Młodzi Polacy chętnie podróżują, ale nie wyobrażają sobie wakacji bez smartfona
Aż 96 procent Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje - wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners na grupie respondentów z 11 państw. Najwyższy wskaźnik - 99 proc. - zanotowano w Hiszpanii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże.
03.08.2016 | aktual.: 15.11.2016 15:16
Najpopularniejszymi celami podróży młodych ludzi są chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62 proc.), Francuzów (59 proc.), Holendrów (55 proc.), Włochów (51 proc.) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46 proc.) Z kolei aż 61 proc. spośród podróżujących młodych Polaków ceni przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny.
- Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty, jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. 56 proc. Polaków oraz 39 proc. mieszkańców Państwa Środka nad cenę przedkłada atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji – wyjaśnia Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Przedstawiciele pokolenia Y (osób urodzonych w Polsce w latach 1984-1997), dokonując wyborów, często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej usługi czy miejsca planowanego wyjazdu. W odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, 44 proc. Polaków wskazało, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Co ciekawe, aż 50 proc. Austriaków i 47 proc. Niemców najczęściej zaufanie pokłada w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.
Warto dodać, że dla młodych podróżników możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji w internecie podczas podróży, postrzegana jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. W takim podejściu przodują respondenci z naszego kraju. Aż 69 proc. Polaków nie wyobraża sobie wyjazdu na wakacje bez smartfona. Podstawowym zabezpieczeniem w oczach 67 proc. Chińczyków, 60 proc. Australijczyków i 58 proc. Brytyjczyków jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Natomiast aż 39 proc. Francuzów czuje się bezpiecznie, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów.
- Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie, jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze, nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować – dodaje Piotr Ruszowski.
ir