Budowane metro będzie zasypane na Euro 2012
6 mld zł za 7 km tuneli? Nie opłaca się – uznali unijni eksperci. Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz unieważniła największy przetarg tej kadencji. Zapowiada nowy – na wrzesień - czytamy w "Życiu Warszawy". Urzędnicy Ratusza zapewniają, że gdy kibice w 2012 roku odwiedzą Warszawę, tunele budowanych stacji mają zostać zasypane, by budowa nie utrudniała poruszania się po mieście - informuje RMF FM.
6 mld zł za 7 km tuneli? _ Nie opłaca się _ – uznali unijni eksperci. Prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz unieważniła największy przetarg tej kadencji. Zapowiada nowy – na wrzesień - czytamy w \"Życiu Warszawy\". Urzędnicy Ratusza zapewniają, że gdy kibice w 2012 roku odwiedzą Warszawę, tunele budowanych stacji mają zostać zasypane, by budowa nie utrudniała poruszania się po mieście - informuje RMF FM.
To była dla Warszawy czarna środa. Po unieważnieniu przetargu nie ma już żadnych szans na zbudowanie linii między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim przed Euro 2012. Ekonomiści z zespołu doradców UE Jaspers uznali, że 6 mld zł za sześć stacji – tyle chcieli oferenci w przetargu – to kwota wzięta z księżyca.
Jak udowadniał prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk, w Europie buduje się metro średnio za 60 – 130 mln euro za kilometr. W Lyonie i Tuluzie we Francji są trudne warunki geologiczne, zbliżone do panujących w Warszawie. _ Tam koszty budowy kilometra wyniosły 70 mln euro. Nie widzę powodu, żeby w Warszawie wydawać 270 mln euro za taki sam odcinek _ – mówi wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz.