Regulamin konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny

REGULAMIN KONKURSU na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej (XIV edycja)

Obraz
Źródło zdjęć: © Polska Organizacja Turystyczna

SPIS TREŚCI:
§ 1. Informacje ogólne
§ 2. Idea Konkursu
§ 3. Zakres Konkursu
§ 4. Przebieg Konkursu
§ 5. Kapituła Konkursu
§ 6. Warunki zgłoszenia
§ 7. Terminy
§ 8. Nagrody
§ 9. Inne postanowienia
§10. Informacje organizacyjne

§ 1
INFORMACJE OGÓLNE

  1. Głównym organizatorem Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - CERTYFIKAT Polskiej Organizacji Turystycznej zwanego dalej „Konkursem” jest Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, zwanymi dalej ROT.
  2. Polska Organizacja Turystyczna, zwana dalej POT, jest administratorem Konkursu oraz wyłącznym właścicielem praw majątkowych do logo i nazwy Konkursu.
  3. ROT-y pełnią rolę strategicznych partnerów Konkursu, w ścisłej współpracy z POT.
  4. Prawo zgłaszania kandydatur do Konkursu przysługuje Polskiej Organizacji Turystycznej, Regionalnym i Lokalnym Organizacjom Turystycznym, samorządom terytorialnym i gospodarczym, instytucjom, twórcom produktów turystycznych, stowarzyszeniom, fundacjom turystycznym, przedsiębiorcom prywatnym, a także organizatorom turystyki.
  5. Partnerami Konkursu mogą być media ogólnopolskie, regionalne i lokalne oraz przedsiębiorstwa turystyczne posiadające ofertę przyjazdową do Polski. Media promują ideę Konkursu, pretendentów do Certyfikatu POT i laureatów, a poprzez to Polskę jako destynację turystyczną.
  6. POT zastrzega sobie możliwość zaproszenia do współorganizacji, innych niż wymienionych w Regulaminie partnerów, celem zapewnienia najwyższego poziomu merytorycznego Konkursu.
  7. Partnerzy zobowiązują się do jak najszerszej dystrybucji informacji i promocji Konkursu oraz laureatów, jako elementu wspólnych działań prowadzonych w ramach bieżącej współpracy.
  8. POT i ROT-y dbają o właściwą organizację i wysoki poziom merytoryczny Konkursu.

§ 2
IDEA KONKURSU

  1. Konkurs ma na celu wyłonienie w danym roku kalendarzowym, w XIV edycji za rok 2016, najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich promocję, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.
  2. Wyłonionym w Konkursie produktom turystycznym zostaną przyznane w danym roku kalendarzowym Certyfikaty POT.
  3. Certyfikaty POT przyznawane są w 3 formach:

1) Certyfikat POT,
2) Złoty Certyfikat POT,
3) Certyfikat Internautów.

  1. Certyfikat POT oraz Złoty Certyfikat POT przyznawany jest przez Kapitułę, (o której mowa w § 5).
  2. Certyfikaty POT przyznawane są przez Kapitułę w maksymalnej liczbie 10.
  3. Złoty Certyfikat POT, w liczbie 1, zostanie wybrany przez Kapitułę spośród wszystkich produktów turystycznych wyróżnionych dotychczas Certyfikatem POT i zgłoszonych przez ROT jako kandydat do Złotego Certyfikatu POT

1) Złoty Certyfikat POT będzie mógł uzyskać tylko ten produkt turystyczny, który otrzymał w latach ubiegłych Certyfikat POT i następnie twórczo rozwinął swoją działalność,
2) Złoty Certyfikat POT może być przyznany produktowi nie wcześniej niż po upływie 5 lat od daty otrzymania Certyfikatu POT,
3) Otrzymanie Złotego Certyfikatu POT łączy się z przyznaniem nagrody głównej, o której mowa w § 8.

  1. Certyfikat Internautów, w liczbie 1, zostanie wyłoniony w drodze konkursu internetowego przeprowadzonego na portalu informacyjnym o zasięgu ogólnopolskim wg regulaminu znajdującego się na portalu.

