Joon - nowa linia lotnicza Air France. Dla hipsterów i millenialsów

W grudniu Joon rozpocznie loty z Paryża do 4 popularnych europejskich miast, a latem przyszłego roku na trasach międzykontynentalnych. Niszowy przewoźnik ma spełniać oczekiwania pasażerów młodego pokolenia, dlatego ma być "marką modową, podniebnym barem, kanałem rozrywkowym i osobistym asystentem, który... również lata".

Joon to linie lotnicze, które mają latać... przy okazji
Źródło zdjęć: © Youtube.com | Joon - Also an Airline
Anna Jastrzębska

– Joon jest nowym modelem linii – pomiędzy tradycyjnym przewoźnikiem, a linią niskokosztową. Będzie to zupełnie nowe doświadczenie dla klientów – twierdzi Franck Terner, dyrektor naczelny Air France. – To jeden z naszych największych projektów, który jest częścią planu strategicznego Trust Together. Ta inwestycja stanowi dla grupy Air France KLM ważny priorytet, ponieważ dzięki Joon chcemy odzyskać udziały grupy w rynku przewozów lotniczych – dodaje.

– Pracując nad Joon, staraliśmy się zdefiniować zupełnie nową ofertę w branży lotniczej: nowoczesną, innowacyjną, kreatywną i młodą duchem. Joon jest młodszą siostrą Air France, która postanowiła zerwać z tradycją i czerpać inspiracje z nowych oczekiwań swoich podróżnych. Chcemy im dać doświadczenie, które wykracza daleko poza drzwi kabiny samolotu – uzupełnia Jean-Michel Mathieu, dyrektor naczelny Joon.

Obraz
© Youtube.com | Joon - Also an Airline

Lata przy okazji?

Twórcy nowej linii twierdzą, że będzie ona "marką modową, podniebnym barem, kanałem rozrywkowym i osobistym asystentem, który również lata". Eco, organic, life-streaming, Youtube, wirtualna rzeczywistość… to język młodych, do których Joon kieruje swoje zaproszenie.

Aktualnie linia zatrudnia 160 osób, z czego 140 to wykwalifikowani piloci i personel pokładowy, z doświadczeniem zdobytym w Air France, którzy teraz zasilą szeregi nowej linii. W 2020 r. linia planuje zatrudniać już ponad 1 tys. osób.

Start lotów jest zapowiedziany na 1 grudnia br. Nowych lotniczych wrażeń millenialsi będą mogli doświadczyć początkowo na 4 trasach z Paryża (z lotniska Charles’a de Gaulle’a) do Barcelony (51 lotów), Berlina (37 lotów), Lizbony (28 lotów tygodniowo) i Porto (3 loty). Ceny biletów będą się rozpoczynały od 39 euro.

Latem 2018 r. przewoźnik planuje otworzyć 2 trasy międzykontynentalne, uruchamiając loty do Brazylii (Fortaleza) – 2 razy w tygodniu w cenie od 249 euro, a także na Seszele (Mahé) – 3 razy w tygodniu w cenie od 299 euro.

Joon będzie latać maszynami Airbus A320 / A321 oraz Airbus A340 / A350. Linia zapowiada, że do 2020 r. będzie posiadać 28 samolotów: 18 na trasach dalekiego zasięgu (A340 i A350) oraz 10 przeznaczonych do lotów europejskich (A320 i A3210).

Lecąc w klasie ekonomicznej, w cenie biletu będzie można przewieźć duży bagaż podręczny, na który składa się walizka lub torba o wymiarach maks. 55 x 35 x 25 cm oraz dodatkowo torba z laptopem, torebka damska czy torba z zakupami (np. zakupy na lotnisku) o łącznej wadze do 12 kg. Podróż w klasie biznes będzie uprawniać do bezpłatnego przewozu jednej sztuki bagażu rejestrowanego (do 23 kg) oraz bagażu podręcznego (walizka kabinowa + dodatkowe akcesorium) do 18 kg.

Obraz
© Youtube.com | Joon - Also an Airline

Podniebny bar i takie tam

Podróżni w klasie ekonomicznej będą częstowani bezpłatnymi napojami zimnymi i gorącymi, w tym – jak przystało na hipsterów – organiczną kawą. Mogą też skorzystać z płatnych opcji cateringu, w 20 proc. składającego się z produktów organicznych. Dostępne będą m.in. wysokoenergetyczne smoothie, wino i tapasy. Klasa biznes będzie korzystać z bezpłatnego serwisu pokładowego.

Joon ma również oferować rozrywkę pokładową w zupełnie nowej formie. Zaraz po wejściu na pokład samolotu pasażerowie będą mogli zalogować się do pokładowego systemu rozrywki i odbierać program korzystając ze swojego własnego urządzenia – tabletu, laptopa, czy smartfona. Porty USB dostępne przy fotelach pasażerów mają natomiast rozwiązać problem wyczerpanych baterii.

Przy wejściu do samolotu podróżnych powitają marynarskie paski, tenisówki i pikowane kamizelki. Stewardes i stewardów – jak łatwo się domyślić – nie będą obowiązywały tradycyjne uniformy. Stroje, które zaprojektowano tak, aby pasowały do charakteru linii, będą sportowe, na luzie, ale eleganckie zarazem. A ponieważ "eco jest trendy", do ich produkcji użyto między innymi włókien z recyklingu, pochodzących z przetworzonych butelek plastikowych.

Będziecie latać? My z chęcią spróbujemy!

Źródło: materiały prasowe/ WP

Praca na wakacje dla najmłodszych. Kiedy i gdzie mogą pracować nieletni?

Wybrane dla Ciebie

Pędził z zawrotną prędkością. Grozi mu więzienie i wysoka grzywna
Pędził z zawrotną prędkością. Grozi mu więzienie i wysoka grzywna
Losowali, co robić w Wenecji. Nie każdy odważyłby się na taki pomysł
Losowali, co robić w Wenecji. Nie każdy odważyłby się na taki pomysł
Nowy bon turystyczny już niebawem. Na jaką dopłatę można liczyć?
Nowy bon turystyczny już niebawem. Na jaką dopłatę można liczyć?
Wyjątkowa atrakcja w Łodzi. Rusza zwiedzanie "podziemnej katedry"
Wyjątkowa atrakcja w Łodzi. Rusza zwiedzanie "podziemnej katedry"
Jedno z najbardziej widowiskowych wydarzeń w Tatrach. Zapada w pamięci na całe życie
Jedno z najbardziej widowiskowych wydarzeń w Tatrach. Zapada w pamięci na całe życie
Familiada. Padło pytanie o ulubione miasto turystów
Familiada. Padło pytanie o ulubione miasto turystów
Spektakularne widoki w polskich górach. Oto najpiękniejsze panoramy
Spektakularne widoki w polskich górach. Oto najpiękniejsze panoramy
Ważna decyzja w Zakopanem. "Ogromne znaczenie"
Ważna decyzja w Zakopanem. "Ogromne znaczenie"
Tanio, czysto, ale bez szału. Sprawdził, jak jest w Hajduszoboszlo
Tanio, czysto, ale bez szału. Sprawdził, jak jest w Hajduszoboszlo
Złe wieści dla turystów. Podróż do USA droższa
Złe wieści dla turystów. Podróż do USA droższa
Zagadka pewnego tunelu. Wciąż nie wiadomo, skąd się wziął
Zagadka pewnego tunelu. Wciąż nie wiadomo, skąd się wziął
Europejska wyspa absolutnym hitem Polaków. Gigantyczny wzrost przyjazdów
Europejska wyspa absolutnym hitem Polaków. Gigantyczny wzrost przyjazdów