PKP Intercity zawiodło? "Burza w szklance wody i rozczarowanie"
Miały być rewolucyjne zmiany i znacznie większy komfort, a zdaniem podróżnych, wyszło co najwyżej przeciętnie. "Wystrój szpitalny, brak okien od korytarza - to nie jest nowa jakość" - napisał na platformie X Łukasz Malinowski, ekspert z portalu branżowego Rynek Kolejowy.
Polski przewoźnik kolejowy w ostatnim czasie pochwalił się inwestycjami w nowy tabor, w tym wagony pasażerskie. Miało to na celu przede wszystkim zwiększenie komfortu podróżnych. Co z tego wyszło?
Rzeczywistość nie dorównała oczekiwaniom
Na tegorocznej 16. edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO, które odbywają się w Gdańsku, w dniach od 22 do 26 września, zaprezentowano pierwszy z 300 zupełnie nowych wagonów, jakie FPS H. Cegielski wyprodukował dla PKP Intercity. Oczekiwania podróżnych i ekspertów z branży szybko jednak zderzyły się z rzeczywistością.
Przypomnijmy, że nowe wagony miały wprowadzić do PKP Intercity zupełnie nową jakość, zarówno jeśli chodzi o design jak i komfort podróży. W mediach społecznościowych szybko pojawiły się recenzje nowego przedziału drugiej klasy. Te nie były niestety zbyt pochlebne. "Burza w szklance wody i rozczarowanie, zamiast nowej jakości w najnowszych wagonach PKP Intercity" - napisał krótko na platformie X Filip Walkowiak, architekt i urbanista.
Niezwykłe nagranie ze Stegny. Niebo jak z bajki
Każdy z nowych wagonów, w tym zaprezentowana testowa wersja, wyposażony jest w 6 foteli z możliwością lekkiego rozłożenia i zmiany pozycji. Jak jednak stwierdził Łukasz Malinowski z portalu branżowego Rynek Kolejowy, są one zbyt twarde i nie zbyt wygodne. "Wystrój szpitalny, brak okien od korytarza - to nie jest nowa jakość" - podsumował ekspert we wpisie na platformie X. "Wnętrze utrzymane w chłodnych i sterylnych barwach. To nie są przytulne i zapraszające do podróży wnętrza" - dodał pod nagraniem, opublikowanym na swoim profilu na Instagramie.
Zalety nowych wagonów
Mimo sporego rozczarowania, którego nikt nie ukrywa, ekspertom udało się znaleźć plusy. Zaletą nowych wagonów jest to, że każdy z pasażerów ma do dyspozycji gniazdko oraz dwa porty - USB oraz Micro USB. Dodatkowo przy każdym fotelu znajduje się specjalne miejsce przeznaczone na butelkę wody czy kubek z kawą. Natomiast osoby zajmujące miejsca przy oknach będą mogły skorzystać z dwóch plastikowych kieszeni zamontowanych pod oknami.
Źródło: Rynek Kolejowy/X