Trwa ładowanie...
sopot
oprac. IR

Pomysł na promocję Sopotu nie wszystkim się podoba. "Banał, który nie opowiada żadnej historii"

Miało być innowacyjnie i nietypowo. A jak wyszło? Zdaniem niektórych nie do końca dobrze. Mowa o nowej kampanii promocyjnej Sopotu, która ma być m.in. wsparciem dla branży gastronomicznej i noclegowej, która ucierpiała z powodu pandemii. Ma też przyciągnąć turystów do miasta nie tylko na długie urlopy, ale i krótkie weekendowe wypady.

Share
Sopot jesienią
Sopot jesieniąŹródło: Adobe Stock, fot: Konstantin Tronin
d12v7xq

Sopot ruszył z jesienną kampanią marketingową. Do wizyty w kurorcie zachęcają m.in. spoty radiowe i telewizyjne, zdjęcia czy kampania w mediach społecznościowych. Wszystko to ma być widoczne nie tylko w Polsce, ale i za granicą, np. w miastach partnerskich Sopotu.

Nowa kampania promocyjna Sopotu

Zamysłem projektu jest, to by pokazać, że Sopot to nie tylko molo, plaże i "Monciak", a hasłem przewodnim - "spójrz na Sopot z innej perspektywy".

Jedno jest pewne. W kurorcie po sezonie jest co robić, a miasto w jesiennej aurze z pewnością zachwyci każdego. Można tu np. skorzystać z tężni solankowych, pójść do galerii, na koncert, zachwycić się lokalną architekturą czy po prostu dobrze zjeść w jednej z restauracji.

d12v7xq

"Każdy, kto ceni kameralne wydarzenia kulturalne, nadmorskie spacery i chce poznać zdrowotną moc tutejszej solanki, powinien koniecznie odwiedzić Sopot właśnie jesienią" - czytamy w opisie kampanii.

Spójrz na Sopot z innej perspektywy

Brak zachwytów nad kampanią Sopotu

Spotem zachwycają się oczywiście władze miasta czy Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Co ciekawe pod postami w mediach społecznościowych komentarzy praktycznie brak, bo z zachwytem wypowiedziały się tylko: Biblioteka Sopot, Polska Filharmonia Sopot i Mova Film, agencja kreatywna, która pracowała przy tworzeniu spotu.

d12v7xq

Na YouTube ktoś skomentował wprost: "Marny ten spot. Można by go dopasować co do drugiego miasta".

Jak donosi "Gazeta Wyborcza", krytycznie o sopockiej kampanii wyraża się Jacek Kotarbiński, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w dziedzinie marketingu.

- Najnowszy spot Sopotu nie jest ani szczególnie innowacyjny, ani ciekawy. To po prostu ładny, jesienny obrazek i nic poza tym. Banał, który nie opowiada żadnej historii, nie przekazuje wartości społecznej, nie ma bohatera, nie ma w sobie po prostu niczego, co zwracałoby uwagę, wyróżniało Sopot w przestrzeni Polski czy Europy - uważa ekspert cytowany przez "GW". - Szkoda, bo potencjał marki Sopot ma wyjątkową siłę i warto było pokusić się o wyjątkową kreację właśnie pod kątem europejskiego odbiorcy. Moim zdaniem o sile obecnego filmu promocyjnego Sopotu będzie decydować jedynie jego płatne nagłośnienie. Niestety, ten projekt nie ma niczego w sobie, co pozwoli go dłużej zapamiętać.

d12v7xq

A wam, jak się podoba nowa kampania promocyjna Sopotu? Przekonała was do wizyty w tym mieście jesienią?

Źródło: Sopot.pl/ Gazeta Wyborcza

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czy w Sopocie ludzie noszą maseczki? Sprawdzamy

Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!
d12v7xq

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12v7xq
d12v7xq