§ 3
ZAKRES KONKURSU

  1. W ramach Konkursu przyjmowane są zgłoszenia dotyczące produktu turystycznego, zgodne z przyjętą przez organizatorów definicją1 pojęcia „produktu turystycznego”:

1) Produkt turystyczny – Wydarzenie cykliczne – charakteryzuje się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni. Jako przykłady można wymienić: Festiwal Przystanek Woodstock, Dymarki Świętokrzyskie, Jarmark Dominikański, festiwale filmowe, muzyczne (wydarzenie o dużej skali, dużej liczbie osób biorących w nim udział),
2) Produkt turystyczny – Pakiet usług turystycznych - Impreza turystyczna – składa się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki. Jako przykłady można wymienić: Małopolska Wieś dla Dzieci, Podziemna eskapada czyli wycieczka z przygodami,
3) Produkt turystyczny – Obiekt – charakteryzuje się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie) mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy. Jako przykłady można wymienić: Centrum Słowian i Wikingów, Manufaktura w Łodzi,
4) Produkt turystyczny – Szlak – składa się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą. Jako przykłady można wymienić: Szlak Orlich Gniazd, Szlak Piastowski, Szlak Architektury Drewnianej.
5) Produkt turystyczny – Obszar – wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretną lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi. Jako przykłady można wymienić: Beskidzka 5, Park Rowerowy Wierchomla.

  1. Po sprawdzeniu zgodności zgłoszenia z przyjętą definicją produktu turystycznego i etapie regionalnym, rozpoczyna się etap ogólnopolski - Kapituła przeprowadza ocenę merytoryczną zgłoszeń, wyrażoną w punktacji, na podstawie poniższych kryteriów. 5 KRYTERIA OCENY Ocena Opis produktu idea, główne atrakcje, grupa docelowa, infrastruktura turystyczna: 0-5 Perspektywy dalszego rozwoju plan działań, strategia rozwoju, członkostwo w sieciach, stowarzyszeniach, klastrach: 0-5 Opis atrakcyjności produktu turystycznego z punktu widzenia turystów *USP - unique selling proposition, jakie unikalne cechy motywują turystów do skorzystania z oferty produktu? Jakie walory krajobrazu, cechy klimatu, obiekty dziedzictwa, zagospodarowania przestrzennego przyciągają turystów na dany teren i obszar? Opis segmentacji rynku docelowego: 0-10 *Podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego działania związane z wprowadzeniem produktu turystycznego na rynek, m.in. pakietowanie usług i ofert, korzystanie z różnych kanałów dystrybucji, wspólna strategia marketingowa, liczba oraz nazwy biur podróży, portali sprzedażowych mających w swojej ofercie ten produkt, etc. Opcjonalnie można posłużyć się danymi finansowymi lub statystycznymi z ostatnich 2 lat) 0-10 Zastosowane innowacje w rozwoju produktu jakie nowatorskie i innowacyjne rozwiązania zastosowano w zakresie: samej oferty (np. oferowanie usług / produktów dotychczas na rynku nieznanych, zupełnie nowych), zarządzania (np. funkcjonowanie w ramach innowacyjnej formuły partnerstwa z innymi podmiotami), marketingu (stosowanie nowatorskich metod promocji, badań, komunikacji z rynkiem, etc ): 0-5 Wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji przykłady narzędzi nowych technologii to: beacony, QR kody, aplikacje mobilne,zastosowanie technologii web 2.0, planery podróży, geotagowanie, platformy multimedialne, multimedialne / interaktywne ekspozycje, systemy teleinformatyczne, rezerwacja / zakup on-line, e-booki, ekspozycje 3D, hologramy, wirtualne wycieczki, etc: 0-5 Gospodarcze, społeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu potencjał ekonomiczny produktu, w tym zdolność do generowania miejsc pracy, obraz produktu - postrzeganie oferty na rynku turystycznym, stopień komercjalizacji, efekt ekonomiczny, integrowanie społeczności lokalnej, szacunkowa wielkość ruchu turystycznego, możliwość recepcyjna produktu: 0-5 Zgodność z „Marketingową strategią w sektorze turystyki na lata 2012 – 2020” oraz „Planem Działania POT na lata 2016-2017” czy produkt jest niszowy? Wizerunkowy? Czy jest zgodny z tematami wiodącymi w planie działania POT, np. wellbeing, turystyka kulturowa z rozszerzeniem na zamki i pałace, turystyka aktywna, w tym wodna, rowerowa etc: 0-5 Opis podjętych działań promocyjnych reklama w TV, reklama w prasie, reklama w radiu, wydawnictwa promocyjne, udział w targach, internet, outdoor, eventy, działania PR, inne oryginalne formy promocji

