Trwa ładowanie...

Kabina do dezynfekcji pasażerów. Stanęła na lotnisku w Hongkongu

40 sekund. Tyle czasu trzeba spędzić w specjalnej kabinie, aby pozbyć się mikrobów i wirusów z ubrań oraz widocznych części ciała. Maszyna jest aktualnie testowana jedynie na azjatyckim lotnisku, ale w ciągu kilku lat może pojawić się także w portach w wielu częściach świata.

Kabina do dezynfekcji pasażerów. Stanęła na lotnisku w Hongkongu
d1lghhz
d1lghhz

Nie tylko galerie handlowe czy hotele, ale także lotniska musiały wprowadzić rozwiązania mające na celu zminimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa. I choć są publikowane szczegółowe zasady dotyczące higieny, to maseczki, rękawiczki i zachowywanie dystansu społecznego mogą okazać się niewystarczające, aby uchronić się przed zarazą w czasie podróży. Dlatego firmy technologiczne stawiają na zaawansowane wirusobójcze "wynalazki".

Trwają testy kabiny "CleanTech"

Azjaci specjalizują się w testowaniu nowych urządzeń. Nie dziwi więc wiadomość, że to właśnie na lotnisko w Hongkongu postanowiono sprawdzić skuteczność kabiny "CleanTech". Jest przestronna, jasna i posiada okienka, więc osoby cierpiące na klaustrofobię nie powinny wpaść wewnątrz w panikę. Jednak najważniejsze jest jej działanie - dezynfekuje ubranie i skórę.

Hong Kong International Airport
Źródło: Hong Kong International Airport

Firma produkująca "CleanTech" zapewnia, że osoby korzystające z kabin nie muszą się specjalnie przygotowywać czy obawiać nieprzyjemnych zapachów oraz doznań sensorycznych. Cały proces trwa 40 sekund, co można uznać za znośny czas. Portal "Fly4free.pl" wyjaśnia, że aktualnie kabinę testują pracownicy lotniska. Jeśli przejdzie ona "sprawdzian", jej skuteczność będą weryfikować także podróżni.

– Bezpieczeństwo i dobre samopoczucie personelu lotniska i pasażerów jest zawsze naszym priorytetem. Chociaż pandemia wpłynęła na ruch lotniczy, nie szczędzimy wysiłków, aby zapewnić, że lotnisko jest bezpiecznym środowiskiem dla wszystkich użytkowników. Będziemy nadal szukać nowych środków usprawniających nasze prace związane z czyszczeniem i dezynfekcją – zapewnił Steven Yiu, zastępca dyrektora ds. świadczenia usług na lotnisku w Hongkongu.

d1lghhz

Źródło: Fly4free.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Koronawirus nie wpływa na CPK. "Plany się nie zmieniają"

d1lghhz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lghhz

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj