Bilans nieczynnego Terminalu 2
Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze w Warszawie prowadzi inwentaryzację prac, jakie jeszcze trzeba wykonać w nowym Terminalu 2. PPL w połowie października zerwało umowę z konsorcjum, które budowało nowy terminal na Okęciu.
Do PPL dotarła już ekspertyza prowadzona przez Instytut Techniki Budowlanej, na tej podstwie zostanie opracowany szczegółowy raport, który odpowie na pytanie co należy zrobić, żeby instalacja przeciwpożarowa spełniała wymogi straży pożarnej. Głównym problemem hali odlotów nowego Terminalu były zbyt głośne wentylatory, które zagłuszały komunikaty.
Zakończono już inwentaryzację parkingu wielopoziomowego, który powstał przy nowym Terminalu 2. Jak zapewnia Artur Burak rzecznik PPL wiadomo już co trzeba zrobić, żeby parking uruchomić - przede wszystkim musi być poprawiony system biletowy, który będzie umożliwiał wystawianie faktur.
Nadal trwa spis stanu budowy hali odlotów i pirsu północnego. Natomiast najdłużej potrwają analizy wszystkich instalacji: grzewczej, elektrycznej oraz wentylacji i klimatyzacji. PPL zastanawia się teraz w jaki sposób wyłonić wykonawcę, który dokończy prace w nowym Terminalu 2. Jak tłumaczy Artur Burak powołano specjalną komisję przetargową, która będzie zajmowała się wyłanianiem wykonawców robót.
12 października Porty Lotnicze zerwały umowę z konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex-Estudio Lamela. Powodem odstąpienia od kontraktu był fakt, że PPL przez 5 miesięcy usiłowało bezskutecznie uzyskać akceptację strazy pożarnej dla instalacji przeciwpożarowej w nowym terminalu 2.