Nowy Jork. Na 69 piętrze powstanie punkt widokowy inspirowany słynnym zdjęciem
Słynna fotografia stała się już dziesiątki lat temu elementem popkultury, a Nowojorska Komisja Ochrony Zabytków chce przyciągnąć turystów budując 256 m nad ziemią belki, które wzniosą wszystkich chętnych w górę. Komisja liczy, że zdjęcia będą licznie udostępniane w mediach społecznościowych.
Na pomysł, aby na 69 piętrze budynku Rockefeller Center stworzyć punkt widokowy dostępny dla odwiedzających, wpadła firma Tishman Speyer Properties. Inspiracja pochodzi od słynnego zdjęcia Charlesa C. Ebbetsa, który w 1932 roku sfotografował grupę robotników podczas przerwy na lunch.
Fotografia wiecznie żywa
Autentyczność zdjęcia była wiele razy podważana. Niektórzy twierdzą, że to fotomontaż, a pozujący mężczyźni to modele, którzy tylko odgrywali rolę robotników. Wielu ludzi nie mogło uwierzyć, że ktoś potrafi być aż tak odważny, żeby ryzykować życiem, aby jeść kanapkę w tak niebezpiecznych warunkach.
Faktem jest jednak, że fotografia obiegła cały świat i stała się elementem popkultury wykorzystywanym na plakatach, koszulkach czy kubkach. Ciekawostką jest, że aż do 2003 roku autor zdjęcia był nieznany, a liczne reprodukcje przez dziesiątki lat były opatrywane podpisem: "autor nieznany".
Punkt widokowy ma przyciągnąć influencerów
Pomysł na nową atrakcję spodobał się Nowojorskiej Komisji Ochrony Zabytków.
Nowy Jork musi iść z duchem czasu, a obecnie najlepiej sprzedają się rzeczy i miejsca, których eksploratorami są ludzie, którzy potrafią zrobić biznes na prowadzeniu swoich social mediów. Prawdopodobnie więc chodzi o to, aby miejsce widokowe ulokowane 256 m nad ziemią stało się obiektem licznych eskapad zarówno influencerów jak i turystów odwiedzających Nowy Jork.
"Instagramowalne" miejsca - tak się teraz projektuje
Sądzi się, że co raz więcej budynków projektuje się w taki sposób, aby były jak najbardziej instagramowe (z ang. instagramable). Projektanci często dostają wytyczne, które mówią o tym, aby skupić się na takich elementach wykończenia i aranżacji wnętrza, które będą zachęcały ludzi do robienia zdjęć i umieszczania ich w mediach społecznościowych.
Przykładami miejsc, które są niezwykle popularne na Instagramie są chociażby słynna kawiarnia "Yeonnam-dong 239-21", której wnętrze przypomina czarno białą kreskówkę, czy nasz polski Mr Pancake, który może się pochwalić ilością 20 tys. zdjęć z hasztagiem #mrpancake.
Źródło: Noizz