MiastaPomysł na promocję Sopotu nie wszystkim się podoba. "Banał, który nie opowiada żadnej historii"

Pomysł na promocję Sopotu nie wszystkim się podoba. "Banał, który nie opowiada żadnej historii"

Miało być innowacyjnie i nietypowo. A jak wyszło? Zdaniem niektórych nie do końca dobrze. Mowa o nowej kampanii promocyjnej Sopotu, która ma być m.in. wsparciem dla branży gastronomicznej i noclegowej, która ucierpiała z powodu pandemii. Ma też przyciągnąć turystów do miasta nie tylko na długie urlopy, ale i krótkie weekendowe wypady.

Sopot jesienią
Sopot jesienią
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Konstantin Tronin
oprac. IR

22.11.2021 10:57

Sopot ruszył z jesienną kampanią marketingową. Do wizyty w kurorcie zachęcają m.in. spoty radiowe i telewizyjne, zdjęcia czy kampania w mediach społecznościowych. Wszystko to ma być widoczne nie tylko w Polsce, ale i za granicą, np. w miastach partnerskich Sopotu.

Nowa kampania promocyjna Sopotu

Zamysłem projektu jest, to by pokazać, że Sopot to nie tylko molo, plaże i "Monciak", a hasłem przewodnim - "spójrz na Sopot z innej perspektywy".

Jedno jest pewne. W kurorcie po sezonie jest co robić, a miasto w jesiennej aurze z pewnością zachwyci każdego. Można tu np. skorzystać z tężni solankowych, pójść do galerii, na koncert, zachwycić się lokalną architekturą czy po prostu dobrze zjeść w jednej z restauracji.

"Każdy, kto ceni kameralne wydarzenia kulturalne, nadmorskie spacery i chce poznać zdrowotną moc tutejszej solanki, powinien koniecznie odwiedzić Sopot właśnie jesienią" - czytamy w opisie kampanii.

Spójrz na Sopot z innej perspektywy

Brak zachwytów nad kampanią Sopotu

Spotem zachwycają się oczywiście władze miasta czy Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Co ciekawe pod postami w mediach społecznościowych komentarzy praktycznie brak, bo z zachwytem wypowiedziały się tylko: Biblioteka Sopot, Polska Filharmonia Sopot i Mova Film, agencja kreatywna, która pracowała przy tworzeniu spotu.

Na YouTube ktoś skomentował wprost: "Marny ten spot. Można by go dopasować co do drugiego miasta".

Jak donosi "Gazeta Wyborcza", krytycznie o sopockiej kampanii wyraża się Jacek Kotarbiński, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w dziedzinie marketingu.

- Najnowszy spot Sopotu nie jest ani szczególnie innowacyjny, ani ciekawy. To po prostu ładny, jesienny obrazek i nic poza tym. Banał, który nie opowiada żadnej historii, nie przekazuje wartości społecznej, nie ma bohatera, nie ma w sobie po prostu niczego, co zwracałoby uwagę, wyróżniało Sopot w przestrzeni Polski czy Europy - uważa ekspert cytowany przez "GW". - Szkoda, bo potencjał marki Sopot ma wyjątkową siłę i warto było pokusić się o wyjątkową kreację właśnie pod kątem europejskiego odbiorcy. Moim zdaniem o sile obecnego filmu promocyjnego Sopotu będzie decydować jedynie jego płatne nagłośnienie. Niestety, ten projekt nie ma niczego w sobie, co pozwoli go dłużej zapamiętać.

A wam, jak się podoba nowa kampania promocyjna Sopotu? Przekonała was do wizyty w tym mieście jesienią?

Źródło: Sopot.pl/ Gazeta Wyborcza

Źródło artykułu:WP Turystyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)