Trwa ładowanie...

Podsumowali turystów w Polsce. Przyjeżdżają z własnymi ziemniakami, kradną żarówki, tłuczki i dywany

Właściciele miejsc noclegowych muszą nieustannie utrzymywać standard, by zadowolić gości. Okazuje się, że ci bywają wiecznie niezadowoleni, mają zachcianki nie z tej ziemi, a na złość lub "na pamiątkę" potrafią też coś ukraść.

Gospodarze podsumowali zachowania turystówGospodarze podsumowali zachowania turystówŹródło: Adobe Stock
d1atmg5
d1atmg5

Oto #HIT2023. Przypominamy najlepsze materiały minionego roku.

Serwis Nocowanie.pl zapytał gospodarzy miejsc noclegowych o opinię na temat turystów, którzy ich odwiedzają. Aż 600 gospodarzy wypełniło ankietę, w której mogli nie tylko ocenić, ale i opisać najczęstsze zachowania turystów.

Rosnące oczekiwania

Z badania wynika, że wraz z rosnącymi cenami noclegów Polacy oczekują coraz więcej. 41 proc. badanych uważa, że oczekiwania gości były "nieadekwatne w stosunku do zakresu oferowanej usługi".

– Trudno nam ocenić, czy oczekiwania faktycznie były "z kosmosu", czy po prostu Polacy z urlopu na urlop podnoszą poprzeczkę gospodarzom, którzy nie zawsze rozumieją, że na rynku mają szansę tylko ci, którzy nieustannie rozwijają się w zakresie obsługi gości – mówi Tomasz Machała, prezes Nocowanie.pl .

d1atmg5

Jednocześnie właściciele doceniają dobre wychowanie polskich gości w kontakcie z recepcją i nimi samymi – aż 97 proc. badanych odpowiedziało, że goście zachowują się grzecznie i kulturalnie.

Co ciekawe, gospodarze zauważyli, że z miesiąca na miesiąc rosną też oczekiwania dotyczące wyżywienia. "Polacy oczekują pieczywa bezglutenowego, wegańskich wędlin, certyfikowanych produktów ekologicznych, niektórzy nawet dań przygotowywanych jak w sanatorium z uwzględnieniem różnych potrzeb zdrowotnych" - czytamy w podsumowaniu ankiet.

Turyści mają coraz wyższe oczekiwania względem jedzenia w obiektach noclegowych Adobe Stock
Turyści mają coraz wyższe oczekiwania względem jedzenia w obiektach noclegowychŹródło: Adobe Stock

Gospodarze podkreślają, że zdarzają się prośby dziwne lub niemożliwe do spełnienia. "Gość w jednym z ośrodków poprosił, by w jego daniach nie było śladu kminku. Inny gospodarz wskazuje, że gościł turystów, którzy na wyżywieniu chcieli oszczędzić, więc przyjechali do niego z własnymi ziemniakami" - czytamy.

d1atmg5

Nie potrafią się zachować

Z dalszej części badań wynika, że Polacy oczekują standardu hotelowego i opieki 24 godziny na dobę także od obiektów, które nimi nie są. 36 proc. badanych gospodarzy przyznało, że odbiera telefony po godzinie 22 z prośbą o natychmiastowe interwencje w sprawach, które oceniają jako "błahe". Jedną nich było na przykład zakłócanie odbioru telewizji naziemnej przez radar wojskowy w miejscowości Jarosławiec.

Zapytani o niepożądane zachowania turystów właściciele najczęściej wskazują na głośne zachowanie po godz. 22. Towarzyszy temu zazwyczaj spożycie alkoholu, głośna muzyka, a nawet orgie seksualne - skarżył się jeden z ankietowanych. Turyści często też palą w pokojach mimo zakazu, kłócą się przy grillu i nie zwracają uwagi na nieodpowiednie zachowanie swoich dzieci.

Turyści często wszczynają awantury przy grillu Adobe Stock
Turyści często wszczynają awantury przy grilluŹródło: Adobe Stock

Uczestnicy badania narzekają także na to, że aż 80 proc. gości nie segreguje śmieci w obiektach, które o to proszą.

d1atmg5

Zdarza się też, że turyści kłamią na temat rozmiaru psa, z którym przyjadą. Deklarują, że zabiorą małego pieska, który na miejsc okazuje się być dużym i agresywnym. "Jeden z gospodarzy wskazał, że miewa gości, którzy zapraszają swoje psy do łóżka" - informuje Nocowanie.pl".

Jak podsumowali gospodarze, w większości wypadków wystarcza zwrócenie uwagi, jednak 16 proc. ankietowanych przyznaje, że zdarzyło im się wzywać policję do turystów.

Turyści kradną... wszystko, co się da

Ta była niezbędna w przypadku kradzieży, z którymi spotkało się 15 proc. badanych. Okazuje się, że turyści wynoszą z obiektów noclegowych różne przedmioty. Czasem na złość właścicielom, a czasem tłumaczą, że "na pamiątkę".

d1atmg5

"Z pokojów znikają kubki, sztućce, szlafroki, sprzęt elektroniczny i małe AGD. Choć łupem turystów padły też: mały dywan, tłuczek do kotletów, kapa na łóżko, storczyk i duża bojka rybacka, służąca za dekorację pomieszczenia socjalnego" - czytamy w podsumowaniu ankiet.

Wyjątkowym zaangażowaniem wykazał się jeden z turystów, który w pewnym apartamencie wszystkie żarówki energooszczędne zamienił na zwykłe tradycyjne. Ale to jeszcze nie koniec. Najbardziej nietypowym zniszczeniem, z jakim spotkał się jeden z gospodarzy było wyrwanie z kartongipsu całego oświetlenia sufitowego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1atmg5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1atmg5

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj