Tajemnicze sygnały z kosmosu. Australijscy naukowcy są zdumieni

Jak poinformowali obserwatorzy z Australii, teleskopy zbierają ogromną ilość niewyjaśnionych sygnałów pochodzących z obcych galaktyk. Odebrały niemal podwojoną liczbę znanych "szybkich impulsów radiowych", czyli jasnych przebłysków fal radiowych, które docierają na Ziemię z kosmosu.

Tajemnicze sygnały z kosmosu. Australijscy naukowcy są zdumieniŹródło: Wikipedia
dm1yu84

Zarejestrowane sygnały są najbliższe i najjaśniejsze spośród wszystkich kiedykolwiek odebranych. Szybkie wybuchy radiowe są jednym z najbardziej tajemniczych zjawisk we wszechświecie. Są to wybuchy niesamowitej energii - równoważne ilości uwolnionej przez Słońce w ciągu 80 lat. Trwają zaledwie chwilę i pochodzą z tajemniczego źródła.

Niektórzy sugerują, że sygnały są emitowane przez cywilizację pozaziemską. Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda w zeszłym roku uznali, że mogą pochodzić z ogromnych nadajników. Inni sugerują przyczyny, takie jak czarne dziury lub gwiazdy neutronowe, które na siebie wpadają.

Odkryliśmy 20 szybkich serii radiowych w ciągu roku, to prawie podwojenie liczby wykrytych sygnałów na całym świecie, odkąd je odkryto w 2007 r. Korzystając z nowej technologii udowodniliśmy również, że szybkie wybuchy radiowe pochodzą z drugiej strony wszechświata, a nie z naszej galaktycznej okolicy - powiedział dr Ryan Shannon.

Naukowcy mają nadzieję, że uda im się zanotować kolejne sygnały i wyjaśnić ich pochodzenie. Jeśli okaże się, że jest ich wystarczająco dużo, mogą stać się użytecznym sposobem na zrozumienie historii wszechświata. Zostały bowiem wysłane, kiedy był znacznie młodszy niż jest dzisiaj.

dm1yu84

_Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.