Najdłuższe połączenie na świecie. Pasażerowie będą świadkami dwóch wschodów słońca
Australijskie linie lotnicze Qantas planują wprowadzić bezpośrednie loty z Sydney do Nowego Jorku i Londynu. Projekt "Sunrise" ma wystartować w 2026 r.
Obecnie najdłuższy bezpośredni lot komercyjny na świecie to trasa łącząca Singapur z Nowym Jorkiem, którą przelot trwa 18 godz. i 40 min. Qantas zamierza pobić ten rekord, oferując pasażerom możliwość podróży z Australii do USA bez przesiadek. Dodatkowo przedstawiciele linii lotniczej mówią także o trwającym 19 godzin locie z Sydney do Londynu.
Najdłuższy lot
Lot z Sydney do Nowego Yorku ma potrwać aż 22 godziny. Australijska linia lotnicza rozpoczęła koncepcję projektu "Sunrise" już w 2017 r., współpracując z Boeingiem i Airbusem w celu opracowania samolotów zdolnych do pokonywania takich odległości.
Wcześniej mówiło się o uruchomieniu lotów w 2022 r., jednak napotkane po drodze przeszkody, w tym pandemia COVID-19 uniemożliwiły to. Teraz jako datę pojawienia się lotów podaje się rok 2026.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Już nie tylko loty z Warszawy. "Zainteresowanie jest wysokie"
Vanessa Hudson, która została dyrektorem generalnym Qantas w 2023 r., podkreśla znaczenie projektu. - To przełom dla Australijczyków. Połączy nas bezpośrednio ze światem, sprawiając, że tyrania odległości stanie się przeszłością - powiedziała, cytowana przez International Business Times.
Niezwykłe doświadczenie
Projekt "Sunrise" nie nosi takiej nazwy bez powodu. Dzięki przekraczaniu stref czasowych pasażerowie będą świadkami rzadkiego spektaklu dwóch wschodów słońca podczas jednej podróży samolotem.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Linie aktualnie współpracują z firmą Airbus nad nową wersją samolotu przeznaczoną do ultradługodystansowych lotów. Przestrzeń samolotów Airbus A350-1000 w ponad 40 proc. będzie przeznaczona na kabiny klasy premium - klasy pierwszej i biznes. Pozostała część samolotu to 140 miejsc w klasie ekonomicznej.
W klasie pierwszej pasażerowie będą mieli do dyspozycji prywatne przestrzenie przypominające minipokoje hotelowe, z rozkładanymi fotelami i miejscami do pracy. W klasie ekonomicznej siedzenia również będą bardziej komfortowe, niż te ze standardowych samolotów, z ekranami dotykowymi, ładowarkami USB-C oraz dostępem do strefy rozrywki pokładowej i przekąsek.
Źródło: NewsUkraine/International Business Times/Independent