W PodróżyPrawie 300 tys. zł odszkodowania. Tyle linia lotnicza zapłaci za oblanie herbatą

Prawie 300 tys. zł odszkodowania. Tyle linia lotnicza zapłaci za oblanie herbatą

Linia lotnicza Turkish Airlines zapłaci 65 tys. euro odszkodowania pasażerowi, który podczas rejsu w 2017 r. został oblany gorącą herbatą. Po latach stronom konfliktu udało się dojść do porozumienia.

Serwis pokładowy, zdjęcie ilustracyjne
Serwis pokładowy, zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © 123RF
Monika Sikorska

22.04.2021 10:54

Do nieszczęśliwego wypadku doszło w 2017 r. podczas lotu z Dublina do Stambułu. 13-letni pasażer Emre Karakaya trzymał wówczas w ręku kubek z gorącą herbatą, który został mu przypadkiem wytrącony przez jednego z członków personelu pokładowego.

Turkish Airlines zapłaci poszkodowanemu chłopcu

Chłopiec doznał poparzeń obu nóg i choć rany szybko się zagoiły, to pozostawiły po sobie obszerne blizny. Matka poszkodowanego 13-latka wniosła z tego względu pozew przeciwko liniom lotniczym Turkish Airlines.

Po latach strony konfliktu doszły do porozumienia, a przewoźnik zgodził się zapłacić poszkodowanym rekompensatę w wysokości 65 tys. euro, czyli prawie 300 tys. zł.

Ryanair też musiał wypłacić odszkodowanie

Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2019 r., kiedy to podczas lotu linią lotniczą Ryanair z Rzymu do Krakowa 8-letnia dziewczynka została przez stewardessę oblana gorącą czekoladą. Pasażerka doznała obrażeń drugiego stopnia i była leczona w szpitalu.

Irlandzki przewoźnik początkowo odrzucał roszczenia rodziny, jednak Sąd Najwyższy w Dublinie orzekł, że Ryanair ma zapłacić 150 tys. euro (prawie 700 tys. zł) odszkodowania.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł w 2019 r., że linie lotnicze są odpowiedzialne za wszelkie urazy, jakich pasażerowie doznają podczas lotu. Chyba że przewoźnik udowodni, że do wypadku doszło z winy pasażera.

Źródło: "Fly4free"

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)