Dodatkowe kryteria dla kandydata do Złotego Certyfikatu
Twórcze rozwinięcie działalności produktu od otrzymania Certyfikatu POT twórcze rozwinięcie działalności produktu ( liczba współpracujących
touroperatorów, kanałów dystrybucji, liczba imprez / targów / przedsięwzięć promocyjnych, w których uczestnik konkursu brał udział, liczba sprzedanych
biletów / uczestników / ofert / uczestników: 0-30

§ 4
PRZEBIEG KONKURSU

  1. Konkurs zostanie ogłoszony na stronach internetowych administrowanych przez POT oraz ROT.
  2. Zawiadomienia o ogłoszeniu Konkursu zostaną dodatkowo wysłane do ROT drogą elektroniczną.
  3. Konkurs składa się z dwóch etapów: A. Etap I - regionalny

1) ROT prowadzi akcję informacyjną i wyłania kandydatów do Certyfikatu ze swoich regionów we własnej formule organizacyjnej (półfinał Konkursu) na podstawie własnego regulaminu,
2) ROT przyjmuje zgłoszenia za pośrednictwem aplikacji konkursowej, przygotowanej i dostarczonej przez POT,
3) Po oficjalnym ogłoszeniu Konkursu przez POT, ROT w swoich regionach ogłosi I etap Konkursu za pośrednictwem mediów regionalnych i lokalnych, własnych stron internetowych oraz za pomocą innych środków przekazu i jednocześnie informuje, jakie formalności należy spełnić, aby zgłosić produkt turystyczny na tym etapie Konkursu,
4) Kapituła powołana przez ROT dokonuje oceny otrzymanych zgłoszeń i wskazuje 3 produkty turystyczne z całego regionu do udziału w etapie ogólnopolskim, w tym jeden z nich do rankingu internetowego,
5) Do etapu ogólnopolskiego, ROT przesyła również zgłoszenie 1 kandydata do miana Złotego Certyfikatu POT,
6) Region reprezentowany przez najbardziej aktywny i zaangażowany w przebieg I etapu Konkursu ROT, może zostać nagrodzony specjalnym wyróżnieniem Prezesa POT, wg zasad ustalonych przez POT.
B. Etap II - ogólnopolski
7) POT przedstawia członkom Kapituły Konkursu wszystkie zgłoszenia przesłane przez ROT, spełniające warunki określone w Regulaminie,
8) Kapituła Konkursu zapoznaje się z kandydaturami konkursowymi i dokonuje ich oceny na podstawie kryteriów, o których mowa w § 3 Regulaminu,
9) W drodze indywidualnej oceny punktowej, o której mowa w pkt. 2), Kapituła Konkursu wybiera maksymalnie 15 kandydatów do Certyfikatu z najwyższą liczbą punktów, a następnie spośród nich w drodze wyboru jawnego, na podstawie kryteriów z § 3, wybiera, maksymalnie 10 kandydatów, którym przyznaje Certyfikaty POT,
10) Spośród pozostałych 5 kandydatów, którym nie przyznano Certyfikatów POT, Kapituła Konkursu może przyznać maksymalnie 3 wyróżnienia,
11) Spośród zgłoszonych do miana Złotego Certyfikatu POT produktów turystycznych, Kapituła Konkursu wybiera na podstawie kryteriów, o których mowa w § 3, 3 nominowane produkty turystyczne, a następnie, w drodze tajnego głosowania wybiera jeden produkt turystyczny, któremu nada miano – ZŁOTEGO CERTYFIKATU POT,
12) Sekretarz Kapituły Konkursu przygotuje oficjalny protokół z wynikami, który będzie przedstawiony do wiadomości publicznej podczas Gali Wręczenia Certyfikatów POT, będącej podsumowaniem XIV edycji Konkursu z udziałem laureatów, gości, partnerów Konkursu oraz mediów.

