Szykuje się nowy trend turystyczny. "To może być kontrowersyjne"
W sieci zrobiło się głośno o nietypowym stylu podróżowania, który ma być popularny w 2025 r. Chodzi bowiem o tzw. turystykę spożywczą, która ma odciągać turystów i prowadzić do supermarketów. O co chodzi w nowej modzie?
Turystyka supermarketowa czy spożywcza, czyli wyjazdy za granicę w celu zrobienia zakupów w sklepie spożywczym, ma być kolejnym dużym trendem podróżniczym. Firma turystyczna Expedia przewiduje, że w 2025 r. podróżni będą odbywać "wycieczki po towary" w poszukiwaniu rzeczy, których nie mogą kupić w domu i bez których nie mogą się obejść.
Nowa era "pamiątek"
Jedną z pierwszych osób, które wdrażają ten trend w mediach społecznościowych ma być Jessica Jayne, której relacje na TikToku włączają zakupy spożywcze w część doświadczenia kulturowego. Jeden z takich materiałów dotyczy jej wizyty na greckiej wyspie Santorini.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie warto zabijać rekinów. "Turystyka może przynieść miliony dolarów"
Na nagraniu widać, jak kupuje ciasteczka Oreo o różnych smakach, chipsy Lays Pizza Hut i czekoladę Lacta o mało znanych smakach, takich jak banoffee. - Właściwie czuję, że zakupy w supermarkecie w obcym kraju są częścią doświadczenia. Musisz to zrobić - relacjonuje Jessica.
Trwa ładowanie wpisu: tiktok
"To może być kontrowersyjne, ale myślę, że najlepszą rzeczą do zrobienia podczas podróży jest pójście do sklepu spożywczego" — wyjaśnia użytkowniczka TikToka w popularnym teraz filmie o swoich doświadczeniach z wizyty w malezyjskich supermarketach.
Zdobywanie towarów ma być częścią doświadczenia kulturowego
- Wizyta w sklepie spożywczym technicznie rzecz biorąc może być zaliczona do zwiedzania, prawda? Ponieważ jest to nie tylko doświadczenie kulturowe, ale można też znaleźć wiele rzeczy, które można przywieźć jako pamiątki - mówi.
Turystyka supermarketowa może sprawić, że kolorowe sklepy spożywcze, ekscentryczne sklepy osiedlowe i specjalistyczne supermarkety na całym świecie staną się celami podróży samymi w sobie.
Trwa ładowanie wpisu: tiktok
Odkrywanie miejsc, w których mieszkańcy danego kraju robią zakupy, pozwala wczasowiczom poznawać lokalne kultury poprzez jedzenie, składniki i nawyki zakupowe. Często supermarkety i sklepy spożywcze oferują wgląd w tradycje kulinarne regionu, popularne produkty i codzienne życie. Myślicie, że nowy trend się przyjmie?
Źródło: mirror.co.uk