Okazja dla miłośników podróży retro. Wielka atrakcja już na początku lipca
2 lipca w trasę z Wrocławia ruszy zabytkowy pociąg. Dla podróżnych dostępne będą oryginalne wagony, które pozwolą poczuć się jak za dawnych czasów.
21.06.2023 | aktual.: 22.06.2023 08:11
Zabytkowy pociąg z Wrocławia w Góry Sowie
Już 2 lipca dla miłośników kolei dostępna będzie wyjątkowa podróż, która pozwoli szczęśliwcom poczuć ducha lat 20. i 70. ubiegłego wieku. Wszystko dzięki dwóm zabytkowym pociągom, które ruszą w trasę z Wrocławia oraz Głuszycy. Przejazd odbędzie się po najbardziej malowniczych liniach Dolnego Śląska, czyli linii nr 285 (Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice), linii nr 266 (Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój) oraz linii 286 (Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny).
Pociąg oferowany turystom to prawdziwa perełka, ponieważ posiada w swoim składzie m.in. wagony z końcówki lat 20. XX w. Na wyposażeniu znajdować się będzie m.in. zabytkowy bar, dostępny dla podróżnych przez cały czas trwania trasy.
O niezwykłej trasie poinformował Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Jak możemy przeczytać na stronie, podczas podroży obecny będzie przewodnik, który chętnie opowie podróżnym o historii kolei oraz ciekawostkach związanych z miejscami, przez które skład będzie przejeżdżał.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z Berlina do Wiednia
Jedna z linii kolejowych, które będą obsługiwane podczas niezwykłej podróży, powstała już w latach 70. XIX w. Jej zadaniem było skrócenie przejazdu pomiędzy Berlinem a Wiedniem.
Z tego powodu na trasie znajduje się sporo niezwykłych punktów, m.in. jedne z najwyższych mostów kolejowych w Polsce, a także liczne tunele. Tunel pod Sajdakiem ma długość 377 m.
Wspomniany szlak, prowadzący z Kłodzka do Wałbrzycha, jest jednym z najpiękniejszych na Dolnym Śląsku.
Wagony z różnych lat
Pociągi, które ruszą w trasę już 2 lipca, mają w swoim składzie elementy z różnych lat. Jak możemy przeczytać na stronie Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu:
"Pociąg, który wyjechać ma z Wrocławia w kierunku stacji Jedliny Zdrój, stanowią trzy wagony z lat 1928 -1930, zbudowane w zakładach Linke Hofmann Werke (po 1945 roku Pafawag) oraz wagon salonka i kuszetka z lat 70. XX wieku. Siłą pociągową będzie lokomotywa Fiat SU45 – 079. Jest to ostatni spalinowóz tej serii, który jest czynny i zachowany w historycznym malowaniu, wraz z oryginalnym wyposażeniem technicznym i detalami dekoracyjnymi, jakie te pojazdy trakcyjne posiadały w latach swojej codziennej służby."
W pociągu dostępny będzie także bar, gdzie będzie można kupić ciepłe przekąski i napoje, a także klubowe gadżety. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na cele statutowe organizacji.
Dla podróżnych dostępne będą dwa pociągi - "Wielka Sowa", wyjeżdżający z Wrocławia, oraz "Borowa", jadący z Głuszycy. Za przejazd w wagonie przedziałowym z lat 70. XX wieku w pierwszym z nich zapłacimy 139 zł za bilet cały i 109 zł za ulgowy, a w drugim odpowiednio 59 i 49 zł.
Wagon z ławkami drewnianymi z lat 20. XX wieku w pociągu "Wielka Sowa" będzie nas kosztował 129 i 99 zł, a w "Borowej" 49 i 39 zł.
I na koniec wiadomość z ostatniej chwili. Oto komunikat Klubu Sympatyków Kolei: "Wychodząc naprzeciw dużemu zainteresowaniu akcją Pociągiem w Góry Sowie z 2 lipca 2023 r., postanowiliśmy zorganizować kolejną edycję Pociągu w Góry Sowie, która odbędzie się 16 lipca 2023 r. "
O szczegółach można przeczytać na stronie organizatora.
Źródło: kskwroclaw.pl