§ 5
KAPITUŁA KONKURSU

  1. Zgłoszone do II etapu Konkursu – ogólnopolskiego, produkty turystyczne ocenia Kapituła Konkursu, powołana przez Prezesa POT, działająca zgodnie z regulaminem prac Kapituły Konkursu.
  2. W celu zapewnienia wysokiego poziomu i fachowości w podejściu do oceny zgłoszonych produktów turystycznych do udziału w pracach Kapituły zarówno na poziomie regionalnym jak i ogólnopolskim zaproszeni zostaną eksperci w zakresie turystyki, budowy i promocji produktów turystycznych, komunikacji społecznej i marketingowej, przedstawiciele środowisk akademickich związanych z turystyką, przedstawiciele mediów oraz przedstawiciele izb branżowych. Wskazane jest, aby w składzie kapituły na poziomie regionalnym byli przedstawiciele izb branżowych, w tym szczególnie osoby pozostające poza strukturami członków zarządów ROT i członków zwyczajnych organizacji w celu wzmocnienia relacji z branżą w regionach, oraz stworzenia nowego kanału promocji konkursu.
  3. Wyboru osób, do których skierowane zostaną zaproszenia do udziału w pracach Kapituły Konkursu na poziomie ogólnopolskim, dokonuje Prezes POT, który podejmuje również decyzję o liczbie członków Kapituły Konkursu.
  4. ROT mają prawo wyłonić jednego niezależnego przedstawiciela spośród wszystkich ROT, który będzie reprezentował Regiony w Kapitule Konkursu na poziomie ogólnopolskim.
  5. Tryb pracy Kapituły Konkursu na poziomie ogólnopolskim:

1) Członkowie Kapituły Konkursu ocenią produkty turystyczne na podstawie kart ocen, za pośrednictwem aplikacji przygotowanej przez POT, w terminie wskazanym w § 7. Na podstawie ich indywidualnych ocen powstanie ranking 15 z największą liczbą punktów, który stanowić będzie podstawę do dalszej oceny. Lista ta zostanie przedstawiona na posiedzeniu Kapituły Konkursu,
2) W przypadku, jeśli na miejscu 15 znajduje się więcej niż jeden kandydat z taką samą liczbą punktów, to głos decydujący co do wyboru jednego z nich przysługuje Przewodniczącemu Kapituły,
3) Każdy członek Kapituły konkursu wybiera 10 kandydatów spośród wybranych 15 kandydatów, o których mowa w ust. 1 i 2.. Certyfikat POT przyznawany jest 10 kandydatom, którzy po zsumowaniu głosów poszczególnych członków Kapituły Konkursu uzyskali największą liczbę punktów. W sytuacji, gdy po zsumowaniu głosów poszczególnych członków Kapituły Konkursu na miejscu 10 będzie kilku kandydatów z taką samą liczbą punktów to głos decydujący co do wyboru jednego z nich przysługuje Przewodniczącemu Kapituły,
4) Każdy członek Kapituły konkursu wybiera 1 kandydata spośród nominowanych do Złotego Certyfikatu POT 3 kandydatów. Złoty Certyfikat POT przyznawany jest kandydatowi, który po zsumowaniu głosów poszczególnych członków Kapituły Konkursu uzyskał największą liczbę punktów. W sytuacji, gdy po zsumowaniu głosów poszczególnych członków Kapituły Konkursu więcej niż jeden z kandydatów z największą liczbą punktów będzie miał taką samą ilość punktów to głos decydujący co do wyboru jednego z nich przysługuje Przewodniczącemu Kapituły Konkursu.
5) Każdy członek Kapituły konkursu może oddać 1 głos na 1 kandydata na danym etapie wybierania kandydata do Certyfikatów. Oddając swój głos na danego kandydata, członek Kapituły Konkursu uwzględnia kryteria, o których mowa w § 3 Regulaminu,
6) Kapituła Konkursu ma prawo w drodze głosowania, odstąpić od przyznania Złotego Certyfikatu POT, na uzasadniony i pisemny wniosek Członka Kapituły Konkursu,
7) Na pisemny wniosek Sekretarza Konkursu, w przypadku stwierdzenia rażąco niskiego poziomu zgłoszonego produktu turystycznego lub nienależycie przygotowanych materiałów zgłoszeniowych, Przewodniczącemu Kapituły przysługuje prawo odrzucenia zgłoszenia z Konkursu na każdym etapie Konkursu,
8) Szczegółowy Regulamin prac Kapituły Konkursu zostanie przedstawiony wszystkim ROT w terminie poprzedzającym termin rozpoczęcia przyjmowania zgłoszeń do Konkursu Ogólnopolskiego.
§ 6
WARUNKI ZGŁOSZENIA

  1. Etap I - regionalny

1) Podmioty biorące udział w etapie regionalnym, zgłaszają swoje kandydatury do ROT poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w aplikacji internetowej,
2) ROT zgłasza do etapu ogólnopolskiego maksymalnie 3 wybrane (wyselekcjonowane) produkty turystyczne do miana Certyfikatu (w tym jeden z nich do konkursu internetowego) oraz maksymalnie 1 produkt turystyczny do miana Złotego Certyfikatu. Łącznie liczba wszystkich zgłoszonych produktów turystycznych przez dany ROT nie może przekroczyć 4.

