Trwa ładowanie...

Niepełnosprawna kobieta upokorzona na lotnisku. Obsługa kazała jej płacić za pomoc

23-letnia Nathalie Allport-Grantham cierpli na zespół chorób genetycznych, który utrudnia jej poruszanie się oraz noszenie cięższych rzeczy. Na lotnisku Stansted zamówiła usługę pomocy specjalnej, która znacznie ułatwiłaby jej przemieszczanie się. Obsługa uznała jednak, że Nathalie jej nie potrzebuje.

Niepełnosprawna kobieta upokorzona na lotnisku. Obsługa kazała jej płacić za pomocŹródło: The Independent
d4m02ew
d4m02ew

Nathalie od lat boryka się ze schorzeniami, które objawiają się nadmierną ruchliwością stawów, problemem z utrzymaniem poprawnej postawy i trudnością z krzepliwością ran. Z tego powodu poruszanie się często sprawia jej trudności.

Kobieta leciała z Londynu do Nicei 31 grudnia ubr., a świadoma swoich dolegliwości zamówiła na lotnisku Stansted usługę pomocy specjalnej. Chodziło przede wszystkim o to, żeby została przewieziona do samolotu na wózku inwalidzkim oraz żeby pracownik obsługi pomógł jej wnieść na pokład bagaż podręczny. Niestety, wózek, choć został Angielce przydzielony zaraz po odprawie, został jej później odebrany.

Po kontroli Nathalie usiadła na krzesłach w poczekalni, gdzie natychmiast zabrano jej wózek. Chociaż pracownik zapewniał, że zaraz go odstawi, tak się nie stało. Kobieta do bramki musiała przejść o własnych siłach.

d4m02ew

To był jednak dopiero początek dramatu. Przy bramce Nathalie upomniała się o swoje prawa. Firma Omniserv, którą zatrudniła, miała zapewnić jej pomoc w wejściu na pokład i wniesienie bagażu do samolotu. Pracownica firmy stwierdziła jednak, że Nathalie ją okłamuje i wcale nie jest niepełnosprawna. W stronę dziewczyny padło również stwierdzenie, że ta marnuje czas pracowników lotniska, a inni bardziej potrzebują ich pomocy.

Na koniec firma zażądała od Nathalie zapłaty za pomoc w wysokości 50 funtów. Oburzona kobieta podzieliła się swoją historią z "The Independent". Po kilku dniach od feralnej podróży złożyła również zażalenie na firmę zapewniającą pomoc specjalną u władz lotniska Stansted.

W odpowiedzi otrzymała jedynie zapewnienie, że od teraz pomocą niepełnosprawnych w tym porcie lotniczym zajmować się będzie inna firma.

Zobacz też: Problemy lotniska w Modlinie

d4m02ew
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4m02ew

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj