W Chinach Rok Ognistej Świni bez świń w TV
Chińska telewizja państwowa CCTV postanowiła "unikać nadawania wizerunków świń", by nie urażać uczuć ok. 18 mln chińskich muzułmanów, choć za kilka tygodni w Chinach przypadnie świętowanie Nowego Roku księżycowego, który tym razem będzie rokiem zodiakalnej Ognistej Świni.
_ Chińska telewizja państwowa CCTV postanowiła \"unikać nadawania wizerunków świń\", by nie urażać uczuć ok. 18 mln chińskich muzułmanów, choć za kilka tygodni w Chinach przypadnie świętowanie Nowego Roku księżycowego, który tym razem będzie rokiem zodiakalnej Ognistej Świni. _
Chiński nowy rok rozpocznie się 18 lutego 2007 i potrwa do 2 lutego 2008. Jego patronką będzie Ognista Świnia.
W całych Chinach, podobnie jak i w dużej części Azji z okazji nowego roku pojawiają się wszędzie wizerunki patronującego mu zodiakalnego zwierzęcia - w postaci zabawek, maskotek, na plakatach.
CCTV nie podała oficjalnie o najnowszym ograniczeniu, ale kiedy szwajcarska grupa Nestle chciała wykorzystać w swojej kampanii reklamowej rysunek świnki, okazało się, że wizerunek tego zwierzęcia jest niewskazany.
Podobnie agencja reklamowa Mindshare z Szanghaju została poinformowana, żeby nie umieszczać świnek w swoich reklamach.
Wyznawcy Proroka w Chinach stanowią grupę zróżnicowaną pod względem kulturowym, rozsianą po różnych prowincjach. W jej skład wchodzą m.in. Turkmeni, Mongołowie, Ujgurowie z północno- zachodniej prowincji Sinkiang (Xinjiang).
Nie tylko w Chinach rok świni sprawił kłopot: oburzony poczuł się imam Wielkiego Meczetu w Tajpej, któremu władze Tajwanu przysłały życzenia na kartce z czterema różowymi prosiaczkami.
(PAP)