MiastaZbliża się kolejny "Weekend za pół ceny". Trzecia edycja już na początku października

Zbliża się kolejny "Weekend za pół ceny". Trzecia edycja już na początku października

Zbliża się kolejny "Weekend za pół ceny". Trzecia edycja już na początku października
Źródło zdjęć: © PAP | Rafał Guz
Ilona Raczyńska

26.09.2017 11:55, aktual.: 26.09.2017 13:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od 6 do 8 października będzie można korzystać z wybranych ofert turystycznych za pół ceny. Akcja "Polska zobacz więcej. Weekend za pól ceny" realizowana jest wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Do udziału w trzeciej edycji akcji zgłosiło się ponad 560 partnerów. W poprzedniej, wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 75 tys. osób. Organizatorzy liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w edycji jesiennej będzie jeszcze większa. - "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, odkrywania jej turystycznego potencjału. Chcemy, aby Polacy korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii - mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zdaniem prezesa POT większe zainteresowanie wyjazdami weekendowymi w tzw. sezonie niskim wydłuży sezon i pobudzi ruch turystyczny, co przełoży się na większe przychody z turystyki dla gospodarki krajowej.

- Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu br. nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie, a takie akcje jak "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu" - mówi Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Do jesiennej akcji najwięcej, bo 105 partnerów zgłosiło się z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu uplasowało się województwo pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie - 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu. Są to m.in.: restauracje, hotele czy muzea.

Akcja skierowana jest do przedstawicieli branży turystycznej zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom, jak i tych jeszcze nieodkrytych oraz potrzebujących wsparcia. Jest wiele marek turystycznych dobrze znanych w danym regionie, ale mniej kojarzonych w innych miejscach kraju. Listę wszystkich obiektów oraz szczegóły akcji można znaleźć na stronie www.polskazobaczwiecej.pl.

Źródło artykułu:PAP
weekendmiastaw podróży
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także