Szykuje się nowy trend turystyczny. "To może być kontrowersyjne"
W sieci zrobiło się głośno o nietypowym stylu podróżowania, który ma być popularny w 2025 r. Chodzi bowiem o tzw. turystykę spożywczą, która ma odciągać turystów i prowadzić do supermarketów. O co chodzi w nowej modzie?
Turystyka supermarketowa czy spożywcza, czyli wyjazdy za granicę w celu zrobienia zakupów w sklepie spożywczym, ma być kolejnym dużym trendem podróżniczym. Firma turystyczna Expedia przewiduje, że w 2025 r. podróżni z generacji Z będą odbywać "wycieczki po towary" w poszukiwaniu rzeczy, których nie mogą kupić w swoim kraju i bez których nie mogą się obejść.
Nowa era "pamiątek"
Jedną z pierwszych osób, które wdrażają ten trend w mediach społecznościowych ma być Jessica Jayne, która relacjach na TikToku opowiada, że zakupy spożywcze w kraju, do którego podróżuje, to część doświadczenia kulturowego. Jeden z takich materiałów dotyczy jej wizyty na greckiej wyspie Santorini.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS4
Na nagraniu widać, jak kupuje ciasteczka Oreo o różnych smakach, chipsy Lays Pizza Hut i czekoladę Lacta o mało znanych smakach, takich jak banoffee. - Właściwie czuję, że zakupy w supermarkecie w obcym kraju są częścią doświadczenia. Musisz to zrobić - relacjonuje Jessica.
Trwa ładowanie wpisu: tiktok
"To może być kontrowersyjne, ale myślę, że najlepszą rzeczą do zrobienia podczas podróży jest pójście do sklepu spożywczego" — wyjaśnia użytkowniczka TikToka w popularnym teraz filmie o swoich doświadczeniach z wizyty w malezyjskich supermarketach.
Zdobywanie towarów ma być częścią doświadczenia kulturowego
- Wizyta w sklepie spożywczym technicznie rzecz biorąc może być zaliczona do zwiedzania, prawda? Ponieważ jest to nie tylko doświadczenie kulturowe, ale można też znaleźć wiele rzeczy, które można przywieźć jako pamiątki - mówi.
Turystyka supermarketowa może sprawić, że kolorowe sklepy spożywcze, ekscentryczne sklepy osiedlowe i specjalistyczne supermarkety na całym świecie staną się celami podróży samymi w sobie.
Trwa ładowanie wpisu: tiktok
Odkrywanie miejsc, w których mieszkańcy danego kraju robią zakupy, pozwala wczasowiczom poznawać lokalne kultury poprzez jedzenie, składniki i nawyki zakupowe. Często supermarkety i sklepy spożywcze oferują wgląd w tradycje kulinarne regionu, popularne produkty i codzienne życie. Myślicie, że nowy trend się przyjmie?
Źródło: mirror.co.uk