Uruchomiono procedurę zwrotów wpłat za imprezy turystyczne do Izraela. Jak złożyć wniosek?
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczyna przyjmowanie wniosków o zwrot pieniędzy wpłaconych na wycieczki do Izraela, które zostały odwołane z powodu działań wojennych.
UFG uruchamia procedurę zwrotów wpłat za imprezy turystyczne na terytorium Izraela, niezrealizowane z powodu działań wojennych. Już od czwartku 12 października przyjmowane są od podróżnych i organizatorów wycieczek wnioski o zwrot pieniędzy.
Dla kogo zwrot środków za wycieczki do Izraela?
Jak czytamy w informacji przekazane przez UFG, ochrona funduszu obejmuje wyłącznie imprezy turystyczne odwołane przed ich rozpoczęciem. Wyjaśnijmy, że "imprezy turystyczne" to połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji, np. przelotu i noclegu.
"Środki z Turystycznego Funduszu Pomocowego nie są przeznaczone na zwrot wpłat za inne aktywności turystyczne, takie jak np. przejazd autokarem, koleją czy transport lotniczy" - czytamy w komunikacie UFG.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS4
Gdzie się zgłosić po zwrot środków za wycieczkę do Izraela?
Wnioski można składać za pośrednictwem strony internetowej tfg.ufg.pl od 12 października, ale "nie później niż przed upływem 14 dni od powiadomienia przez podróżnego lub organizatora o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej realizowanej na terytorium Izraela".
Co ważne, że do złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie przez organizatora oraz podróżnego konta w portalu TFG. Nie ma możliwości składania wniosków pocztą, mailem czy osobiście.
Zwrotowi podlegają wyłącznie wpłaty za wycieczki realizowane na terytorium Izraela, w odniesieniu do których powiadomienie o odstąpieniu od umowy przez podróżnego lub powiadomienie o rozwiązaniu umowy przez organizatora turystyki nastąpiło w terminie od 7 do 22 października.
Czytaj też: Mieli lecieć do Izraela. Wszyscy pytają o jedno
Kiedy zwrot środków?
Weryfikacja wniosków nastąpi w ciągu 30 dni od dnia otrzymania. "W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego, termin ulega przedłużeniu o cztery miesiące. W terminie 14 dni od dnia pozytywnej weryfikacji, UFG dokonuje wypłaty z TFP na rzecz podróżnych, nie wcześniej jednak niż przed uzyskaniem od organizatora turystyki wpłat, których musi on dokonać wraz ze złożeniem swojego wniosku" – poinformował UFG.
Zwrot środków dotyczy wyłącznie organizatorów turystyki ujętych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Kto się na tej liście znajduje, można sprawdzić pod adresem ewidencja.ufg.pl/ewidencja/obywatel/wyszukiwanie.
W razie wątpliwości z UFG można też się skontaktować, dzwoniąc na infolinię pod numer 22 53 96 100 od poniedziałku do piątku od 8 do 17.
WP Turystyka na:
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja Wirtualnej Polski