników. _
Kiedy nowa hala odlotów zostanie otwarta? Michał Marzec wydłużył wcześniej podawany termin o dwa dni. Przez ostatnie tygodnie media powielały informacje, że Okęcie musi być gotowe do obsługi pasażerów ze strefy Schengen do 28 marca. _ W dokumentach Komisji Europejskiej widnieje data 30 marca. I najpóźniej tego dnia nastąpi otwarcie _– sprostował.
Jeśli do końca marca Okęcie nie będzie gotowe do obsługi pasażerów ze strefy Schengen, obywatele z UE będą się musieli legitymować Straży Granicznej, jak np. goście z Białorusi.