Sukces polskiego przewoźnika. Wyprzedził europejskich liderów
W ubiegłym miesiącu Polskie Linie Lotnicze LOT dopisały na swoje konto kolejny, niemały sukces. Nasz krajowy przewoźnik okazał się w kwietniu najbardziej punktualną linią w Europie.
Ranking najbardziej punktualnych linii lotniczych tworzony jest każdego miesiąca przez opiniotwórczą markę Cirium. Prestiżowa firma jest liderem w branży analityki lotniczej.
LOT na zaszczytnym miejscu
W czwartym miesiącu trwającego roku Polskie Linie Lotnicze LOT wykonały 8,1 tys. połączeń. Z analizy Cirium wynika, że aż 89,25 proc. z nich odbyło się na czas. Dzięki temu polski przewoźnik wyprzedził w zestawieniu europejskich liderów, takich jak hiszpańską Iberię, której wskaźnik punktualności wyniósł 87,28 proc. oraz norweskiego Norwegian Air Shuttle, ze wskaźnikiem punktualności na poziomie 87,15 proc.
Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się takie linie lotnicze jak: Austrian Airlines oraz Finnair.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS7
Dobry początek roku dla LOT-u
Warto zaznaczyć, że w rankingach najbardziej punktualnych europejskich przewoźników LOT od początku roku wypada bardzo dobrze, bowiem już trzykrotnie znalazł się w pierwszej piątce zestawienia. W styczniu zrealizował 87,52 proc. lotów punktualnie i uplasował się na piątym miejscu. Z kolei w marcu zajął trzecie miejsce z wynikiem 88,29 proc. punktualnych połączeń. Jeśli przez cały rok będzie utrzymywał swoją dobrą passę, można zająć wysoką pozycję w zestawieniu rocznym, a najprawdopodobniej wyższą niż w 2022 roku, kiedy to przypadło mu 10. miejsce.
Cirium bada rynek lotniczy nie tylko Europy, ale i całego świata. W rejonie Azji i Pacyfiku tytuł najbardziej punktualnej linii ostatniego miesiąca uzyskał Air New Zealand, w Ameryce Północnej - Delta Air Lines, natomiast w Ameryce Południowej - Copa Airlines. Z kolei na Bliskim Wschodzie liderem został Oman Air, a za najbardziej punktualnego przewoźnika Afryki uznano niskokosztowe, południowoafrykański Safair.
Źródło: Cirium