Nowy system zwrotów w Ryanairze. Skorzysta z niego tylko część klientów
Ryanair w końcu wprowadził system zwrotów dla grupy klientów, którzy mieli największy problem z odzyskaniem pieniędzy za odwołane loty z powodu pandemii. Mowa o osobach, które nabywały bilety za pośrednictwem internetowych biur podróży.
Klienci, którzy rezerwowali bilety na lot Ryanairem za pośrednictwem biur podróży online czy stron internetowych (nienależących do irlandzkiego przewoźnika), mieli nikłe szanse na odzyskanie pieniędzy w przypadku odwołanych lotów w czasie pandemii. Wynikało to z braku porozumienia między linią lotniczą a pośrednikami.
Jak wyjaśnia polishexpress.co.uk, Ryanair zarzucał biurom podróży i serwisom pośredniczącym w sprzedaży biletów, że stosowały rozwiązania, przez które nie miał dostępu do pełnych danych osób, które dokonały rezerwacji. W konsekwencji nie mógł dokonać bezpośrednich zwrotów pieniędzy za bilety lotnicze. Natomiast próby dokonania zwrotów poprzez pośredników kończyły się niepowodzeniem i nieporozumieniami.
Ryanair – jak odzyskać pieniądze?
Po tysiącach reklamacji i wielu negatywnych opiniach, jakie spadły na niskokosztowego przewoźnika, w końcu wprowadził on nowy system weryfikacji. Dzięki wprowadzonym zmianom klienci będą w stanie uzyskać pieniądze bezpośrednio od irlandzkiej linii.
Aby uzyskać zwrot za bilety, należy wejść na oficjalną stronę internetową Ryanaira, pobrać formularz weryfikacji klienta, wypełnić go, a następnie wysłać. Po pozytywnej weryfikacji klienci otrzymają zwrot środków.
Źródło: polishexpress.co.uk