Wrocławskie tramwaje
Każdy z naszych tramwajów i autobusów prezentuje inny okres funkcjonowania komunikacji miejskiej, która przecież jest jak krwiobieg dla dużych miast. Chcemy pokazać, że zabytki nie muszą stać tylko w muzeum, ale mogą faktycznie cieszyć mieszkańców i turystów swoim świadectwem.
Gdy tylko zwróciły się do nas przedstawicielki z fundacji Sopra z pomysłem zorganizowania mobilnej galerii, bardzo się ucieszyliśmy. Pomysł połączenia sztuki i zabytkowego taboru wydaje się być bardzo niekonwencjonalny, a my lubimy robić nietypowe rzeczy. Czujemy się też w obowiązku by udostępniać nasze zasoby na rzecz promowania naszego kochanego Wrocławia.
Po rozmowach i wielu godzin planowania mamy nadzieję, że projekt "Ale jazda!!!" będzie się cieszył dużym zainteresowaniem oraz że nie będzie to jedyna edycja.
Podczas przejazdów na kilku liniach będzie można wspomóc odbudowę naszych ruchomych zabytków.
Na ten moment część z naszych pojazdów nie wyjeżdża. Staramy się utrzymywać je w jak najlepszym stanie technicznym. Przeznaczamy na to dużo własnych środków, jednak nadal nie jest to wystarczające. Wśród naszych tramwajów jest słynny Jaś i Małgosia, który był remontowany ponad 50 lat temu. Koszt modernizacji to około 2 milionów zł. W naszej kolekcji jest też słynny autobus, który jako pierwszy wyjechał z wrocławskiej fabryki Volvo, a zarazem ostatni wysokopodłogowy autobus, który zjechał z ulic Wrocławia.
WP Turystyka na: