Trwa ładowanie...

Brudne toalety, słaby komfort i awarie. Na co pasażerowie pociągów narzekali w 2017 roku?

1151 skarg od pasażerów wpłynęło w ubiegłym roku do Urzędu Transportu Kolejowego. Najczęściej skarżyli się na brak higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi. Awaria klimatyzacji, brudne toalety i niewłaściwe zachowanie konduktorów - to tylko niektóre przykłady.

Brudne toalety, słaby komfort i awarie. Na co pasażerowie pociągów narzekali w 2017 roku?Źródło: East News, fot: TADEUSZ KONIARZ/REPORTER
d21rupc
d21rupc

22 proc. korespondencji kierowanej przez pasażerów dotyczyła m.in. niedziałającej klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

W 17 proc. zgłoszeń pasażerowie mieli roszczenia finansowe. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Ilona Raczyńska/WP
Źródło: Ilona Raczyńska/WP

Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny otwarcia były tematem 13 proc. skarg - wynika z danych UTK. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczyło działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów.

d21rupc

Niezadowoleni pasażerowie najczęściej wysyłali skargi mailem (819 zgłoszeń). Popularną formą przesyłania skarg był również formularz kontaktowy na stronie internetowej – 140 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 68 skarg, za pośrednictwem e-PUAP – 6, a jedna osoba wniosła skargę osobiście.

PAP
Źródło: PAP

W Urzędzie Transportu Kolejowego pod numerem 22 460 40 80 dyżurują pracownicy, którzy informują pasażerów o przysługujących im prawach. W ubiegłym roku udzielono 1063 porad, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi na przedsiębiorstwa kolejowe.

A wy, jakie macie doświadczenia w podróży pociągami?

Źródło: UTK

Zobacz dworzec w Zakopanem. To antywizytówka miasta?

d21rupc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d21rupc

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj