Marzą o zorganizowaniu mundialu. W promocję turystyki zainwestują ponad 550 milionów euro
Maroko jest rozwijającym się krajem o ogromnym potencjale turystycznym. Budżet, jaki rząd tego państwa przeznaczy na promowanie turystyki przez najbliższe cztery lata, przyprawia o zawrót głowy. Wszystko po to, aby osiągnąć wyznaczony cel - zwiększyć liczbę turystów o 50 proc. i zorganizować mundial.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Maroko to kierunek chętnie wybierany przez turystów. Wielu uważa, że jest największą konkurencją Egiptu. A wszystko wskazuje na to, że będzie uwielbiany jeszcze bardziej. Jak podaje hiszpański portal branżowy - Hosteltur - władze Maroka zamierzają zainwestować aż 6,1 miliarda dirhamów, czyli 552 miliony euro, w promocję turystyczną kraju w czasie najbliższych czterech lat.
- Maroko jest kierunkiem niezwykłym, bo bardzo różnorodnym - to wspaniałe miejsce, by poznać bliżej kulturę arabską rodem z baśni 1001 nocy, ale też jej bardziej nowoczesne oblicze zamknięte w dużych miastach, zobaczyć bezmiar pustyni, zakochać się w potędze oceanu, a nawet spróbować go pokonać surfując na falach - podkreśla w rozmowie z WP Marzena German ekspertka z portalu Wakacje.pl.
Tydzień (ze śniadaniem) w marokańskim Agadirze kosztuje ok. 2 tys. zł. Lot z Polski trwa ok. cztery godziny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS7
Maroko walczy o turystów
Władze kraju ambitnie zakładają, że w 2026 roku do afrykańskiego państwa przyjedzie 17,5 miliona turystów, a zatrudnienie w zawodach związanych z turystyką znajdzie do tego czasu 200 tys. osób.
Jak podkreśla marokańska minister turystyki Fatima Zahra Ammor, rząd będzie robił wszystko, aby ich kraj znalazł się w gronie najpopularniejszych kierunków świata. Plan promowania tego sektora zakłada między innymi tworzenie nowych ofert wypoczywania z włączeniem do nich elementów kultury i rekreacji, zwiększenie liczby miejsc w samolotach do marokańskich miast oraz promocję w mediach cyfrowych.
Ten kraj ma ogromne marzenie
Jak zauważył premier Maroka Aziz Akhannouch, zainteresowanie krajem wzrosło dzięki udziałowi jego reprezentacji w Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej w Katarze w 2022 roku. Nic dziwnego, bowiem drużyna z Maroka okazała się "czarnym koniem" i największą sensacją mundialu. Nikt się nie spodziewał, że będą walczyć w strefie medalowej, a ostatecznie zajmą czwarte miejsce.
O Maroku było równie głośno z powodu wspólnej kandydatury z Hiszpanią i Portugalią do organizowania mistrzostw w 2030 roku. Władze przyznają, że jest to jedno z aktualnych marzeń, dlatego właśnie tak bardzo zależy im na jak najlepszym wypromowaniu kraju.
Organizatorzy tego mundialu zostaną wybrani w maju przyszłego roku.
Źródło: Rzeczpospolita/Hosteltur/WP
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.