Niepełnosprawna kobieta upokorzona na lotnisku. Obsługa kazała jej płacić za pomoc

23-letnia Nathalie Allport-Grantham cierpli na zespół chorób genetycznych, który utrudnia jej poruszanie się oraz noszenie cięższych rzeczy. Na lotnisku Stansted zamówiła usługę pomocy specjalnej, która znacznie ułatwiłaby jej przemieszczanie się. Obsługa uznała jednak, że Nathalie jej nie potrzebuje.

Nathalie został upokorzona przez obsługę lotniska
Źródło zdjęć: © The Independent
Paulina Brzozowska

Nathalie od lat boryka się ze schorzeniami, które objawiają się nadmierną ruchliwością stawów, problemem z utrzymaniem poprawnej postawy i trudnością z krzepliwością ran. Z tego powodu poruszanie się często sprawia jej trudności.

Kobieta leciała z Londynu do Nicei 31 grudnia ubr., a świadoma swoich dolegliwości zamówiła na lotnisku Stansted usługę pomocy specjalnej. Chodziło przede wszystkim o to, żeby została przewieziona do samolotu na wózku inwalidzkim oraz żeby pracownik obsługi pomógł jej wnieść na pokład bagaż podręczny. Niestety, wózek, choć został Angielce przydzielony zaraz po odprawie, został jej później odebrany.

Po kontroli Nathalie usiadła na krzesłach w poczekalni, gdzie natychmiast zabrano jej wózek. Chociaż pracownik zapewniał, że zaraz go odstawi, tak się nie stało. Kobieta do bramki musiała przejść o własnych siłach.

To był jednak dopiero początek dramatu. Przy bramce Nathalie upomniała się o swoje prawa. Firma Omniserv, którą zatrudniła, miała zapewnić jej pomoc w wejściu na pokład i wniesienie bagażu do samolotu. Pracownica firmy stwierdziła jednak, że Nathalie ją okłamuje i wcale nie jest niepełnosprawna. W stronę dziewczyny padło również stwierdzenie, że ta marnuje czas pracowników lotniska, a inni bardziej potrzebują ich pomocy.

Na koniec firma zażądała od Nathalie zapłaty za pomoc w wysokości 50 funtów. Oburzona kobieta podzieliła się swoją historią z "The Independent". Po kilku dniach od feralnej podróży złożyła również zażalenie na firmę zapewniającą pomoc specjalną u władz lotniska Stansted.

W odpowiedzi otrzymała jedynie zapewnienie, że od teraz pomocą niepełnosprawnych w tym porcie lotniczym zajmować się będzie inna firma.

Zobacz też: Problemy lotniska w Modlinie

Wybrane dla Ciebie

Leśnicy apelują. "Z małych pluszaków wyrastają groźne bestie"
Leśnicy apelują. "Z małych pluszaków wyrastają groźne bestie"
Ogromny problem na Kanarach. Tłuką się bez opamiętania
Ogromny problem na Kanarach. Tłuką się bez opamiętania
Gran Canaria. Tragedia na parkingu przy lotnisku
Gran Canaria. Tragedia na parkingu przy lotnisku
Ruszyła sprzedaż biletów RegioJet. Za 49 zł do Krakowa
Ruszyła sprzedaż biletów RegioJet. Za 49 zł do Krakowa
Idealny kierunek na wrzesień. "Zachwyca na każdym kroku"
Idealny kierunek na wrzesień. "Zachwyca na każdym kroku"
Na pokład weszli mundurowi. Turyści skończyli z mandatami
Na pokład weszli mundurowi. Turyści skończyli z mandatami
Niemcy stracili skarb. "Przygnębiające i szokujące"
Niemcy stracili skarb. "Przygnębiające i szokujące"
Kolejny rekord w Tatrach. "Frekwencja sięgnęła apogeum"
Kolejny rekord w Tatrach. "Frekwencja sięgnęła apogeum"
Turyści przesadzają na Śnieżce. "Ludzka głupota nie ma granic"
Turyści przesadzają na Śnieżce. "Ludzka głupota nie ma granic"
Radosne wieści z Warszawy. "Spójrzcie, jakie przeurocze maleństwa przyszły na świat"
Radosne wieści z Warszawy. "Spójrzcie, jakie przeurocze maleństwa przyszły na świat"
Jesienny długi weekend. Tam wypoczniesz najtaniej. Wystarczy 1200 zł
Jesienny długi weekend. Tam wypoczniesz najtaniej. Wystarczy 1200 zł
Australijskie turystki przez pomyłkę trafiły do włoskiego klasztoru
Australijskie turystki przez pomyłkę trafiły do włoskiego klasztoru