  1. Etap II - ogólnopolski Prawo zgłaszania produktów turystycznych do etapu II Konkursu przysługuje ROT po wcześniejszym przeprowadzeniu, wg swojego Regulaminu, etapu regionalnego w obrębie swoich regionów (województw), za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego w aplikacji internetowej,
  2. Prawo zgłaszania kandydatów do Konkursu o Złoty Certyfikat POT mają ROT-y.
  3. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać drogą internetową za pomocą aplikacji wraz z wszelkimi załącznikami (materiałami promocyjnymi) zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) Każda zgłoszona kandydatura powinna zawierać zdjęcia oraz inne materiały multimedialne poświadczające atrakcyjność produktu turystycznego i potwierdzające spełnienie kryteriów, o których mowa w §3. Formularz aplikacyjny należy wypełnić starannie, podając jak najwięcej informacji opisujących produkt turystyczny, b) Rozpatrywane będą kandydatury, które dotrą do POT w wyznaczonym terminiem, o którym mowa w § 7, c) Regulamin znajduje się na stronach internetowych POT: www.konkurs.pot.gov.pl, www.pot.gov.pl, www.polskapodajdalej.pl, d) Dodatkowych informacji udziela Koordynator Konkursu: Anna Księżnik – Polska Organizacja Turystyczna, tel: 22 536-70-25, 22 536-70-70, e-mail: anna.ksieznik@pot.gov.pl. § 7 TERMINY
  4. Etap I - regionalny: Termin rozpoczęcie tego etapu – 27 czerwca 2016 r. Termin przyjmowania zgłoszeń od ROT przez POT drogą on-line – do 4 listopada 2016 r.
  5. Etap II – ogólnopolski: Okres trwania tego etapu – od 5 listopada do 16 grudnia 2016 r.
  6. Gala wręczenia Certyfikatów – 17 lutego 2017 r., podczas targów Tour Salon w Poznaniu.
  7. Terminy powyższe w uzasadnionych przypadkach mogą ulec zmianie, o czym POT poinformuje, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem.

§ 8
NAGRODY

  1. Nagrodą główną w Konkursie dla produktu turystycznego, który został wyróżniony „Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej”, będzie zrealizowanie przez POT krajowej kampanii promocyjnej w roku 2017, o wartości nie mniejszej niż 100 000 PLN. Harmonogram działań przygotowawczych do kampanii zostanie opracowany przez POT w terminie 1 miesiąca od daty przyznania Złotego Certyfikatu POT. Zasady, termin i sposób realizacji kampanii promocyjnej oraz jej zasięg określi POT w konsultacji z właściwym ROT i zarządcą (właścicielem) nagrodzonego produktu. Kampania realizowana będzie przez POT.
  2. Produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat Internautów), zostaną włączone w wybrane działania promocyjne prowadzone przez POT na rynku krajowym oraz rynkach objętych działaniami Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej, na zasadach określonych przez POT, do końca roku kalendarzowego, w którym rozstrzygnięto Konkurs. POT może zdecydować o wydłużeniu tego terminu.
  3. Ponadto wszystkie produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem POT (w tym Certyfikat Internautów) oraz laureat Złotego Certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej otrzymają zgodę na posługiwanie się logo Certyfikatu POT w swoich materiałach promocyjnych, na zasadach określonych przez POT i przekazanych laureatowi w dniu otrzymania Certyfikatu w formie zasad posługiwania się nim.

§ 9
INNE POSTANOWIENIA

  1. Przesłane na Konkurs ogólnopolski materiały i dokumentacja zostaną zabezpieczone przez POT i nie będą zwracane.
  2. ROT-y przejmują od POT wszelką odpowiedzialność z tytułu roszczeń osób trzecich, jakie mogą powstać w związku ze zgłoszeniem.
  3. Wypełnienie zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem zobowiązań i warunków wynikających z niniejszego regulaminu.
  4. Poprzez dokonanie zgłoszenia produktów turystycznych do Konkursu, uczestnik udziela POT i ROT niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie przez POT i ROT z utworów załączonych do produktu turystycznego w szczególności zdjęć, filmów, itp. Powyższa licencja obejmuje prawo do wykorzystania utworów w celach promocyjnych w ramach działalności statutowej POT i ROT, w tym m.in. poprzez wprowadzania utworów lub poszczególnych elementów do pamięci komputera i sieci wewnętrznych typu Intranet oraz Internet, jak również przesyłania utworu w ramach wyżej wymienionej sieci; upubliczniania utworów w formie elektronicznej; trwałe lub czasowe zwielokrotnienia jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworów - wytwarzania określoną techniką egzemplarzy oraz w zakresie obrotu egzemplarzami, na których zostały one utrwalone; użyczenia lub najmu egzemplarzy; wykorzystanie utworów lub ich dowolnych części do prezentacji.
  5. Decyzja Kapituły Konkursu jest ostateczna.

§ 10
INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  1. Zadania ROT-u biorącego udział w Konkursie w roli strategicznego Partnera:

1) ROT po potwierdzeniu współpracy przy organizacji Konkursu komunikuje rozpoczęcie naboru zgłoszeń do lokalnej branży turystycznej, również nie będącej członkami ROT-u, oraz mediów danego regionu,
2) Po zakończeniu Konkursu ROT monitoruje w swoim regionie produkty turystyczne, które zostały uhonorowane Certyfikatem. ROT informuje POT, o ewentualnym naruszeniu przez zarządcę produktu kryteriów „produktu turystycznego” lub wystąpienia innych nieprawidłowości.

  1. Zadania POT:

1) Koordynacja przeprowadzenia Konkursu (w tym konkursu internetowego),
2) Relacjonowanie na łamach stron administrowanych przez POT przebiegu Konkursu,
3) Wysyłanie do mediów w formie elektronicznych newsletterów informacji o produktach turystycznych,
4) Stworzenie właściwych warunków pracy Kapituły, w szczególności umożliwienie jej członkom pełnego zapoznania się z ofertą wybranych produktów turystycznych wytypowanych do etapu ogólnopolskiego,
5) Organizacja finałowej Gali wręczenia Certyfikatów,
6) Przygotowanie i realizacja działań promocyjnych dla zdobywców Certyfikatów oraz Złotego
Certyfikatu POT oraz Certyfikatu Internautów według zasad ustalonych przez POT.

Wybrane dla Ciebie
Wybrali najbardziej przyjazne miasto Europy. Blisko Polski
Wybrali najbardziej przyjazne miasto Europy. Blisko Polski
Część Warszawy zamknięta. Filmowcy przejęli ją na dwa tygodnie
Część Warszawy zamknięta. Filmowcy przejęli ją na dwa tygodnie
Zaskakujący przedmiot, który warto spakować do walizki. Zapewnia komfort
Zaskakujący przedmiot, który warto spakować do walizki. Zapewnia komfort
Chester najpiękniejszym miastem na świecie. Jak wyprzedził Wenecję czy Paryż?
Chester najpiękniejszym miastem na świecie. Jak wyprzedził Wenecję czy Paryż?
Naukowcy przeliczyli ptaki w locie. Niewyobrażalna liczba
Naukowcy przeliczyli ptaki w locie. Niewyobrażalna liczba
Nowy system kontroli na Kanarach. Ważne zmiany na lotniskach
Nowy system kontroli na Kanarach. Ważne zmiany na lotniskach
Polskie miasto na równi z Dubrownikiem i Barceloną. "Piękne o każdej porze roku"
Polskie miasto na równi z Dubrownikiem i Barceloną. "Piękne o każdej porze roku"
Będzie tramwaj wodny po Zatoce Puckiej. "Na to czekaliśmy od lat"
Będzie tramwaj wodny po Zatoce Puckiej. "Na to czekaliśmy od lat"
Polka wygrała tzw. morderczy wyścig. "Teraz czas zobaczyć tunele z lawy"
Polka wygrała tzw. morderczy wyścig. "Teraz czas zobaczyć tunele z lawy"
Morderczy wysiłek na rajskiej wyspie. "Czułam ciarki na całym ciele"
Morderczy wysiłek na rajskiej wyspie. "Czułam ciarki na całym ciele"
Otworzyli wyjątkową atrakcję. Tylko dla odważnych
Otworzyli wyjątkową atrakcję. Tylko dla odważnych
Od 10 lat mieszka w Chinach. Przestrzega, czego nie wolno tu przewozić
Od 10 lat mieszka w Chinach. Przestrzega, czego nie wolno tu przewozić