WP

Młodzi Polacy chętnie podróżują, ale nie wyobrażają sobie wakacji bez smartfona

Aż 96 procent Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje - wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners na grupie respondentów z 11 państw. Najwyższy wskaźnik - 99 proc. - zanotowano w Hiszpanii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Młodzi Polacy chętnie podróżują, ale nie wyobrażają sobie wakacji bez smartfona
(William Perugini/Shutterstock)
WP

Najpopularniejszymi celami podróży młodych ludzi są chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62 proc.), Francuzów (59 proc.), Holendrów (55 proc.), Włochów (51 proc.) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46 proc.) Z kolei aż 61 proc. spośród podróżujących młodych Polaków ceni przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny.
- Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty, jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. 56 proc. Polaków oraz 39 proc. mieszkańców Państwa Środka nad cenę przedkłada atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji – wyjaśnia Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Przedstawiciele pokolenia Y (osób urodzonych w Polsce w latach 1984-1997), dokonując wyborów, często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej usługi czy miejsca planowanego wyjazdu. W odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, 44 proc. Polaków wskazało, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Co ciekawe, aż 50 proc. Austriaków i 47 proc. Niemców najczęściej zaufanie pokłada w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.

Warto dodać, że dla młodych podróżników możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji w internecie podczas podróży, postrzegana jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. W takim podejściu przodują respondenci z naszego kraju. Aż 69 proc. Polaków nie wyobraża sobie wyjazdu na wakacje bez smartfona. Podstawowym zabezpieczeniem w oczach 67 proc. Chińczyków, 60 proc. Australijczyków i 58 proc. Brytyjczyków jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Natomiast aż 39 proc. Francuzów czuje się bezpiecznie, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów.
- Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie, jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze, nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować – dodaje Piotr Ruszowski.
ir

WP
Polub WP Turystyka
WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP