Domowy check-in zamiast kolejek na lotnisku? Nowy system w fazie testów
Odprawa bagażu rejestrowanego w domu zamiast na lotnisku, czyli brak kolejek i duża oszczędność czasu. Brzmi jak bajka, ale linie Emirates już testują taką usługę.
Kolejki do nadania bagażu rejestrowanego potrafią czasem ciągnąć się przez połowę hali odlotów. Linie lotnicze wciąż pracują nad ulepszeniem tego systemu. Na wielu lotniskach wprowadzono np. kioski, w których odprawy można dokonać samodzielnie. W duży portach nie rozwiązuje to jednak problemu. Pasażerowie często mają wątpliwości podczas odprawy, muszą korzystać z pomocy obsługi, więc kolejki i tam robią się duże.
Wielu pasażerów z pewnością dopłaciłoby do biletu, żeby nie musieć się tłoczyć i marnować cennych minut. Naprzeciw tym potrzebom wychodzą linie lotnicze Emirates.
Jak informuje "Gulf News", anglojęzyczna gazeta z Dubaju, przewoźnik testuje właśnie innowacyjne rozwiązanie – domową odprawę. Jak wynika z filmu zamieszczonego w sieci, po bagaż miałby przyjeżdżać kurier. Po jego stronie byłoby też sprawdzenie dokumentów i wydruk karty pokładowej. Na razie brak szczegółów, na jakich zasadach system miałby funkcjonować.
- Nieustannie inwestujemy w innowacyjne sposoby poprawy jakości obsługi klienta. Obecnie testujemy kilka rozwiązań, mających na celu zwiększyć wygodę naszych klientów. Zdradzimy więcej szczegółów, gdy będą one dostępne – powiedział rzecznik Emirates.
Domowa odprawa brzmi wspaniale, ale nie da się ukryć, że system, jeśli w ogóle zostanie wprowadzony, będzie dostępny dla ograniczonej liczby pasażerów. Usługa będzie zapewne także dodatkowo płatna.